Презентація до уроку Рей Бредбері "Усмішка". Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Про матеріал
Презентація до уроку в 6 класі за новелою Бредбері "Усмішка" з теми "Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору". Презентація містить портрет автора, зображення обкладинки книги, відомості про художника Леонардо да Вінчі та його картину "Джоконда". У ній послідовно передано хід усього уроку. Даний матеріал унаочнить урок, зробить його цікавим і захопливим.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкритий урок із зарубіжної літератури в 6 класіПідготувала вчитель зарубіжної літератури. Скафа Тетяна Олександрівна

Номер слайду 2

Настанова вчителя Я – учень. Я – особистість. Я – не боюся висловлювати судження. Помилившись, міркую далі. Шукаю істину. Я хочу знати більше.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань. Гра “Вірю – не вірю”1. Чи вірите ви, що Р. Бредбері – англійський письменник - фантаст?2. Чи вірите ви, що події в оповіданні відбуваються 2161 року?3. Чи вірите ви, що людей до міста вабили базар і свято?4. Чи вірите ви, що люди вишикувалися в чергу о 6 годині ранку?5. Чи вірите ви, що люди жили в мирі й злагоді?6. Чи вірите ви, що люди мали гроші й все могли дозволити собі купити?7. Чи вірите ви, що Том вперше бере участь у святі?8. Чи вірите ви, що Том відмовився плювати на картину?9. Чи вірите ви, що люди рвали портрет, наче голодні птахи?10. Чи вірите ви, що Том вирвав клаптик з картини й заховав у кишеню?11. Чи вірите ви, що Том повернувся додому опівночі?12. Чи вірите ви, що хлопець побачив у себе на долоні обличчя Джоконди?

Номер слайду 4

Тема уроку: Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

Номер слайду 5

Мета уроку: продовжити аналітичне дослідження тексту оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»;проаналізувати образ головного героя твору; формувати навички вдумливого читання; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, фантазію;сприяти вихованню кращих моральних якостей учнів, почуття гуманізму, любові до мистецтва.

Номер слайду 6

Епіграф уроку: Краса врятує світ. Ф. Достоєвський. Що врятує світ, на думку Ф. Достоєвського?Що ви розумієте під поняттям «краса»?

Номер слайду 7

Робота з текстом оповідання1. Згадайте, навіщо люди зібралися так рано на площі?2. Чи знали люди що – небудь про картину, у яку прагнули плюнути?3. Чому люди прагнули це зробити?4. Як про це говорять герої оповідання?5. Якими ми бачимо людей майбутнього?

Номер слайду 8

Словникова робота. Цивілізація – високий рівень розвитку матеріальних благ, техніки і науки. Утопія - зображення ідеального суспільства. Антиутопія – зображення небезпечних наслідків для суспільства від його діяльності. Визначте жанр твору.

Номер слайду 9

Проблемні запитання1. Пригадайте розмову на площі. Якоюмає бути людина, щоб повернути цивілізацію?2. Чи вірять городяни в існування такої людини?3. Чи є в оповіданні людина з душею?

Номер слайду 10

Бесіда за запитаннями. Чому хлопчик Том прийшов на майдан?Яким було перше враження Тома від картини? Зачитайте. Чому Том не міг плюнути на картину?Що люди зробили з картиною? Зачитайте, як про це сказано в тексті. Що робив Том?Якою ви уявляєте картину розправи над витвором мистецтва?

Номер слайду 11

Картина “Мона Ліза” або “Джоконда”

Номер слайду 12

Леонардо да Вінчі Леонардо да Вінчі – італійський художник (живописець, скульптор, архітектор) і вчений (анатом, натураліст), винахідник, письменник, музикант епохи Відродження. У всьому світі знають його картини «Дама з горностаєм», «Джоконда», «Мадонна Літта», «Благовіщення», «Таємна Вечеря».

Номер слайду 13

Картини Леонардо да Вінчі

Номер слайду 14

Відомості про картину “Джоконда” «Джоконда»- найвідоміша й найзагадковіша картина світового живопису, народжена пензлем геніального італьського художника епохи Ренесансу Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини -«Мона Ліза», а повна назва звучить так: «Портрет пані Лізи ді Джокондо». Виставлена в Луврі (Париж, Франція). На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. У це полотно Леонардо вклав душу та всю свою віртуозну художню майстерність. Немає у світі іншої картини, яка була б так шанована і мала б таку ж популярність, як «Джоконда». Й тому не дивно, що з неї була зроблена найбільша кількість копій, які розійшлися по цілому світу. Сам Леонардо да Вінчі цінував «Джоконду» найбільше зі своїх творінь. Коли на запрошення французького короля він покинув Італію та переїхав жити до Франції, то картину взяв із собою. Над її створенням Леонардо да Вінчі працював майже три роки (1503 -1505). Найзагадковішим елементом картини є знаменита посмішка Джоконди. Вона до сьогодні не дає спокою художникам та мистецтвознавцям, які використали тонни паперу в спробі пояснити, що могла б означати цікава, загадкова, ледь помітна посмішка шляхетної пані. Картина стала шедевром світової класики.

Номер слайду 15

Проблемні запитання. Чи вірить автор у майбутнє зображеної цивілізації?Як ви думаєте, чи випадково посмішка виявилася саме в руках Тома, а не когось іншого?Чому дія новели закінчується вранці? Яка роль такого фіналу?

Номер слайду 16

Інтерактивна вправа «Сонечко» Схарактеризуйте образ Тома.

Номер слайду 17

Складання сенкану. Усмішка

Номер слайду 18

Інтерактивна вправа «Мікрофон»Чи потрібна людям краса?Чи може час зруйнувати красу? Що говорив Ф. Достоєвський про красу?

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Підготуватися до уроку позакласного читання за оповіданнями Р. Бредбері «Все літо за один день», «Зелений ранок»Написати міні- твір «Яким я хочу бачити майбутнє»

Номер слайду 20

Дякую за увагу!Спасибі за урок!!!

pptx
Додав(-ла)
Скафа Тетяна
Додано
18 січня 2023
Переглядів
2112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку