ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ: які бувають речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням; що таке головні й другорядні члени речення; як їх визначити у реченні. ВИ ПОТРЕНУЄТЕСЯ: правильно інтонувати речення залежно від мети висловлювання та емоційного забарвлення; визначати головні й другорядні члени речення. СЕЗЬКО ТЕТЯНА
С.150 ,ВПР. 2. Визначте види речень за метою висловлювання та прочитайте їх із відповідною інтонацією. 1. Червону руту не шукай вечорами (В. Івасюк). 2. Великі хмари холо- дом нагусли (Л. Костенко). 3. Чому смуток з тобою поруч часто ходить у світлі дні? (В. Симоненко). 4. Ви чули, малята, що вітер чубатий узяв та й надумав усіх обігнати? (В. Струтинський). 5. Пливи, пливи, річко, ще й поклич сестричку, погукай струмочки, нехай дмуть в гудочки (С. Майданська). 6. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива… (Т. Шевченко). ПРАКТИЧНА ВПРАВАСЕЗЬКО ТЕТЯНА
С.152 Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. В неділю в ботанічному саду надибала я білочку руду (Н. Кир’ян). 2. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? (П. Тичина) 3. Заглядає в шибку казка сивими очима, материнська добра ласка в неї за плечима. 4. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, опустіться, тихі зорі, синові під вії (В. Симоненко). 5. Зоре моя вечірняя, зійди над горою… (Т. Шевченко). А. Перепишіть речення. Після кожного з них укажіть, яке воно за метою висловлювання. Б. Підкресліть граматичні основи. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯСЕЗЬКО ТЕТЯНА