Презентація до уроку з біології "Вроджена та набута поведінка тварин"

Про матеріал

Презентація до уроку з біології для учнів 7 класу з теми "Вроджена та набута поведінка тварин". Презентація містить цікаві факти про поведінку тварин та допомагає візуалізувати пояснення вчителя.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Природа – це єдина книга з великим змістом на кожній сторінці”. Й. Гете Німецький поет, філософ і природодослідник Йоганн Гете (1749 – 1832)

Номер слайду 2

В – 1 В – 2 1. Поведінка допомагає тваринам пристосуватись до умов середовища.   2. Поведінка тварин не впливає на виживання виду. 3. Експеримент – це реєстрація всієї послідовності поведінкових реакцій особин певного виду. 4. Мічення птахів здійснюється кільцями. 5. Для спостереження характерна активна взаємодія дослідника з твариною. 6. Для вивчення знакових стимулів етологи використовують моделі цих стимулів. Наука про поведінку тварин називається екологія. Поведінка тварин не впливає на відтворення виду. Спостереження – це цілеспрямоване сприйняття та опис тварин. Мічення комах здійснюється мітками з радіоактивними речовинами. Експерименти проводять у природних та штучних умовах. Знакові стимули – це зовнішні подразники, що спричиняють специфічну поведінкову реакцію у тварин. Графічний диктант

Номер слайду 3

Графічний диктант В – 1 + - - + - + В – 2 - - + - + +

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Вроджена та набута поведінка тварин

Номер слайду 7

У 2009 році в італійському місті Аквіла за кілька днів до руйнівного землетрусу зі ставка зникла ціла колонія жаб. Для чого потрібно вивчати поведінку тварин?

Номер слайду 8

У 1975 році в китайському місті Хайчен за місяць до того, як стався великий землетрус, спостерігалося масове виповзання змій зі своїх нір . Для чого потрібно вивчати поведінку тварин?

Номер слайду 9

Вроджена та набута поведінка тварин

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Вроджена поведінка Безумовні рефлекси – відносно постійні, стереотипні, вроджені реакції організму на внутрішні і зовнішні подразники. Наприклад, виділення слини під час потрапляння їжі до рота, відсмикування кінцівки від гострого предмета.

Номер слайду 13

Вроджена поведінка Інстинкт – це сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій. Вони характерні для особин даного виду і здійснюються у відповідь на зовнішні або внутрішні подразники для задоволення основних потреб тварин.

Номер слайду 14

Вроджена поведінка Батьківський інстинкт

Номер слайду 15

Вроджена поведінка Материнський інстинкт найкраще виражений у гепардів

Номер слайду 16

Вроджена поведінка Інстинкт продовження роду

Номер слайду 17

Вроджена поведінка Харчовий інстинкт

Номер слайду 18

Вроджена поведінка Будівельний інстинкт

Номер слайду 19

Вроджена поведінка Інстинкти специфічні для кожного виду

Номер слайду 20

Біологічне значення вродженої поведінки Сприяє виживанню виду одразу після народження

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Набута поведінка Научіння – зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду, тобто взаємодії тварини з навколишнім світом. Научіння неможливе без пам’яті – здатності зберігати та використовувати інформацію з попереднього досвіду.

Номер слайду 23

Набута поведінка Імпринтинг – фіксація в пам’яті образу, що справив сильне враження. Найбільш відомим прикладом імпринтингу є вироблення реакції слідування у виводкових птахів. Реакція слідування у виводкових птахів

Номер слайду 24

Набута поведінка У гусенят після вилуплення формується прив’язаність до першого побаченого об’єкта, що рухається. Імпритинг

Номер слайду 25

Набута поведінка Метод “спроб і помилок” полягає в тому, що тварина в разі виникнення потреби робить безліч різних дій (спроб), більшість з них виявляється марними (помилки). Але деякі допомагають досягти мети, і тоді вони закріплюються.

Номер слайду 26

Чи ефективним є метод “спроб і помилок” у природних умовах?

Номер слайду 27

Набута поведінка Наслідування – форма научіння, при якій відбувається повторення певних дій за більш дорослою або досвідченою особиною.

Номер слайду 28

Набута поведінка Наслідування

Номер слайду 29

Біологічне значення набутої поведінки Забезпечує пристосування кожної особини до змінних умов середовища впродовж індивідуального розвитку. Японські макаки в гарячих джерелах

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Біологічні перевертні Це сукупність стереотипних дій інстинкт спадково зумовлених. Інстинкт – це сукупність спадково зумовлених стереотипних дій.

Номер слайду 32

Біологічні перевертні Індивідуальної поведінки научіння зміна тварини попереднього досвіду в результаті . Научіння – це зміна індивідуальної поведінки тварини в результаті попереднього досвіду.

Номер слайду 33

Біологічні перевертні Фіксація в пам’яті що справив імпринтинг це сильне враження образу. Імпринтинг – це фіксація в пам’яті образу, що справив сильне враження.

Номер слайду 34

Впізнай поведінку Коли настає холодна погода, жаба озерна пірнає у водойму, закопує себе в мул і залишається там до кінця зими.

Номер слайду 35

Впізнай поведінку 2. Хамелеон швидко змінює своє забарвлення залежно від того, який колір мають предмети навколо нього.

Номер слайду 36

Впізнай поведінку 3. Собака «задоволено» крутить хвостом, коли бачить, як хазяїн відкриває пачку з кормом.

Номер слайду 37

Впізнай поведінку 4. Кобри, що плюються, вприскують отруту зі своїх іклів на відстань до 2,5 м, намагаючись вцілити в очі жертви (жертва після цього сліпне).

Номер слайду 38

Впізнай поведінку 5. Самка метелика відкладає декілька тисяч яєць, намагаючись розмістити їх на тих рослинах, які будуть корисними для її нащадків.

Номер слайду 39

Впізнай поведінку 6. Гусенята рухаються ланцюжком за «мамою»-качкою.

Номер слайду 40

Впізнай поведінку 7. Слоненя кидає на себе порох, повторюючи цю дію за старшими в табуні.

Номер слайду 41

Впізнай поведінку 8. Зозуленя, яке щойно вилупилось, викидає яйця з гнізда «пташки-мами».

Номер слайду 42

Домашнє завдання 1. Опрацювати підручник §43. 2. Вивчити конспект.

Номер слайду 43

Ми навчилися літати в небі, як птахи. Ми навчилися плавати під водою, як риби. Залишилося тепер навчитися жити на землі, як люди. Бернард Шоу Англійський драматург Лауреат Нобелівської премії з літератури Бернард Шоу (1856 – 1950)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 23
Оцінки та відгуки
  1. Воробьева Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матяш Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тоічкіна Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бардукова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Володимирівна Ліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Колесник Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Пара Алпа
    Загальна:
    2.3
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  10. Левкова Лариса Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Иголкина Яна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Роман Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Хомич Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Карленко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Галятовська Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Чикалов Віктор
    Завелика кількість слайдів. Решта все відмінно. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Співак Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  18. Kyrman Yora
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. _UA Petro
    все круто тому 5 зірок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Садовський Даниїл
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Порицкая Варвара
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  22. Яцук Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Лавренчук Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 20 відгуків
ppt
Додано
2 березня 2018
Переглядів
116495
Оцінка розробки
4.8 (23 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку