ВПРАВА «ВПІЗНАЙ ВИД НАСИЛЛЯ ЗА ОПИСОМ»ФІЗИЧНЕ НАСИЛЬСТВОЕКОНОМІЧНЕ НАСИЛЬСТВОШКІЛЬНЕ НАСИЛЬСТВОудари, кидання в інших різними предметами, штовхання, підніжки, бійки. залякування, погрози, глузування, приниження, обзивання, образливі й принизливі прізвиська. навмисне пошкодження особистого майна, одягу; вимагання грошей або речей; жебракування, крадіжка.
ВПРАВА «АНАЛІЗ СИТУАЦІЙ»Завдання: Вам потрібно визначити вид насильства, вказати агресора ситуації той, хто здійснює насилля) Ситуація 1. Петрик, зайшовши у їдальню, і як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу. Ситуація 2 Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.
ВПРАВА «ВІДШУКАЙ НАСИЛЬСТВО В КАЗЦІ»Порушення права на життя. Лісові звірі хотіли з’їсти Колобка.(У сучасному житті трапляється безліч випадків, коли злочинці позбавляють життя людей, не маючи на це ніякого права.)Порушення права на життя. Змія хотіла з’їсти Телесика. (Ніхто на має права позбавляти когось життя.) Порушення права на житло. Коза оселилася в хатці Зайчика і не пускалайого до оселі. (І в реальному житті буває так, що хтось хоче нечесним шляхом заволодіти чужим майном.)Порушення права на сім’ю. Мама Качка не змогла захистити своє каченя від глузувань і навіть прогнала його з дому. (Мама повинна опікуватись своєюдитиною і розв’язувати проблеми її здоров’я, а не покидати її напризволяще.)
КОЛО ВИБОРУ «ЯК ЗУПИНИТИ НАСИЛЬСТВО»Говори спокійно і впевнено. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості! Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства. Дай агресору можливість зупинитися. Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення. Попроси допомоги. Це не ознака слабкості!