Презентація "Джон Бойн “ Хлопчик у смугастій піжамі” Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в романі."

Про матеріал

Презентація до уроку з теми "Історичне минуле в літературі" Тема уроку: Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей та дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті

Мета уроку: допомогти учням скласти цілісне уявлення про твір Дж.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»; створити умови для формування навичок аналізу образів героїв художнього твору; сприяти формуванню інформаційно-комунікативної компетентності під час роботи з історичними фактами, що покладені в основу твору, соціальної та громадянської компетентності в висловленні своєї позиції щодо зображуваних подій, сприяти формуванню думки про те, що життя людини та дотримання її прав є важливими поняттями для суспільства.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сімнадцяте листопада. Класна робота. Джон Бойн “ Хлопчик у смугастій піжамі” Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в романі. Мета: скласти цілісне уявлення про твір Дж. Бойна, вчитися аналізувати та оцінювати історичні події та факти, переконатися, що життя людини та дотримання її прав є важливими поняттями для суспільства. Презентація Іващенко А. О. - учителя зарубіжної літератури Лутовинівського ліцею

Номер слайду 2

План уроку1. Словник2. Повідомлення про концтабір Освенцім.3. Ірландський письменник Джон Бойн та його роман «Хлопчик в смугастій піжамі» Буктрейлер.4. Паспорт роману.5. Згадуємо зміст твору.6. Знайомство з героями твору. Дорослі7. Порівняльна характеристика Бруно та Шмуля.8. Тестування. 9. Дробицький яр. Рефлексія. 10. Домашнє завдання.

Номер слайду 3

Словник Друга світова війна -- глобальний збройний конфлікт, що тривав від 1 вересня 1939 до 2 вересня 1945 року. Друга світова війна відзначилася численними масовими вбивствами і злочинами проти людяності, насамперед Голокостом. Голокост — геноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, внаслідок якого загинуло приблизно 6 мільйонів євреїв. Геноцид – Знищення народів за національними, расовими або релігійними мотивами. Нацизм – ідеологія фашистської Німеччини, яка вважає німців «вищою расою», що дає їм право захоплювати чужі землі і проводити політику геноциду. Гетто – частина міста, виокремлена для проживання євреїв (далі створення концентраційного табору)Антисемітизм – це вороже ставлення до євреїв. Концтабір -- це табір-в’язниця для військовополонених і цивільних у воєнний час або у країнах з тоталітарним режимом. Фаши́зм -- ідеологія, характерними ознаками якої є сильний культ особи та ідея єднання, мобілізації нації й держави проти ворогів, ідея постійної війни і панування.

Номер слайду 4

Аушвіц (Освенцім)Презентація Іващенко А. О. - учителя зарубіжної літератури Лутовинівського ліцею

Номер слайду 5

Джон Бойн (народ. 1971)Джон Бойн — ірландський письменник, лауреат численних літературних премій. Автор десяти романів для дорослих і п'яти романів для дітей, а також двох збірок оповідань. Його книги перекладені більше ніж 51-ю мовою. Один із найвідоміших романів Бойна — «Хлопчик у смугастій піжамі», що був екранізований 2008 року.«Хлопчик у смугастій піжамі» — роман, написаний ірландським письменником Джоном Бойном і вперше опублікований 2006 року. Книжка одразу ж була номінована на кілька десятків літературних премій, зокрема і на British Book Award. У світі продано понад 9 млн примірників роману, перекладеного більш ніж 50-ма мовами. Протягом 2007–2008 років книжка лідирувала за обсягами продажів в Іспанії, а також посіла перше місце у списку бестселерів New York Times.

Номер слайду 6

«Хлопчик в смугастій піжамі”Паспорт роману. Автор – Джон Бойн (ірландський письменник)Рік написання – 2006 Жанр – роман. Місце дії – Берлін, загадкове місце Геть-Звідси (Аушвіц), концтабір. Час дії – події розгортаються на тлі Другої світової війни, але автор жодного разу не каже про це прямо. Тема – зображення нацистського світу очима дитини;Ідея – кожна людина має однакову цінність. Проблеми, які порушує Джон Бойн у романі: нацизм, антисемітизм, рівності та людських прав. Композиція – роман складається з 20 розділів, кожен з яких має назву. Елементи сюжету: експозиція –переїзд сім’ї Бруно з Берліну до Геть-Звідси. Зав’язка- «це не дім, і він ніколи ним не буде»Розвиток дії – «пригоди» Бруно. Кульмінація – Бруно зі Шмулем за загорожею. Розв’язка – знахідка батька Бруно.

Номер слайду 7

Згадуємо зміст твору. Встановіть послідовність подій і запишіть букви на малюнках відповідно до сюжету. Яке слово отримали? АТИ82 ИМІНТСЗЕМ

Номер слайду 8

Відповідь: антисемітизм1414 АНТИСЕМІТИЗМЕ

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка для очей

Номер слайду 10

Герої твору Ральф — батько Бруно, військовий офіцер, прагне зробити кар’єру, тому з радістю погоджується на переїзд, незважаючи на думку інших членів сім’ї. Цілком відданий Рейху, але трагедія повністю руйнує його світ. Ельза — мати Бруно. Красива, емоційна жінка. Їй не подобається сусідство з концтабором, вона турбується про дітей. Гретель — сестра Бруно. На початку роману Гретель – звичайнісінька дівчинка 12-ти років, що любить ляльок. Перейнявшись ідеологією, нав’язаною новим учителем історії, Гретель викидає всіх ляльок у підвал, а на стіну у своїй кімнаті вішає портрет Гітлера і карту Європи, де активно зазначає просування німецького фронту, починає читати газети. Незважаючи на часті суперечки і якусь зарозумілість Гретель, між нею і Бруно добрі стосунки. Дівчинка важко переживала втрату брата. Фюрор — начальник Ральфа, який і направляє його на службу у віддалений табір. Наталі – бабуся Бруно. Не підтримує прагнення сина досягти успіху у військовій сфері, відкрито засуджує його успіхи, зневажає Гітлера і нові ідеали Німеччини. Любить своїх онуків. Маттіас – дідусь Бруно.

Номер слайду 11

Народжені 15 квітня 1934 року. Шмуль{D705 AF31-63 B5-4 DF2-AF62-5 C4177 CF6411}Єврейнаціональність - німець. Шмуль розповів, що до того, як прибув сюди, жив з мамою, батьком і братом Йосипом у маленькій квартирці над майстернею, де тато виготовляв годинники. Мама Шмуля працювала вчителькою.родина. Батько Ральф, комендант концтабору. Мати Ельзасестра Грета -- Безнадійний випадок. Дідусь Маттіас. Бабуся НаталіЯкось Шмуль прийшов зі школи додому і побачив, як мама виготовляє для сім’ї пов’язки зі спеціальної тканини і малює зірку на кожній із них. Вони мусили перебратись в іншу частину Кракова в гетто. Через кілька місяців жахливим потягом їх перевезли сюди.дім. Бруно було шкода покидати свій гарний будинок, який мав п’ять поверхів. --- Новий будинок стояв окремо, посеред порожнього занедбаного місця… і мав лише три поверхи. Він називався Геть-Звідси. Хлопчик сидів на землі з сумним обличчям.дитячі розваги. Любив усе досліджувати, читати пригодницькі книжки. Хотів працювати в зоопаркуінтереси. Хотів бути солдатом, як батько. Мріяв бути мандрівником і дослідником. По той бік…Бік дроту. По цей бік…Бруно

Номер слайду 12

{D705 AF31-63 B5-4 DF2-AF62-5 C4177 CF6411}«Якщо ми не євреї, то хто ми тоді такі?» Шмуль Бруно. Шмуль спитав Бруно, чи не має він чогось їстівного. Іноді Бруно приносив йому хліб з сиром. МріїБруно розповів, що хоче стати дослідником, коли виросте. Шмуль знав німецьку та польську мови, бо його мама була вчителькою. Навчання…вчитель на ім’я герр Ліст. Він особливо любив історію і географію, тоді як Бруно віддавав перевагу читанню і мистецтву. Виявилося, що їм обом по 9 років і народилися вони в один день. Сприймання один одного. Два хлопчики потисли один одному руки і усміхнулися. Побачив, що крапка перетворилася на пляму, потім на кляксу і зрештою стала схожою на хлопчика. Хлопчик сидів на землі із сумним обличчям. Він був у такій самій смугастій піжамі, яку носили люди по той бік загорожі, і смугастій шапочці на голові. Його ноги були босі і брудні. Обличчя хлопчика було дуже дивне. Шкіра майже сіра, але такої сірості Бруно ніколи раніше не бачив. Хлопчик мав великі очі кольору солодкої карамелі. Білки були дуже білі, здалося, що на його обличчі нічого немає, крім величезних засмучених очей. Колір життя. Життя в Берліні здавалось Бруно щасливим і яскравим. У Геть-Звідси він засумував, йому не вистачало друзів. Щось невідоме пригнічувало його. По цей …бік дротуІ той…

Номер слайду 13

Спільне: Обом 9 років. Народилися 15 квітня 1934 Були вимушені покинути рідні домівки. Схожа зовнішністьдобріщиріпривітні товариськіькіЄврей, син годинникаря. Живе у концтаборіМалює жовту зірку. ГолодуєРозумний, мама викладала йому мови. Говорить польською та німецькою. Любить усамітнення. Мріє працювати у зоопарку. Витривалий. Поміркований. Спокійний. Пристосувався до труднощів. Німець, син коменданта концтабору. Живе в гарному будинку з слугами. Має гарний одяг, багато їжіРозумний, його навчає приватний вчитель. Не розуміє, що відбувається в концтаборіШукає друга. Мріє стати дослідником. Допитливий. Потаємний. Активний. Жвавий. Наївний

Номер слайду 14

«Дробицький яр» Дробицький Яр — урочище поблизу Харкова, яке стало свідком трагедії Голокосту — систематичних і масових розстрілів 1941–1942 років. Передувала цьому окупація Харкова німецькими військами, що почалася 24 жовтня 1941 року. Разом із нею відбувся й перепис населення із формуванням окремих списків євреїв та ромів. Німецькі нацисти організували для них гетто на східній околиці міста. Невдовзі всіх євреїв та ромів із цього гетто вбили.  26 березня 2022 року внаслідок російських артилерійських обстрілів була пошкоджена меморіальна менора в Дробицькому Яру. 

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Поміркуй. Роман закінчується словами:«Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу.»Чому людство забуло про страшні наслідки війни, про численні застереження і перестороги?Написати власне міні-висловлювання (10 речень) «Трагічний фінал роману як відображення злочинів фашизму» або виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7374788

pptx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку