Де б ми не були, що би не робили — навчалися у школі, відпочивали на природі чи їхали в поїзді — будь-який простір на якийсь час стає нашою домівкою. Але ми завжди з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де ми знаходимо все на своїх місцях, де можна розслабитися і відпочити душею, — у власний ДІМ! Тому кожний прагне облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручнішим, затишнішим. Оздоблення приміщення об’єднує в собі утилітарні (для повсякденного життя) та декоративні елементи, що прикрашають побут людини: килими, посуд, квіти, картини тощо. Під час оформлення житла особлива увага приділяється трьом основним чинникам:— функціональність, коли житло відповідає нормальним умовам проживання. Кожна кімната має певне призначення. Раціональне планування кімнат, зручно розміщені меблі додають помешканню комфорту;— гігієнічність: звукоізоляція, повітрообмін, теплозахисні якості, робота санітарно-гігієнічного устаткування і т. ін.;— естетичність, тобто гармонійність речей і простору, їх цілісність.
Інтер'єр — це оформлення внутрішнього простору будинку або окремих приміщень. В інтер'єрі можуть бути виражені різноманітні відтінки почуттів і настрою людини: радість, смуток, роздуми; він може бути святковим або скромним, затишним або холодно-парадним. У ньому можливо показати зміни, які вносить до нашого життя дійсність. Вигляд нової квартири, лабораторії, офісу, театру, концертного залу буде відображати побут, смаки та захоплення нашого сучасника. Інтер'єр слугує перехідним етапом до пленеру, до вулиці, повітря. Відкриті вікно або двері на балкон пов'язують інтер'єр з пейзажем зовнішнім світом. Вам необхідні певні знання і навички зображення інтер'єру, тому що дуже часто він є фоном для тематичних композицій.
Практичне завдання. Створіть в кольорі проект інтер’єру власної кімнати або сучасної навчальної аудиторії. Для цього скористаємося порадами щодо використання кольору в інтер’єрі та знаннями про правила повітряної перспективи, які ми здобули в попередніх класах на уроках образотворчого мистецтва.
1. Проведіть лінію горизонту відповідно до натури і визначіть точку сходження горизонтальних ліній інтер’єра, яка залежить від точки зору. Проведіть основні лінії стін, підлоги і стелі. Порядок побудови зображення інтер’єру однаковий для фронтального і кутового положення. Роботу виконуйте у такій послідовності:2. Побудуйте предмети першого, другого і дальнього планів з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер’єра.3. Перевір правильність побудови всіх предметів та елементів інтер’єра з урахуванням перспективних змін в їхні розмірах та розташування їх у просторі (чи далі предмет, тим менший його розмір для зору)4. Завершіть малюнок олівцем, детально промалюйте перший план.5. Закінченим ваш інтер’єр буде вважатись, якщо ви передасте його в кольорі. Почніть роботу в техніці «по-вологому» із розроблення детальних планів. Закінчуйте в техніці «по-сухому» детально проробляйте предмети першого плану.
Колір в інтер’єрі. Оздоблення стін має поєднуватися з кольором меблів, портьєр і відповідати призначенню приміщення. Наприклад, для спальних кімнат рекомендуються спокійні кольори, оскільки строкатість дратує. Занадто темний колір також не прийнятний — приміщення видається похмурим. У кімнатах з вікнами на північ доречними будуть кремові, оранжево-рожеві, жовті, золотисті, світло-зелені тони. Холодні тони — блакитно-зелені, блакитно-сірі, зеленувато-сірі — пасують для кімнат, вікна яких виходять на південь. Друзі, вас, напевно, як і мене, вразив творчий підхід французького майстра інтер’єрів Жана Луї Деніо. Пропоную проаналізувати інтер’єр вітальні цього митця за поданим планом. Для цього скористайтеся знаннями, набутими під час вивчення даної теми.1. Визначте, до якого типу інтер’єру належить подане зображення.2. У якому вигляді, фронтальному чи кутовому, подано інтер’єр вітальні?3. Якою є загальна кольорова гама приміщення?4. Визначте, як між собою поєднуються кольори меблів, стін і декоративних елементів.5. Яке враження справила на вас ця композиція?