Мета: формувати поняття масштаб, вміння розв’язувати задачі на основі аналізу залежностей між величинами, що передбачають використання масштабу; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; розвивати головні компетентності учнів (математичну- формування практичних умінь і навичок;соціальну, здоров’язбережувальну, інформаційно-комунікаційну, комунікативну, міжпредметну; уміння вчитися впродовж життя); виховувати поважне ставлення до праці картографії, до природи рідного краю, наполегливість.
Вправа «Відгадай» В який спосіб картографам удається на невеликому аркуші паперу зобразити відстані в десятки, сотні, тисячі кілометрів? погляньте на карту півкуль. Тут помістилась уся наша плонета. Площа якої дорівнює понад 510млн км². Картографи стверджують, що ви зможете точно визначити відстань між двома населеними пунктами, ви зможете не лише вміло корстуватися планами місцевості, але й навіть самостійно їх скласти.
Усні вправи.1). Виконайте множення: 2,4 * 1000; 0,7 * 100; 5, 7*1000000.2). Виконайте ділення:140000 :100000; 780 : 100; 980 : 1000.3). Скільки сантиметрів в одному кілометрі?4). Скільки сантиметрів в одному дециметрі?5). Виразіть у сантиметрах: 275км ; 511км; 2081м; 120дм.6). Виразіть у кілометрах: 345000000см; 35000000см.
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.№550 Відстань на карті – 6,7см. Масштаб: 1: 9000000. Відстань на місцевості -?6,7 * 9000000= 60300000см= 603км.№552. Відстань на місцевості -320км. Масштаб: 1: 4000000. Відстань на карті –?320км = 320 * 100000= 32000000см.32000000 : 4000000= 8см - відстань на карті.№554. Відстань на карті – 7,5см. Відстань на місцевості – 120км. Масштаб - ?12000000 : 7,5 = 1600000. Масштаб: 1 : 1600000.