Школа життєвої компетентності Розвиток і саморозвиток учнів як суб’єктів культури, творців свого життя. Школа – простір життя дитини, простір можливостей і реалізації духовних потреб й інтересів, культури життя. Пріоритет особистості, її замовлення на освіту. Орієнтація на виховання вільної, конкурентноспроможної особистості, здатної до критичного мислення.
Школа життєвої компетентності Освоєння життєвих компетентностей, підхід до знання як інструменту, засобу розв’язання проблем. Інноваційний тип навчання (учень – партнер у навчально-виховному процесі). Педагогіка і психологія життєтворчості. Постійна діагностика і моніторинг розвитку життєвої компетентності дитини.
Компетентна людина: впевнена в собі, постійно розширює свої можливості і не боїться їх реалізувати; уміє діяти в динамічному світі, непередбачуваних ситуаціях життя; здатна до навчання протягом усього життя; уміє адекватно оцінювати свої сили і знаходити можливості для їх застосування; приймати рішення і досягати результату у відповідності з поставленою метою; уміє брати на себе відповідальність за свої вчинки, бути терпимою до інших людей.
Аналіз анкетування учнів 11 класів Низький рівень умінь учнів: працювати з каталогом, складати бібліографію; порівнювати й зіставляти виклад одних і тих самих питань у різних джерелах, висловлювати свою точку зору. Вищий рівень умінь учнів: бачити головне в прочитаному; використовувати різні форми запису в процесі слухання навчальних текстів; практично користуватися різними видами письмових робіт: план, тези, конспект.
Аналіз анкетування учнів 9 класів Низький рівень умінь учнів: знаходити критичну літературу в каталогах, картотеці; систематично використовувати науково-популярну літературу, звертатися до довідкової науково-технічної літератури. Вищий рівень умінь учнів: практично використовувати основні види письмових робіт (конспект, відгук, план, тези); користуватися згорнутими формами відповіді (план, тези, таблиці).
Аналіз анкетування учнів 4 класів Низький рівень умінь учнів: орієнтуватися в каталозі, правильно записувати в каталогову картку дані про книжку; складати розповіді з елементами міркування. Вищий рівень умінь учнів: самостійно працювати із заголовками текстів; самостійно працювати зі словниками; самостійно обирати та читати дитячі книги за певною темою.