В мостових кранах площа обслуговування – прямокутник. Вантаж може переміщуватись вертикально за допомогою вантажної лебідки, вздовж цеху- мостом (ходовими візками), впоперек цеху- вантажним візком. Мостові крани використовують в виробничих цехах підприємств, на відкритих складах підприємств будівельної та хімічної індустрії. Вони переміщуються по рейках, встановлених на естакадах . Довжина крана визначається відстанню між стінами цеху (його прогоном). L - прогон (проліт) крана – це відстань між вертикальними осями підкранових рейок. Металоконструкцію виконують з конструкційної сталі, шляхом зварювання, з достатньою жорсткістю. Головні балки коробчастого перерізу простіші у виготовленні, мають більшу жорсткість.
Візок мостового крана має жорстку зварну раму, на якій змонтовано механізм підйому та пересування, який містить електродвигун , муфти (з колодковим гальмом та без гальма), проміжний вал та зубчасту муфту, з троьхступінчастий циліндричний редуктор вертикального виконання типу ВК (ВКН) і ведучий вал візка з ходовими циліндричними колесами. Особливістю візків є розміщення барабана поперек мосту .
Крани мостові однобалкові набули широкого розповсюдження всередині приміщень, наприклад, цехів та складів. Ці крани ще називають кран-балками. Їх використовують при вантажопідйомності 0,25…5т., з прогонами 5…18м. при легких умовах роботи. . Мостом такого крана служить балка двотаврового перерізу, по нижньому поясі (полиці двотавра) якого переміщується таль з ручним або електричним приводом. По способу розміщення рейкових шляхів на несучих балках цеху або складу розрізняють опорні та підвісні кран-балки.
Козлові крани поділяються на крани загального призначення (використовуються для обслуговування складів), та монтажні. Крани загального призначення використовуються при відносно невеликій вантажопідйомності до 50т з прогоном до 40м. Монтажні крани використовуються при великій вантажопідйомності (до 630т), з малим прогоном (до 20м) та малими швидкостями. Розрізняють два основних типи козлових кранів по конструкції мостів – однобалочні та двобалочні. Найбільш розповсюджені козлові крани з однобалочними мостами при вантажопідйомності до 5т.
Міст козлового крана знизу має повздовжню балку двотаврового перерізу, по нижньому поясі якої пересувається самохідна електрична таль або вантажний візок. Балку виконують з трьохгранної чи чотирьохгранної гратчастої ферми, трубчастої конструкції з прикріпленою знизу їздовою балкою, котра виготовлена з двотавра. Опори мосту виконують у вигляді ферм: просторової та плоскої. Для переміщення вантажного візка перша з’єднується з мостом жорстко, друга шарнірно, за допомогою шворня. Таке кріплення опор запобігає заклинюванню коліс на рейках. Два з чотирьох ходових коліс виконують приводними. Привід індивідуальний від електродвигуна трьохфазного типу. Живлення електродвигунів здійснюється від тролеїв або гнучкого кабелю. Консолі мосту використовуються для завантаження транспортних засобів з торця крана.