Презентація на тему "Логічні задачі"

Про матеріал
Матеріал з математики для учнів 6 класу, задачі на логіку, уважність та кмітливість.Доцільно використовувати при підведенні підсумків в кінці навчального року.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Логічні задачіВиконала: вчитель математики Близнюківського ліцею. Омеляненко Анна Олександрівна

Номер слайду 2

«Загадка від рибалки»Повертаючись додому, рибалка зустрів свого приятеля, який поцікавився його уловом. У відповідь рибалка йому відповів так: «Якщо до кількості спійманої мною риби додати половину улову і ще десяток рибин, то мій улов склав би рівно сотню риб». Скільки риби зловив рибалка?Нехай х – кількість спійманих рибин. Тоді х+ 1/2х + 10=100 Звідси х=60 рибин.

Номер слайду 3

«Чотири дев’ятки»Давай розігріємось. У тебе є чотири дев’ятки. Чи можеш розставити знаки складання, віднімання, множення та ділення так, щоб у відповіді отримати цифру 100?99+9/9=1009 9 9 9 = 100

Номер слайду 4

«Незвичні рівняння»Є прості, на перший погляд, рівняння:5 + 3 + 2 = 151 0229 + 2 + 4 = 183 6528 + 6 + 3 = 482 4665 + 4 + 5 = 202 541 Зможеш знайти рішення наступного?7 + 2 + 5 = ?Відповідь. 143547

Номер слайду 5

«12 місяців»Ось список місяців, кожен з яких має оригінальний код: Січень: 6122 Лютий: 5216 Березень: 832 Квітень: 7415 Травень: 7523 Червень: 7628 Липень: 6716 Серпень: 7822 Вересень: 893 Жовтень: 7109 Листопад: 81116 Який оригінальний код буде у грудня?Відповідь:  7124 Перша цифра кода - це кількість букв в назві місяця;друга цифра - порядковий номер місяця в році;третя цифра - порядковий номер першої букви назви місяця в українському алфавіті. Січень: 6122 (6 букв, 1 місяць, 22 - номер буквы "С" в алфавіті)  Лютий: 5216 (5 букв, 2 місяць, 16 -  номер буквы "Л" в алфавіті)Березень: 832 (8 букв, 3 місяць, 2 - номер буквы "Б" в алфавіті)....................................... Грудень: 7 букв, 12 місяць, 4 -  номер буквы "Г" в алфавіті ⇒ 7124

Номер слайду 6

«Батько та син» Батькові 36 років, а його сину – 7 років. Через скільки років батько буде вдвічі старшим за свого сина?х – роки коли син вдвічі старше за батька36 + х – новий вік батька7 + х - новий вік сина36 + х = 2(7 + х)36 + х = 14 + 2хх = 36 - 14х = 22 Відповідь: 22 роки

Номер слайду 7

На березі сиділи дві ворони і дивилися в різні сторони: одна на південь, а друга на північ.- А у тебе, - говорить перша ворона, - лапки в багні.               -А у тебе, - відповідає друга, - дзьоб у землі.           Як же так? Дивляться в різні сторони, а одна одну бачать? Відповідь. Вони дивляться одна на одну, а це і є різні сторони

Номер слайду 8

Задача 50 + 50 – 25 * 0 + 2 + 2 =?Має вийти 104. Чому так? Тому що спочатку проводимо множення 25 * 0 = 0. А потім знаходимо суму чисел, що залишились.

Номер слайду 9

Задача Уявімо, що існує наступна закономірність:7 + 3 = 104215 + 4 = 91209 + 6 = 15354 Скільки в такому разі буде дорівнювати 11 + 5?Чому після знака рівності так багато цифр? Тому що тут в один ряд записані сума, різниця і множення чисел з лівої частини рівняння. Значить 11 + 5 = 16655, де 16 – сума, 6 – різниця, а 55 —множення .

Номер слайду 10

Задача Микола зустрівся в кафе з 9 однокурсниками. При зустрічі кожен кожного вітав рукостисканням. Скільки всього рукостискань було зроблено?Всього було 45 рукостискань. 10 * 9/2 = 45. Чому ділити на 2? Тому що рукостискання між двома людьми буде розглядатися як одне.

Номер слайду 11

Задача. Футбольна команда за сезон в лізі провела 34 поєдинки. Забила 61 гол, а пропустила всього 39. Скільки за весь сезон гравці цієї команди розводили м’яч з центру поля?Щоб знайти відповідь, потрібно до 34 (кількість поєдинків, оскільки в кожному матчі команда гарантовано раз розведе м’яч з центру поля) додати 39 (кожен раз, коли команда пропускала м’яч). Забиті голи додавати не потрібно, адже в разі забитого гола м’яч переходить супернику. І вже суперник розводить м’яч з центру поля. Разом: 34 + 39 = 73.

Номер слайду 12

Задача. В комору пробралися 143 мишки, які примудрилися зжерти 33 головки сиру. Причому їли порівну. Однак у деяких з них розболілися животи. В результаті на наступний день в комору пробралися тільки 13 мишей. Їли вони знову порівну, але в 3 рази менше, ніж за день до того. Скільки головок сиру не дорахується фермер? У другу ніч в комору повернулися тільки 13 мишей, що в 11 разів менше, ніж в першу ніч. Якби вони їли з колишнім апетитом, то з’їли б відповідно не 33 головки сиру, а 3. Але оскільки тепер вони їли в три рази менше, то в другу ніч була з’їдена всього одна головка сиру. Разом: 33 + 1 = 34. Саме стількох головок сиру не дорахується бідний фермер.

Номер слайду 13

Задача. В 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта?На першому поверсі, незалежно від розподілу мешканців по поверхах

Номер слайду 14

 Задача. Джордж Вашингтон, Шерлок Холмс, Вільям Шекспір, Людвіг Ван Бетховен, Наполеон Бонапарт і Нерон – хто з них принципово відрізняється від інших? Шерлок Холмс. Це вигаданий персонаж.

Номер слайду 15

Задача. Це відоме стародавнє завдання, де селянинові потрібно перевести через ріку вовка, козла й капусту. Човен такий малий, що в ньому крім селянина може поміститися ще тільки один (пасажир). Але якщо залишити вовка з козлом, то вовк його з'їсть, якщо залишити козла з капустою, то буде з'їдена капуста. Як бути селянинові? Переправу потрібно почати з перевезення козла. Потім селянин повертається й бере вовка, якого перевозить на інший берег і там залишає, але везе назад на перший берег козла. Тут він його залишає й перевозить до вовка капусту. А потім, повертаючись, перевозить козла.

Номер слайду 16

Задача. Ковалю принесли п'ять ланцюгів, по три кільця в кожному, і доручили з'єднати їх в один ланцюг. Коваль вирішив розкрити чотири кільця й знову їх закувати. Чи не можна виконати ту ж роботу, розкривши менше кілець? Можна розкрити три кільця одного ланцюга, а потім цими кільцями з'єднати чотири шматки, що залишилися. 

Номер слайду 17

Задача. Що не може збільшити лупа в трикутнику?Кути

Номер слайду 18

Задача. Двоє туристів одночасно вийшли з пункту А і пішли в пункт В. Перший турист половину часу, витраченого їм на перехід, йшов зі швидкістю 5 км/год, а потім пішов зі швидкістю 4 км/год. Другий же першу половину шляху пройшов по 4 км/год, а потім пішов по 5 км/год. Хто з них раніше прийшов у пункт B?Раніше в пункт В прийшов перший турист, тому що в умові говориться, що він йшов половину часу, а не шляху, зі швидкістю 5 км/год

Номер слайду 19

Вода ніколи не покриє третьої сходинки, тому що разом з водою підіймуться й корабель і сходи. Задача. Поруч із берегом стоїть корабель зі спущеними на воду мотузковою драбиною, що має 10 сходинок. Відстань між ними 30 см. Сама нижня сходинка торкається поверхні води. Океан сьогодні дуже спокійний, але починається приплив, що піднімає воду за годину на 15 см. Через скільки годин покриється водою третя сходинка мотузкової драбини?

Номер слайду 20

Задача. Людина розглядає портрет. "Чий це портрет ви розглядаєте?" — запитують у нього, і людина відповідає: "У сім'ї я ріс один, як перст, один. І все-таки батько того, хто на портреті, – син мого батька". Чий портрет розглядає людина?Людина розглядає портрет свого сина.

Номер слайду 21

Так як після двох переливань кількість рідини в обох склянках залишається однаковою, то кількість вина в одній склянці дорівнює кількості води в іншій. Задача В одну склянку налито вино, а в іншу - таку ж кількість води. Зі склянки з вином беруть чайну ложку вина й переливають її в склянку з водою. Потім, добре перемішавши вміст склянки з водою, беруть чайну ложку розчину і переливають її назад у склянку з вином. Чого при цьому виявляється більше - вина у воді або води у вині?

Номер слайду 22

Задача. Що більше: сума всіх цифр або їхній добуток? Сума. Добуток буде рівним «0», тому що буде множення й на число «0».

Номер слайду 23

 Оскільки швидкість мухи у два рази більша швидкості одного пішохода, то вона пролетить ту відстань, що пройдуть обидва пішоходи разом до зустрічі - 30 км. Задача. Два міста, А і В, перебувають на відстані 30 км одне від іншого. Із цих міст одночасно виходять один одному назустріч два пішоходи й рухаються, не зупиняючись, кожний зі швидкістю 5 км/год. Але разом з першим пішоходом з міста А вилітає муха, що пролітає за годину 10 км. Муха випереджає першого пішохода і летить назустріч другому, що вийшов з B. Зустрівши його, вона відразу повертає назад до пішохода A. Зустрівши його, знову летить назад назустріч пішоходу В, і так продовжувала вона свої польоти вперед та назад доти, поки пішоходи не зустрілися. Тоді вона заспокоїлася й сіла одному з пішоходів на капелюх. Скільки кілометрів пролетіла муха?

Номер слайду 24

Задача. На гілці сиділо три пташки, дві вирішило полетіти. Скільки залишилося сидіти на гілці пташок?Три пташки. Рішення ще не дія, пташки вирішили полетіти, але ще не полетіли.

Номер слайду 25

6 копійок. У Галини зовсім немає грошей. Задача. Галина захотіла купити одне морозиво, але їй не вистачає 6 копійок. Іван також хоче купити одне морозиво, але йому не вистачає 1 копійки. Галина та Іван вирішили разом купити одне морозиво на двох, але їм все рівно не вистачає однієї копійки. Питання: скільки ж коштує одне морозиво?ppt_x

Номер слайду 26

Задача. Визначте в яку сторону їде автобус на рисунку: вліво чи вправо? Діти із дитсадка майже миттєво на неї вірно відповідають! А ви вже здогадались?Автобус їде вліво. Тому що, якби він їхав вправо, було б видно вхідні двері!

Номер слайду 27

 Один гаманець лежить в іншому!Задача. У двох гаманцях лежать 4 монети, причому в одному гаманці монет удвічі більше, ніж в іншому. Як так може бути?

Номер слайду 28

Ця загадка на кмітливість для дітей. А ви зможете її розв'язати?8809 = 67111 = 02172 = 06666 = 41111 = 03213 = 07662 = 29312 = 10000 = 42222 = 03333 = 05555 = 08193 = 38096 = 57777 = 09999 = 47756 = 16855 = 39881 = 55531 = 02581 = ?2 – кількість кружечків

Номер слайду 29

Задача. Пінгвіни, яких ви бачите на малюнку, вирішили загадати вам непросту загадку.     Розставте їх так, щоб сума проставлених чисел у горизонтальних і вертикальних рядах, а так само по діагоналі становила 12.

Номер слайду 30

Задача. Отже, увага! Улюблена вчителька 5-ї чоловічої гімназії місіс Прісцилла Норт пропонує розв'язати математичну задачку, і до того ж нелегку.     - Я написала дуже цікаве рівняння. Але, на жаль для вас, розташувала цифри від одиниці до дев'яти в неправильному порядку. Ви повинні переставити їх так, щоб усі чотири приклади мали правильний розв'язок.     Майте на увазі: тут три «горизонтальні» рівняння й одне «вертикальне».

Номер слайду 31

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 червня 2022
Переглядів
2304
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку