Прочитайте поданий текст. РОМАН КУРОЧКА На крутому березі Дністра стоїть невелике село Берізки. У тих Берізках і живе учень п’ятого класу Роман Курочка. Хлопець він на вигляд не дуже показний: невисокий, худорлявий, кирпатий, з гарними темно-сірими очима. А русяве волосся на голові за літо так вигорає на сонці, що стає білим-білим. Груди й плечі вузькі. Роман був найменшим у класі. Вийдуть учні на фізкультуру, вишикуються в одну лінію, плече до плеча, то Курочка найостанніший. А коли йдуть строєм, Микола Перегуда, що був у класі найвищим, озирнеться та насмішкувато й кине:— Ей, Романе, ноги вище піднімай! І весь клас так і зайдеться сміхом. Узагалі той Перегуда не давав бідному Курочці спокою. Високий, здоровий, він, бувало, штовхне хлопця в плече:— Ти, Романе, навіть не курочка, а справжнісіньке курча.
Роман мовчки зносив ті глузування Перегуди. Та й що міг сказати, коли на зріст він був якраз тому під руки. Тільки одного разу не втерпів, стиснув кулаки й тремтливим голосом сказав:— Ну почекай, ми ще з тобою поквитаємось…— і, певно, у ту хвилину Романові дуже хотілося бути більшим і сильнішим за Перегуду. Жили Роман з матір’ю на березі Дністра. Невелика їхня хата в садочку стояла над дорогою, а кінець городу спускався до самісінької води. І влітку, поки мати працює, хлопець усе біля річки: то рибу ловить, то ятери сушить, то весло струже або смолить свою плоскодонку. А то збере цілу ватагу таких хлопців, як сам, та все проводить з ними змагання. І тут Роман виявився таким майстром, що випередити його ніхто не міг. Він так спритно вимахував руками і перебирав у воді ногами, що й справді був схожий на прудку рибину (За А. Дрофанем, 256 сл.).
ПРАЦЮЄМО ЗА ПРОЧИТАНИМВизначте, про що розповідається в тексті. З’ясуйте тему й основну думку висловлювання.3. Назвіть учасників мовленнєвої ситуації. Дайте їм характеристику.4. Чому Романа називали справжнім курчам?5. Хто не давав бідному Курочці спокою?6. У чому виявився Роман майстром?7. Які висновки можна зробити за змістом прочитаного?
Запишіть поданий складний план та усно перекажіть за планом. Роман Курочка. ПланІ. Роман Курочка – житель села Берізки.ІІ. Роман – найменший учень у класі.1. На уроці фізкультури.2. Глузування Миколи Перегуди.3. «Ми ще з тобою поквитаємося».ІІІ. Улітку на березі Дністра. IV. Спритність Романа.