Комунікативні уміння молодших школярів Мовленеві (уміння висловлювати і доводити свої думки, аргументувати та переконувати однолітків)Перцептивні ( уміння слухати та чути, інтерпретувати інформацію, здійснювати рефлексію)Інтерактивні (уміння вести обговорення, спілкуватись у конфліктних сітуаціях, формувати власну вимогу)
Формування комунікативної компетентності набуття вмінь взаємодії з оточуючими розвиток діалогічного і монологічного мовленням; оволодіння культурою усного і писемного мовлення; набуття вмінь роботи в групі ; розвиток здібностей навчальної співпраці; оволодіння різними соціальними ролями; формування уміння критично оцінювати інформацію.
Колективно-групове навчання «Мікрофон»- прийом дає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання, або висловлюючи свою думку чи позицію. «Незакінчене речення»-прийом спрямований на формування в учнів уміння чітко і правильно формулювати власну думку, говорити коротко і переконливо. «Мозковий штурм» -учні розмірковують над однією проблемою і висловлюють свою думку. Мета - зібрати за обмежений проміжок часу якомога більше ідей від усіх учнів.«Дерево рішень» -кожна група обговорює питання й робить записі на своєму «дереві» , потім групи міняються місцями і дописують на деревах сусідів свої ідеї.
Інтерактивні технології корпоративного навчання. Робота в парах. Два-чотири-всі разом . Карусіль- утворюється два кільця: внутрішнє й зовнішнє. Внутрішнє кільце – це сидячі нерухомо учні, а внутрішнє – учні через кожні 30 секунд змінюються. Таким чином, вони встигають проговорити за кілька хвилин декілька тем і постаратися переконати у своїй правоті співрозмовника. Акваріум- декілька учнів розігрують ситуацію в колі, а інші спостерігають і аналізують.
Технології ситуативного моделюванняІмітаційні ігриІнсценізація (ситуація за ролями)Технології опрацювання дискусійних питань«Прес»«Займи позицію» -зачитується твердження і учні займають позицію біля плаката зі словом «ТАК» або «НІ». Сторітеллінг-засіб організації комунікативного впливу через розповідь історій, оповідань про випадки з життя . Fishbone- схема роботи над проблемою включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові (тема, основні питання, факти, висновки)
Використана література Вашуленко М. С., Дубовик С. Г. Формування дослідницьких умінь на уроках української мови. Учитель початкової школи, 2019. №9 Державний стандарт початкової загальної освіти . Дмитренко К. А Звичайні форми роботи - новий підхід. Розвиваємо ключові компетентності.-Основа, 2020 Пономарьова К. И. Формування комунікативних компетенцій молодших школярів у процесі навчання української мови; методичний посібник-К.; 2020 Концепція НУШ.