Педагогічна радаІнформаційний дайджест з елементами тренінгу «Методи та прийоми організації ситуації успіху на уроках як один із напрямків підвищення рівня навчання учнів»Мета: ознайомитися з методами і прийомами організації ситуації успіху на уроках, стимулювати вироблення бажання застосовувати їх у своїй практиці
Афорізми«Все, що перестає вдаватися, перестає і залучати» (Франсуа де Ларошфуко)«Дитина має бути переконана, що успіхом він зобов'язаний передусім самому собі. Допомога вчителя, якою б ефективною вона не була, все одно має бути прихованою. Варто дитині відчути, що відкриття зроблене за допомогою подачі вчителя... радість успіху може згаснути»(В. А. Сухомлинський)
Прийом “Рефреймінг” продовжіть думку “За вікном холодно, зате…”(Рефреймінг за допомогою "Зате". Даний спосіб рефреймінга найпростіший з технічної точки зору. Його основний принцип полягає в компенсації нестачі гідністю. Його формулювання "Дорого, Зате Якісно", «Я опинилася під дощем, у мене немає парасольки, і тепер я ні за що не встигну на зустріч, ЗАТЕ я можу зайти в найближчий магазин і купити нову парасольку радісного забарвлення замість забутої вдома»)
Перші методики створення ситуації успіху. «Успіх підтримує інтерес учнів до навчання» Ушинський К. Д.«Для того, щоб діти не падали духом, дати їм пережити радість успіху» Коменський Я. А.«Ситуація авансування довірою» А. С. Макаренко«Говорити про успішність процесу навчання і виховання можна лише в тому випадку, коли хоча б один з його учасників пережив або переживає відчуття радості за успіхи» «Школа радості» В. О. Сухомлинський«Невимушена примусовість» Т. В. Конніков«Педагогіка емоційного зараження» А. М. Лутошкін«Педагогіка творчості» В. А Караковський«Ситуація успіху» А. С. Бєлкін, Б. С. Вовків, Н.Є. Щуркова
Поговоримо малюнками. Завдання кожного з вас – спробувати намалювати на папері щось на тему «Моя робота – це...» Ви починаєте малюнок протягом 5 секунд і далі передаєте сусідові ліворуч, одержуєте інший аркуш і продовжуєте чужий малюнок тощо, доки ваша робота не повернеться до вас. Подумайте, яку ідею ви хочете донести, і щоб саме її було продовжено вашими колегами. Бажано, щоб малюнки вийшли не лише яскравими, але й оригінальними, зрозумілими, несхожими.
Що ж таке успіх?Успіх – удача в діяльності, досягнення якихось результатів, переживання стану радості, задоволення від того, що є результат до якого особистість прямувала у своїй діяльності, або збігся з її очікуванням, сподіванням. Ситуація успіху – поєднання умов, які забезпечують успіх як результат цієї ситуації. Ситуація успіху – це те, що може організувати вчитель для успішного навчання учня і досягнення ним радості.
Тест «Ваше прагнення до успіху» Поставте собі по 1 балу за відповіді «так» на запитання 2,3,4,5,7,8,9,10,14,15,16,17,21,22,25,26,27,28,29,30,32,37,41. Поставте собі також по 1 балу за відповіді «ні» на запитання 6,13,18,20,24,31,36,38,39. Відповіді на запитання 1,11,12,19,23,33,34,35.40 не враховуємо