Презентація "Поняття про вищу нервову діяльність. Рефлекси."

Про матеріал
Ùî òàêå âèùà íåðâîâà äіÿëüíіñòü? Ëþäèíà ÿê áіîñîöіàëüíà іñòîòà ïî- ñòіéíî ïðèñòîñîâóєòüñÿ äî óìîâ ñåðåäîâèùà, ó ÿêîìó æèâå. Êðіì ïðèðîäíèõ âïëèâіâ (çìіíè іíòåíñèâíîñòі äії òåìïåðàòóðè, òèñêó, ðіâíÿ îñâіòëåíîñòі, âîëîãîñòі ïîâіòðÿ òîùî), їé äîâîäèòüñÿ ñòèêàòèñÿ і ç ñîöіàëüíèìè ÷èííèêà- ìè (ñïіâіñíóâàííÿ â ðіçíèõ ñîöіàëüíèõ ãðóïàõ: ñіì’ї, øêîëі òîùî). Âіäïîâіä- íî ëþäèíà ïîñòіéíî çìіíþє ñâîþ ïîâåäіíêó, àáè çàäîâîëüíèòè ïîòðåáè â ïіäòðèìàííі æèòòєäіÿëüíîñòі òà ñâîãî ñîöіàëüíîãî ñòàíîâëåííÿ. Áіîëîãі÷íî äîöіëüíі ðåàêöії îðãàíіçìó ëþäèíè íà äіþ ïîäðàçíèêіâ çîâíіøíüîãî і âíó- òðіøíüîãî ñåðåäîâèùà çàáåçïå÷óþòü òðè ïðèñòîñóâàëüíі ìåõàíіçìè: áåçó- ìîâíі (âðîäæåíі) ðåôëåêñè, óìîâíі (íàáóòі) ðåôëåêñè і ðîçóìîâà äіÿëüíіñòü.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відгадай тему уроку

Номер слайду 2

Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини. Безумовні, умовні рефлекси.

Номер слайду 3

Сократ ( давньогрецький філософ вважається одним із засновників Західної філософії.)Пізнай самого себе!

Номер слайду 4

Мета:дати уявлення про вищу нервову діяльність людини, охарактеризувати її основні типи, розкрити фізіологічні механізми психічної діяльності людини розвивати логічне мислення учнів, спостирежливість,вміння самостійно робити висновки та узагальнення, навички робот із текстом,схемами,таблицями,иховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Номер слайду 5

Епіграф до уроку: Важлива не кількість знань, а їхня якість. Можна знати дуже багато, не знаючи найпотрібнішого.(Лев Толстой)

Номер слайду 6

Завдання « пазл »Спробуйте скласти пазл, відповівши на запитання, та дізнатись про яку сенсорну систему він повідомляє. Питання до учнів. Які психо-фізичні показники організму людини ви задіяли, для виконання даної вправи?Який орган керує даними властивостями організму людини?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Людина – біосоціальна істота. На неї діють природні чинники- зміна інтенсивності температури, тиску, рівня освітленості, вологості тощо. Але й доводиться стискатися і з соціальними чинниками- співісування в різних групах: сім`ї, школі, тощо..

Номер слайду 9

Пристосувальні механізми реакції дії організму людини на подразники зовнішнього і внутрішнього середовища. Безумовні (вроджені) рефлекси Умовні (набуті) рефлекси Розумова діяльність style.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 10

Ідею про те, що вся психічна діяльність людини є рефлекторною, уперше висловив 1863 року вчений – фізіолог Іван Михайлович Сєченов. На початку ХХ ст. цю ідею експеремантально підтвердив Іван Петрович Павлов

Номер слайду 11

Безумовна та умовна рефлекторна діяльність людини взаємопов`язані й разом становлять вищу нервову діяльність.

Номер слайду 12

Поведінка людини- сукупність реакції організму. Спрямованих на встановлення життєво необхідних звязків з навколишнім середовищем.

Номер слайду 13

Умовно вищу нервову діяльність людини можна поділити на 3 групи:Інтелектуальні процеси. Емоційні процеси. Вольові процеси

Номер слайду 14

Яка роль безумовних рефлексів у поведінці людини?Безумовні рефлекси спадкові і майже не змінюються протягом усього життя. У їх здійсненні беруть участь спинний мозок стовбур і підкіркові ядра головного мозку. Подразники діють на рецептори . Вони бувають зовнішні та внутрішні

Номер слайду 15

Безумовні рефлекси відіграють важливу роль у забезпеченні реакції організму відразу після народження. У подальшому вони стають підгрунттям для утворення умовних рефлексів.

Номер слайду 16

Основні види безумовних рефлексів Вправа «Ментальна карта видів безумовних рефлексів» Продовжте складання карти, тому що дослідник, який описував види безумовних рефлексів згубив інформаціюпро них .

Номер слайду 17

Лабораторне дослідження: визначення реакція зіниць на світло! Робота з зошитом! Ст. 23,24. Також див. ст. 188 підручника. Сформулюйте висновок, відповівши на запитання: Як змінився діяметр зіниці при освітлені і після нього?

Номер слайду 18

Відповідь3. Узгоджені реакції зіниць обумовлені вегетативною іннервацією зіничних реакцій. Симпатична частина ВНС обумовлює звуження, а парасимпатична частина – розширення. А ще  реакція зіниць зумовлена двобічним контролем півкуль головного мозку4. Висновок………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Номер слайду 19

Багато бузумовних рефлексів, що виникають не відразу після народження, а тільки через певний час! Наприклад орієнтувальний рефлекс або рефлекс «що таке?».- це відповідь або біологічно важливі ( світло, звук тощо.) подразники.

Номер слайду 20

Безумовні рефлекси можуть об’єднуватись у складні ланцюги – інстинкти, які проявляються у вигляді неусвідомлених дій і є основою для формування складніших форм поведінкижиттєві питний, харчовий, обороннийрольові статевий, батьківський, територіальнийсаморозвитку дослідницький

Номер слайду 21

Умовні рефлекси утворюються в процесі життя зазвичай на основі безумовних під впливом певних чинників зовнішнього середовища. Подразники, які спричиняють ці рефлекси називають умовними. Умовні рефлекси

Номер слайду 22

Властивості умовних рефлексівІндивідуальність. Не є постійними: за змін умов навколишнього середовища одні з них можуть зникати, інші – виникати.

Номер слайду 23

І. П. Павлов довів утворення умовних рефлексів на базі безумовних у дослідах із собакою .

Номер слайду 24

хеморецептори язикачутливі нейронидовгастий мозоксмакова частка корирухові нейронислинні залозифонорецептори вухаслуховий нервслухова частка корисмакова частка кори. Які процеси при цьому відбуваються в мозку?

Номер слайду 25

Умовні рефлекси можуть об’єднуватись у складні ланцюги – динамічні стереотипи, які є основою навичок і звичок

Номер слайду 26

Гальмування – це сукупність процесів, які забезпечують послаблення або припинення певних реакцій зовнішнє (безумовне)гальмування рефлексу орієнтувальним рефлексом на зовнішній подразниквнутрішнє (умовне) гальмування при не підкріпленні умовного подразника- є природженою властивістю нервової системи;- спричиняється дією сторонніх подразників;- виникає одразу;- за повторень реакція послаблюється- є набутою властивістю нервової системи;- виникає поступово

Номер слайду 27

Процеси збудження і гальмування як основні процеси діяльності центральної нервової системи грунтуються на певних закономірностях. Виникаючи у відповідних центрах, вони здатні поширюватись по всій центральній нервовій системі. Це явище дістало назву іррадіація. протилежний процес – обмеження , скорочення зони джерела збудження або гальмуваня, називають концентрацією.

Номер слайду 28

Узагальнимо наші знання в «Kahoot» та https://learningapps.org/

Номер слайду 29

Відповідь:

Номер слайду 30

Д.з опрацювати параграф 47.48 та ….кожному «мішечок завдань».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бардукова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
3 квітня 2021
Переглядів
2457
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку