Чому на уроках впроваджую медіатехнології? Заняття цікавіші для учнів. Медійний простір, у якому живе дитина інформаційного сьогодення, – неймовірне поле для діяльності вчителя. Учні шукають, перевіряють, порівнюють, аналізують інформацію з різних джерел (підручник, відеоролик, стаття в журналі, пост у соціальній мережі тощо). Пропоную вашій увазі вправи, які можна використовувати на уроках мови та літератури для впровадження медіаграмотності.
Визначити головних героїв твору. Обрати головного героя, у якого ви хочете взяти інтерв’ю. Продумати і записати питання для інтерв’ю. Поставити питання головному герою. Скласти уявне інтерв’ю з літературним героєм (письменником). Ця вправа потребує змістовної обізнаності з певного питання, тобто опрацювання декількох джерел, що можуть подавати суперечливі відомості, критичне сприймання їхнього змісту, підготовка запитань, презентація власної точки зору, якщо потрібно, то й її обґрунтування, аргументація. Вправа «Інтерв’ю» Також можна запропонувати складання питань за враженнями від фільму, теле- та радіопередачі
Вправа «Редактор» До нашої газети/журналу надійшла стаття, але в деяких словах не вистачає літер. Спробуйте відновити текст і переписати статтю правильно з усіма літерами. АБОДо нашої газети/журналу надійшла стаття, але автор переплутав речення місцями та допустив помилки при написанні. Спробуйте відредагувати статтю, виправивши всі помилки.
Афірмації – це стислі позитивні вирази, «мікропрограми» для нашої підсвідомості, що здатні змінити життя на краще. Похваліть себе за активну роботу на занятті, промовляючи позитивну афірмацію. Вправа « Позитивна афірмація»Я – молодець! На сьогоднішньому занятті я був/була дуже активним (-ою). Переосмислення оповідання «Федько халамидник» В. Винниченка допомогло мені зрозуміти, що сьогодні, коли навколо так багато черствості й ненависті, треба виховувати в собі риси характеру, властиві Федькові-халамиднику, і позбуватися рис, які мав Толя. Знаю, що треба завжди приходити на допомогу іншим, Федько – справжній товариш, хочу бути схожим на нього. Я не дозволю іншим здійснювати насильство. Буду робити все можливе, аби наше суспільство стало добрішим! Я – автор власного життя!Успіх – мій найкращий друг і порадник. Він додає яскравих фарб у моє буденне життя. Я вірю в успіх! Обов’язково досягну своєї мети!Усі негаразди я сприймаю як маленькі камінці, що час від часу зустрічаються на життєвому шляху. Щодня розвиваю свої здібності, долаю невпевненість, слабкість духу, лінь. Життєва мета надихає мене на позитивне сприйняття дійсності, формує активну життєву позицію. Я вірю у свою щасливу зірку, тому обов’язково досягну успіху!!!
Із запропонованих слів вибрати ті, які притягуються до певних слів Вправа «Магніт»Які слова «притягуються» до слова «добро»?Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, піклування, заздрість, вдячність, милосердя, жадібність, любов, чуйність. Які слова «притягуються» до слова «праця»?Корисна, радісна, активна, безкорислива, безсмертний, вдячна, продуктивна, важка, виснажлива, марна, даремна.
1234567 А Б В Г Ґ Д Е891011121314Є Ж З И І Ї Й 15161718192021 К Л М Н О П Р 22232425262728 С Т У Ф Х Ц Ч 2930313233 Ш Щ ь. Ю Я фразеологія - 25, 21, 1, 10, 7, 19, 16, 19, 4, 12, 33прикметник – 20, 21, 11, 15, 17, 7, 23, 18, 11, 15праця – 20, 21, 1, 27, 33любов – 16, 32, 2, 19, 3 Україна – 29, 15, 21, 1, 13, 18, 1патріот – 20, 1, 23, 21, 12, 19, 23іменник – 12, 17, 7, 18, 18, 11, 15захисник - 10,1, 26, 11. 22, 18, 11, 15край – 15, 21, 1, 14ненависть – 18, 7, 18, 1, 3, 11, 22, 23, 31добро – 6, 19, 2, 21, 19зло –10, 16, 19дитинство - 6 11 23 11 18 22 23 3 19 Кожна буква в слові зашифрована за алфавітом. Вправа «Розшифруй слово»
Захоплює учнів вправа, як розробка обкладинки, афіші. Створюючи її, діти використовують не тільки знання, отримані з різних джерел, а й творчі здібності для адаптації цієї інформації. По закінченню обов’язкове обговорення символів, цитат, обраних учнями, їхня доречність. Це може бути створено як за допомогою звичайного паперу, олівців, так і за допомогою інтернет-ресурсів. Афіша. Обкладинка. Плакат
Вправа «Радіоменю»Вправа «Селфі»За допомогою телефону виконати селфі зі своєю улюбленою книгою. Наступне фото – це фото сторінки з цієї книги, де знаходиться улюблене місце в тексті. Пояснити однокласникам, чому дана книга стала улюбленою. Що привернуло увагу? Чим книга сподобалася і запам’яталася? Переказати чи зачитати улюблене місце з тексту. Скласти музичне меню для оповідання. Які відомі вам пісеньки ви використаєте, щоб передати настрій твору?
Уявити себе екскурсоводом, дібрати та озвучити відеоматеріл; біографію письменника. Вправа «Екскурсовод»Ця вправа розвиває увагу, пам'ять, артистизм. Учням демонструються стоп – кадри з відомих мультфільмів або кінофільмів та пропонується відтворити монологи (діалоги) від імені головних героїв, зображених на них. Вправа «Стоп-кадр»