Презентація "Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Воєнні дії на першому етапі війни"

Про матеріал
У розробці для дистанційного навчання скомбіновано навчальний матеріал, відео із завданнями, які представлені у презентації. Такий підхід дозволяє поєднувати різни види роботи на уроці та підтримувати увагу учнів. Представлені в презентації різноманітні вправи та завдання спрямовані на розвиток критичного мислення, вміння встановлювати причинно наслідкові зв’язки та формувати компетентності. Також у презентації до уроку присутні різні варіанти наочності та першоджерел. Особливу увагу учнів потрібно звернути на карикатури, плакати, витяги з історичних документів. Робота з ними дозволяє розвинути аналітичне мислення та сформувати уміння здійснювати критичний аналіз текстів та зображень. Схеми, таблиці, інфографіка також значно урізноманітнюють освітній процес як під час дистанційного, так і змішаного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Воєнні дії на першому етапі війни

Номер слайду 2

Поміркуйте!1. Чи  можна було запобігти Другій світовій війні? Обґрунтуйте свою відповідь. Перегляньте відео 24  Каналу «День в  історії. Друга світова». 2. Дайте  відповіді на  запитання: Що  означає поняття «світова війна»?Яка подія стала приводом для Другої світової війни?Коли почалася Друга світова війна? Які  держави 3  вересня 1939  року оголосили війну Німеччині? Коли завершилася окупація Польщі Німеччиною та  СРСР?

Номер слайду 3

Причини війни несправедливість та суперечливість Версальсько-Вашингтонської системи;світова економічна криза 30-х років;політика "умиротворення агресора " урядів Англії і Франції та "ізоляціонізм" США; пакт про ненапад між Німеччиною та СРСР і таємний протокол до нього;зрив спроб утворення системи колективної безпеки.

Номер слайду 4

Характер війни На першому етапі (1939-1941 рр.) ця війна мала загарбницький і несправедливий характер з боку агресивних тоталітарних і мілітаристських режимів Німеччини. Японії, Італії та їхніх сателітів, і була справедливою й визвольною з боку жертв агресії та їхніх союзників. З нападом 22 червня 1941 р. Німеччини на СРСР характер війни змінився, вона стала відверто антинацистською.

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}І період1 вересня 1939 р. – 22 червня 1941 р. ІІ період Розширення нацистської агресії: від нападу Німеччини на СРСР до початку контрнаступу радянських військ під СталінградомІІІ період  ІV період Розгром фашизму і нацизму в Європі: від відкриття Другого фронту до Капітуляції Німеччини. V період  Заповніть пропуски в таблиці «Періодизація та особливості головних періодів Другої світової війни». Виконайте самостійно!

Номер слайду 6

«Дивна війна». Поразка ФранціїПасивне протистояння німецьких і  британсько-французьких військ від  вересня 1939  року до  травня 1940  року назвали «дивною війною». Із  вересня 1939  року Велика Британія, а  потім і  Франція, після марних спроб схилити Гітлера до  переговорів і  виконуючи зобов’язання перед Польщею, оголосили Німеччині війну. Але  переходити в  наступ не  поспішали, пам’ятаючи про  затяжні криваві бої  із  часів Першої світової війни. Союзники були готові робити що  завгодно, аби  тільки не  вести активних бойових дій. Вони споруджували укріплення, генштаби розробляли плани наступальних операцій і  висадки експедиційних сил, та  врешті-решт спромоглися розпочати лише економічну блокаду Німеччини й  СРСР. Навесні 1940  року затишшя змінилося активними діями. У  квітні німецькі війська висадилися в портах Норвегії та вступили до Данії. Протягом місяця вся  територія Норвегії опинилася в  руках німців. У травні німецькі сили атакували Францію. Смертельна загроза нависла над Великою Британією. Розгортання німецької агресії зумовило політичні зміни у Великій  Британії: Невілла Чемберлена на  посаді прем’єр-міністра замінив Вінстон Черчілль.

Номер слайду 7

Поразка ФранціїНаступ німецьких військ на  Францію розпочався 10  травня 1940  року. Від  початку французів і  британців переслідували невдачі. Танковий корпус німецького генерала Г.  Гудеріана рухався так  стрімко, перерізаючи комунікації союзних військ, що  ті навіть не  встигли зайняти бельгійську систему укріплень. До  кінця травня значні сили союзників (французьких, британських і  бельгійських військ) оточено навколо французького порту Дюнкерк. Дюнкеркська евакуація понад 330 тис. осіб стала найбільшою у  світовій історії воєнно-рятувальною операцією. 10  червня французький уряд залишив Париж і  виїхав у  Бордо. Того ж  дня  у  війну проти Франції вступила Італія. 11  червня Париж оголосили «відкритим містом». Усюди панувала розгубленість. 13  червня французькі підрозділи залишили столицю, а  наступного дня  туди вступили сили Вермахту. Новий французький уряд А.  Ф.  Петена одразу звернувся до  Берліна з  пропозицією про  перемир’я. 22  червня 1940  року в  Комп’єнському лісі в  тому самому штабному вагоні, де  в  листопаді 1918  року Німеччина підписала перемир’я, представники французького уряду й  армії підписали акт  про капітуляцію. Уряд Петена погодився на  припинення опору на  французькій території та  в  колоніях. У  неокупованій частині Франції (так званій вільній зоні) під  нацистським протекторатом запроваджено режим Віші. У  різні періоди Другої світової війни режим Віші намагався маневрувати між  відкритою колаборацією та  спробами уникнути прямого контакту з  нацистськими окупантами. Цей  режим, однак, не  був  єдиною позицією французів у  війні. На  чолі руху Опору став генерал Шарль де  Голль. Адольф Гітлер у Парижі після капітуляції Франції. 1940 р. Німецький генерал Вільгельм Кейтель передає документ про капітуляцію Франції

Номер слайду 8

Перевірте себе!2. Про кого із зображених історичних діячів ідеться? Державний діяч Великої Британії, письменник, найбільш відомий як прем’єр-міністр цієї країни у роки Другої світової війни, лауреат Нобелівської премії з літератури 1953 р. А Ф. Рузвельт Б Н. Чемберлен В В. Черчілль Г В. Вильсон{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}А«дивна війна»1агресія СРСР проти Польщі, що розпочалася 17 вересня 1939 р. за попередньою домовленістю з Німеччиною. Б«зимова війна» 2період з вересня 1939 р. по травень 1940 р., коли на Західному фронті не велося активних бойових дій. В«визвольний похід»3період воєнних дій з 30 листопада 1939 р. - по 12 березня 1940 р. між СРСР та Фінляндією. Г«рейкова війна»4період початку необмеженої підводної війни в Атлантиці після вступу у війну США  5засіб партизанської боротьби, спрямований на руйнування залізниць і мостів. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:

Номер слайду 9

РОЗШИРЕННЯ АГРЕСІЇНімецькі військово-морські сили розгорнули воєнні дії  проти британського флоту, а  повітряні війська бомбардували британську армію.1940  року розгорнулися воєнні дії  також у  Середземномор’ї, Східній Африці та  на Балканах. На  цих  територіях головним агресором була Італія. В  Африці розгорілася запекла італійсько-британська війна за  Єгипет. На  Балканах італійська армія атакувала Грецію. Інтерес до  регіону, що  його виявляв Радянський Союз, а  також політичні маневри Черчілля щодо нейтралізації Болгарії, Туреччини та  Югославії змусили втрутитися Гітлера. У  квітні німецькі війська розгорнули потужний наступ на  Югославію та  Грецію, змусивши їх  капітулювати. Тоді британські експедиційні сили заледве встигли евакуюватися з  грецьких портів. Німецькі позиції в  Середземномор’ї значно зміцніли після захоплення з  повітря острова Крит. Але  перевагами, що  їх здобула Німеччина після захоплення Балканського півострова й  Криту, Гітлер не  зміг скористатися, так  само, як  успіхами генерала Е.  Роммеля в  Єгипті.

Номер слайду 10

Перевірте себе!Розгляньте світлини та  схарактеризуйте їх  як історичне джерело. Німецько-радянський парад з нагоди передання Бреста частинам Червоної армії. 22 вересня 1939 року На руїнах Варшави, вересень1939 р.

Номер слайду 11

Перевірте себе!Позначте назву періоду війни з вересня 1939 до травня 1940 р. на Західному фронті:«гаряча війна»;«дика війна»;холодна війна»;«дивна війна».2. Що таке «бліцкриг»?3. Які  країни Європи стали жертвами німецької агресії 1940 року?4. Укажіть діяча, який запровадив режим Віші під  нацистським протекторатом. А Шарль де  Голль; Б Анрі Філіпп Петен; В Невілл Чемберлен; Г Вінстон Черчілль.5. Які  обставини завадили Німеччині подолати опір Великої Британії?

Номер слайду 12

Визначте, яку війну ілюструє наведена карикатура. А Німецько-польську;Б радянсько-фінську;В японсько-китайську;Г італійсько-ефіопську"Тяжко, Йосипе?" - карикатура з газети Mirror. Укажіть подію, унаслідок якої СРСР виключено з Ліги Націй. А Агресія проти Фінляндії; Б уведення військ до країн Балтії; В підписання пакту Молотова–Ріббентропа; Г спільні воєнні дії Німеччини та СРСР проти Польщі. Наслідки бомбардування ГельсінкіПоміркуйте!

Номер слайду 13

Радянсько-фінська війна. Проаналізуйте текст параграфа. Дайте  відповіді на  запитання. Які  територіальні претензії СРСР висував Фінляндії?Який привід для  війни з  Фінляндією використав СРСР?Які тактику та  стратегію обрали фіни перед загрозою агресії з  боку СРСР? Чи  ефективно це  було?На відміну від радянських військових, фіни у білих маскхалатах зливалися з місцевістю. Фінські військові використали своє вміння швидко пересуватися на лижах у нападах невеликих мобільних загонів у тилу радянської арміїПокинута радянська військова техніка та замерзлі солдати

Номер слайду 14

Радянсько-фінська війна30  листопада 1939  року Червона армія атакувала фінські прикордонні укріплення, що  стало початком радянсько-фінської війни. Від  першого дня  війни події розгорталися не  за радянським сценарієм. На  кінець грудня наступ радянських військ припинився. Й.  Сталін змінив військове керівництво, а  на  північ безперервним потоком надходили озброєння, спорядження та  вояки. Велика Британія і  Франція обмежувалися обіцянками; Норвегія зберігала нейтралітет; намір Італії надати Фінляндії допомогу зброєю відразу перепинила Німеччина. Від  прямої військової підтримки усунулися й  США. На  допомогу Фінляндії озброєнням і  добровольцями прийшла лише Швеція. Лінія Маннергейма  — смуга фортифікаційних споруд, яку побудувала Фінляндія на Карельському перешийку в 1920–1930-х рр. на випадок війни з Радянським Союзом. Названа за прізвищем головнокомандувача фінськими військами в радянсько-фінській війні (1939–1940 рр.) Карла Густава Маннергейма. На лінії Маннергейма відбувалися найзапекліші бої Зимової війни. Фінські війська два місяці стримували наступ Червоної армії, спираючись на лінію Маннергейма. У  результаті другого наступу, що  відбувся в  лютому 1940  року, радянським військам ціною страшних утрат удалося прорвати лінію Маннергейма. 12  березня 1940  року за  посередництва й  під  тиском німецької дипломатії СРСР і  Фінляндія підписали мирний договір.

Номер слайду 15

Перегляньте відео 24  Каналу «Як завершилася Зимова війна. Конфлікти». Дайте  відповіді на  запитання. 1. Які  факти свідчать про  те, що  під  час радянсько-фінської війни фінам удалося досягти найбільшого національного єднання? 2. Чому ця війна виявилася значно важчою і тривалішою порівняно з початковими радянськими намірами (відомо, що радянське військове командування планувало захопити Фінляндію за 20 днів, щоб зробити подарунок до дня народження Сталіна?Евакуація фінської родини. Радянсько-фінська війна. Загиблі радянські солдати та їхня військова техніка

Номер слайду 16

Виконайте самостійно!Укажіть політичних і  військових діячів, які  на  початку війни активно протистояли німецькій або  радянській експансії в  Європі. 1 Карл Густав Маннергейм. 2 Невілл Чемберлен. 3 Вінстон Черчілль. 4 Беніто Муссоліні. 5 Шарль де  Голль. 6 Йосип Сталін. 7 Анрі Філіпп Петен.

Номер слайду 17

Виконайте самостійно!Допишіть речення. Початок німецько-польської війни 1  вересня 1939  року став початком …….. . 3 вересня 1939  року Франція та  Велика Британія оголосили війну ……… . 17  вересня 1939  року, коли поляки ще  чинили опір, сподіваючись на  британсько-французький наступ на  Західному фронті, на  територію Західної України та  Західної Білорусі ввійшли ……… . Крапку в  німецько-польській війні поставив договір ………. . У  вересні 1939 року, коли тривала німецько-польська війна, радянська пропаганда готувала громадську думку до  включення етнічних українських і  білоруських теренів до  складу ………. . Зимова війна  — це ……… . Восени 1940 року Фінляндія була змушена приєднатися до осі …… .

Номер слайду 18

Виконайте самостійно!Увідповідніть поняття з  їхніми визначеннями. 1 колабораціонізм 2 окупація 3 анексія 4 «дивна війна» А захоплення збройними силами однієї держави частини або  всієї території іншої держави без  здобуття суверенних прав на  неї Б насильницьке приєднання державою всієї або  частини території іншої держави в  односторонньому порядку В пасивне протистояння німецьких і  британсько-французьких військ від  вересня 1939  року до  травня 1940  року Г добровільна (на противагу вимушеній праці) співпраця з  окупантами окремих груп чи  прошарків населення захоплених територій Д ситуація, коли мир  підтримують завдяки нарощуванню озброєння, збільшенню чисельності армій, використанню з  воєнною метою наукових і  технічних досягнень

Номер слайду 19

Допишіть речення. 1. 27  вересня …  року Німеччиною, Японією та  Італією підписано Берлінський пакт (так утворена вісь «…–…–…»). 2. Пакт закріплював поділ світу: Європа й  Африка мали стати сферою панування … й  …, східноазійський простір  — … . 3. Упродовж …–…  рр. відбувалася німецько-радянська співпраця в  економічній і  військовій сферах. Виконайте самостійно!2. Якій події присвячена японська карикатура?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Близнюк Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
9 березня 2023
Переглядів
6545
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку