Презентація "Розв'язування задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал
Презентація "Розв'язування задач за допомогою рівнянь" для уроку математики в 6 класі. Даний матеріал можна використати під час онлайн або офлайн навчання при вивченні теми "Рівняння" у розділі "Раціональні числа". Презентацію розроблено за підручником Математика 6 клас, автор Істер.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь

Номер слайду 2

Схема розв’язування задач за допомогою рівнянь: Уважно декілька разів прочитати і вивчити умову задачі. Зробити скорочений запис або таблицю умови задачі. Позначити за х одну з невідомих величин (меншу), виходячи із запитання задачі. Виразити всі інші невідомі величини через х. Скласти рівняння. Розв'язати це рівняння і перевірити знайдені корені рівняння на відповідність умові задачі (повертаємось до позначених невідомих величин). Записати відповідь задачі.

Номер слайду 3

Задача № 1 Зібрали 762 кг овочів: картоплі, капусти і моркви, причому картоплі зібрали в 3 рази більше, ніж моркви, а капусти — на 177 кг більше, ніж моркви. Скільки зібрали кілограмів овочів кожного виду? Розв’язок: - ?, в 3 рази більше, ніж моркви, 3 ∙ х - ?, на 177 кг більше, ніж моркви, х + 177 762 кг - ?, х (так, як її зібрали найменше)

Номер слайду 4

Маємо рівняння:3х + х + 177 + х = 7625х + 177 = 7625х = 762 - 1775х = 585х = 585 : 5х = 117 Повертаємося до позначень: Отже , якщо ми приймали за х - моркву, то її вага буде 117 кг. Обчислюємо картоплю і капусту: 3х = 3 · 117 = 351 (кг) картоплі;2)   х + 177 = 117 + 177 = 294 (кг) капусти. Відповідь: 117 кг моркви, 351 кг картоплі, 294 кг капусти.

Номер слайду 5

Знаходження чисел за їх сумою. Богдан і Максим вловили 27 коропів, причому Максим вловив удвічі більше коропів, ніж Богдан. Скільки коропів вловив кожний хлопчик окремо?Максим - ? – удвічі більше. Богдан - ? 27 коропів. Розв’язання. Нехай Богдан вловив х коропів, тоді Максим вловив 2х коропів. Разом вони вловили (х + 2х) коропів, а за умовою задачі - 27 коропів. Маємо рівняння: 2х + х = 27 3х = 27 х = 27 : 3 х = 9 (коропів) - вловив Богдан2∙9=18 коропів− вловив Максим. Відповідь: 9 і 18 коропів. 

Номер слайду 6

Знаходження чисел за їх різницею. Маса яблука в 5 разів більша за масу сливи. Знайдіть масу яблука і масу сливи, якщо маса сливи на 120 г менша від маси яблука. Маса яблука - ? – в 5 разів більша. Маса сливи - ? на 120 г менша Розв’язання. Нехай маса сливи х г, тоді маса яблука – (5х) г. За умовою задачі маса яблука більша ніж маса сливи, то 5х більше ніж х на 120 г. Маємо рівняння: 5 х - х = 120 4х = 120 х = 120 : 4 х = 30 (г) – маса сливи5 ∙30=150 г− маса яблука Увага! Виконайте перевірку 150 - 30 = 120 Відповідь: 150 г, 30 г. 

Номер слайду 7

Знаходження чисел за їх відношенням. Одне число на 36 менше за інше та становить 25 від нього. Знайдіть ці числа.  І число – ? - на 36 менше становить 25 від ІІ число - ? Розв’язання. Нехай друге число х, тоді перше число становить - 25х. За умовою задачі друге число більше ніж перше, то х більше ніж 25х на 36. Маємо рівняння: х - 25х  = 36 35х = 36 х = 36 : 35 = 60 (друге число) 25∙60=24 (перше число) 

Номер слайду 8

Задачі на зміну величин. У першій бочці було вдвічі більше бензину, ніж в другій. Коли з першої бочки відлили 50 л бензину, а до другої бочки додали 70 л, то в обох бочках бензину стало порівну. Скільки літрів бензину було в кожній бочці спочатку?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бензин. Було. Змінилось. СталоІ бочка2х- 502х – 50ІІ бочках+70х + 70 Нехай у другій бочці – х л, тоді у першій бочці 2х л, коли з першої бочки відлили 50 л, в ній стало (2х-50) л, а коли до другої бочки додали 70 л, в ній стало (х + 70) л. А за умовою задачі в обох бочках стало порівну. Маємо рівняння: 2х – 50 = х + 70 2х – х = 50 + 70 х = 120 (л) – бензину було у другій бочці2∙120=240 (л) – бензину було у першій бочціВідповідь: 240 л, 120 л. 

Номер слайду 9

Катер подолав певну відстань за течією річки за 1,6 год, а на зворотний шлях витратив 2,4 год. Знайдіть швидкість течії річки, якщо власна швидкість катера дорівнює 12,5 км.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}s, км𝜗, км/год 𝜗, км/год власна𝜗, км/год течіїt, год. За течією1,6(12,5+х) 12,5 + х12,5х1,6 Проти течії2,4(12,5-х)12,5 - х12,5х2,4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}s, кмt, год. За течією1,6(12,5+х) 12,5 + х12,5х1,6 Проти течії2,4(12,5-х)12,5 - х12,5х2,4 Увага! Щоб знайти швидкість катера за течією річки, треба до власної швидкості катера додати швидкість течії річки; а щоб знайти швидкість катера проти течії річки треба від власної швидкості катера відняти швидкість течії річки. Задачі на рух

Номер слайду 10

Нехай швидкість течії річки х км/год, тоді швидкість катера за течією річки – (12,5 + х) км/год, проти течії річки – (12,5 – х) км/год. За 1,6 год катер подолав відстань 1,6(12,5 +х) км, а за 2,4 год – 2,4 (12,5-х) км. За умовою задачі ці відстані рівні. Маємо рівняння: 1,6(12,5 + х) = 2,4 (12,5 - х) 20 + 1,6х = 30 – 2,4х 1,6х + 2,4х = - 20 + 30 4х = 10 х =10 : 4 х = 2,5 (км/год) – швидкість течії річки. Відповідь: 4 км/год. Катер подолав певну відстань за течією річки за 1,6 год, а на зворотний шлях витратив 2,4 год. Знайдіть швидкість течії річки, якщо власна швидкість катера дорівнює 12,5 км.

Номер слайду 11

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Заклюка Людмила Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шворак Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дімова Наталя Василівна
    Дякую за презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Большак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вигоднер Діана Ісаківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Презентації
Додано
26 квітня 2023
Переглядів
4485
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку