Прочитати текст мовчки. Хочеш купити велосипед, поїхати з друзями/подругами до парку розваг, а ще піти в кіно, поїсти піци, придбати новий одяг… Стільки всього! Як це охопити кишеньковими грішми,які дають дорослі? Важливо навчитися планувати свої доходи та витрати. Для цього почни ставити прості запитання та шукати на них відповіді:► Скільки ти отримуєш кишенькових грошей?► Скільки витрачаєш?► Як щось відкладати?► Як заробити більше?Спочатку визнач, чого ти прагнеш найбільше. Кросівок,планшета, поїздки до парку розваг? Оформ дошку своїх прагнень, з’ясуй, скільки це коштує, і виріши, на що ти збиратимеш кошти. Якщо тобі дають кишенькові гроші чи ти сам щось заробляєш, то вже маєш:доходи (це ті гроші,які ти отримуєш)витрати (це все те,що ти витрачаєш)Якщо твої видатки будуть меншими за доходи, у тебе з’являються заощадження.
Читаємо вголос: Щоб зберегти гроші, які вдалося заощадити, записуй кожнувитрату. Так ти побачиш, від чого можна було б відмовитисязадля твоєї мрії. Погана ідея — купувати одразу! Побачив брелок, який дужехочеться, — поклади його в кошик «на подумати» і повернисяза тиждень. Гарна ідея — заощаджувати частину кишенькових грошей. Визнач, скільки ти можеш відкладати, і не відступай від цьо-го правила.
Прочитай та запам’ятай!Щоб не втратити заощадження, дотримуйся простих порад.1. Якщо маєш картку, ніколи нікому не повідомляй па-ролів і цифр, надрукованих на ній.2. Не давай у борг людям, яким не довіряєш.3. Якщо «друг»/«подруга» пише повідомлення з проханнямперекинути гроші, ліпше зателефонуй йому/їй й упевни-ся, що його/її сторінку не зламали.
Дати відповіді на питання:1. Що таке доходи і як їх можна порахувати?2. Що таке дошка прагнень? Навіщо вона потрібна?3. Що таке видатки? Як їх контролювати? Наведіть реченняз тексту, які підтверджують вашу думку.4. Що таке заощадження? Коли вони з’являються?5. Яких правил варто дотримуватися, щоб не втратити гроші,які заощадили? Наведіть речення з тексту, які підтверджу-ють вашу думку.6. З’ясуйте за допомогою словника значення слова «бю-джет». Уведіть його в речення.
Виконати творчі завдання1. Які із запропонованих заголовків будуть влучними до текстів 1-3? Свою відповідь поясніть. А. Як не витратити всі заощадження? Текст 1 Б. Що таке доходи та витрати? Текст 2 В. Як не втратити гроші через недбалість? Текст 32. Запропонуйте свої заголовки до текстів 1-3.3. Яка тема об’єднує тексти 1-3? Запропонуйте спільний заголовок, який може об’єднати всі три уривки.
2. Намалюйте власну дошку прагнень за зразком, зробіть мі-ніпрезентацію для своїх однокласників та однокласниць. МОЯ ДОШКА ПРАГНЕНЬМоя ціль: … (картинка)Мої кроки: Мені потрібно … гривень.1. У мене є … гривень.2. Щоб отримати … гривень, я можу … .3. Щоб заощадити … гривень, я не буду … .4. Через … місяців я досягну своєї цілі.