Презентація. Семінар. "Формувальне оцінювання - шлях до успішного навчання".

Про матеріал
У даній презентації окреслено підходи оцінювання здобувачів освіти 1-4 класів в умовах орієнтованого й компетентнісного навчання. Формувальна функція оцінювання забезпечує відстеження динаміки навчального поступу здобувача освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання. Семінар

Номер слайду 2

Вправа «Очікування»

Номер слайду 3

Вправа «Температурний скринінг проблеми»Завдання: визначити «власну температуру» обізнаності з питання «Формувальне оцінювання здобувачів освіти» на імпровізованому термометрі.

Номер слайду 4

Вправа «Хмара слів»Варіант відповідей

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Нормативні документи. Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання учнів початкових класів Нової української школи. Про це йдеться в наказі: від 13.07.2021року №813 У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають оцінюванням для поліпшення навчання.

Номер слайду 7

Навіщо потрібне формувальне оцінювання?Основна причина- зниження навчальної мотивації, діти не хочуть навчатися!

Номер слайду 8

Як оцінюють здобувачів освіти в інших країнах? Досліджено приклади оцінювання здобувачів освіти в інших країнах: Німеччини США Канади Польщі

Номер слайду 9

У Німеччині учні початкової школи отримують “Свідоцтво успішності”. Такий звіт про досягнення дитини вчителі заповнюють після першого семестру і наприкінці навчального року. Свідоцтва в перших-других і третіх-четвертих класах відрізняються. Для оцінювання є 4-рівнева система: “зроблені значні успіхи”, “досягнуто значного поступу вперед”, “є покращення з допомогою вчителя” і “учень потребує допомоги”. Класний керівник узагальнює оцінку всіх учителів і виводить середню щодо кожної компетентності. У США звіт про досягнення видають наприкінці кожного семестру. До цього батьки не отримують жодних результатів. Звіт про досягнення в першому-другому класах заповнює класний керівник. У цьому звіті окремо оцінюють академічний прогрес учня і робочі навички. Для оцінки академічного прогресу предметно є чотири рівні: просунутий, вправний, початковий  і нижче початкового. Кожен з рівнів має свої критерії.

Номер слайду 10

Канадська форма оцінювання поділена на кілька частин: Оцінюють кілька категорій: “відповідальність”,“організація”, “самостійна робота”, “співпраця”, “ініціативність”, “самоорганізація“. Учитель оцінює кожну категорію за чотирирівневою системою: “відмінно”, “добре”, “задовільно”, “потребує вдосконалення”. У ці категорії входить також поле “Сильні сторони та кроки для вдосконалення”.  У Польщі з початку 2000-их років послуговуються описовою оцінкою досягнень учнів в початковій школі. Наприклад: Слабкий учень - не завжди дотримується правил безпечної поведінки під час уроків та ігор. Працює повільно, не завжди самостійно. Не виконує завдань до кінця. Виявляє помірну активність під час уроків. Має проблеми з концентрацією.

Номер слайду 11

Різниця між традиційним і формувальним оцінюванням Параметри Традиційне Формувальне. Мета Оцінити рівень досягнень учнів Оптимізувати освітній процес. Хто оцінює Учитель Самооцінювання, взаємооцінювання Що оцінюється Знання Уміння, навички, компетенції Оцінюється Результат навчання Процес навчання. Порівнюється З іншими учнями З попередніми досягненнями. Пріоритети Оцінки Учіння. Тип взаємодії учнів Конкурентне Співпраця, співтворчість. Критерії оцінювання Нечіткі Чіткі й прозоріМотивація Знижується Підвищується

Номер слайду 12

Формувальне оцінювання - це не оцінка, це механізм зібрання інформації, за допомогою якої вчитель відслідковує, корегує освітній процес з метою поліпшення навчальних досягнень здобувача освіти. Оцінювання для навчання Формувальне Оцінювання в процесі навчання оцінювання Оцінювання, що допомагає вчити Оцінювання з метою його керування

Номер слайду 13

Формувальне оцінювання – інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу:вчителям :визначати потреби здобувачів освіти, адаптуючи до них процес навчання.здобувачам освіти: усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес і планувати за допомогою вчителя подальші кроки у навчанні. батькам:отримання повної й об’єктивної інформації про успіхи дитини;побудова довірливих партнерських відносин з учителем. Формувальне оцінювання дає змогу зрозуміти: Як далеко просунулися здобувачі освіти?В якому напрямку їм потрібно рухатися далі? У який спосіб це зробити краще?

Номер слайду 14

Під час формувального оцінювання ми корегуємо процес навчання, під час традиційного – визначаємо якість його результатів.

Номер слайду 15

Чим є формувальне оцінювання та чим воно не є:це не оцінка, а механізм формування навчального процесу;це інструмент підтримки, а не контролю;відбувається під час навчання й є його частиною; оцінює процес навчання; завжди є позитивним; індивідуалізоване; забезпечує зворотний зв'язок, який допомагає зрозуміти наступні кроки в навчанні;усвідомлення самим здобувачем освіти дистанції між тим, чого він хоче досягти, і тим, де він знаходиться в даний момент; планування того, що здобувач освіти повинен зробити, щоб цю дистанцію скоротити; зміцнює впевненість у тому, що можна поліпшити результати. 

Номер слайду 16

Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій: Формулювання об’єктивних і зрозумілих для здобувачів освіти навчальних цілей. Створення ефективного зворотного зв’язку. Забезпечення активної участі здобувачів освіти у процесі пізнання. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання Забезпечення можливості й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність (рефлексія). Корегування спільно з школярами підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Номер слайду 17

педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності здобувачів освіти; аналізу учнівських портфоліо, попередніх навчальних досягнень здобувачів освіти результатів їхніх діагностувальних робіт; самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності школярів;оцінювання особистісного розвитку та соціалізації здобувачів освіти їхніми батьками; застосування прийомів отримання зворотного зв'язку щодо сприйняття та розуміння здобувачами освіти навчального матеріалу. Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:

Номер слайду 18

Інструменти формувального оцінювання

Номер слайду 19

Інструменти формувального оцінювання Рефлексія в кінці уроку: Що зрозумів, чому навчився на уроці?Що було цікаво, складно, вдалося?Мені ще потрібно повчитися…За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?Навіщо нам потрібен був цей урок?Що найбільше вразило?Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?Над чим треба ще попрацювати? «Сфітлофор» Зелений колір – завдання виконано правильно, працював активно. Жовтий колір – виконав завдання, використовував допомогу вчителя. Червоний колір – потрібна допомога, сам не впораюсь.

Номер слайду 20

Інструменти формувального оцінювання. Сходинки успіху. Сигнальні картки

Номер слайду 21

Інструменти формувального оцінювання Лінійка самооцінювання Лінійка успіху

Номер слайду 22

Трихвилинна пауза. Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Я змінив/змінила своє ставлення до…. Я дізнався/дізналася більше про…. Я здивувався/здивувалася тому, що …Я відчув/відчула…Я ставився/ставилася до …

Номер слайду 23

Мініогляд: Наприкінці уроку учні на окремих аркушах відповідають на питання: - Що на уроці було найважливішим? - Який етап уроку був найбільш зрозумілим? - Що взагалі залишилось незрозумілим? - Які поняття хотілось би зрозуміти краще? Спрямована розшифровка: Учні своїми словами дають розшифровку тих понять, які були опрацьовані на уроці. Резюме в одному реченні: Учні одним реченням дають характеристику основних понять, розглянутих на уроці. Тижневі звіти: Швидкий зворотний зв’язок: вчитель – учень:- Чого я навчився цього тижня?- Які питання залишились для мене незрозумілими?- Які питання я задав би учням, якби був вчителем, щоб перевірити, чизрозуміли вони матеріал? Шкала: На полях зошита учень креслить шкалу і відзначає, на якому рівні, на його думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині– впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло. Під час перевірки вчитель вситавляє свою градацію. Оцінка за рівнями 1 – не зможу повторити; 2 – потрібна допомога; 3 – вмію; 4 – можу навчити.

Номер слайду 24

Під час навчання дієвий специфічний інструмент формувального оцінювання — портфоліо. У формувальному оцінюванні умовні позначки, значки різних кольорів, матеріали, зібрані у портфоліо, фіксують навчальні досягнення учнів та дають змогу вчителю відстежувати їхню динаміку, а відтак — визначати потреби в навчанні кожного конкретного учня та надавати йому якісну педагогічну підтримку.

Номер слайду 25

Індивідуальна картка навчального поступу учня

Номер слайду 26

Зошит спостережень

Номер слайду 27

Результат формувального оцінювання

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 вересня 2022
Переглядів
1259
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку