Мета: узагальнити й систематизувати здобуті знання про прикметник як частину мови; ознайомити учнів із способами творення прикметників (практично); поглибити знання учнів про правопис прикметникових суфіксів -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-; вчити правильно вживати прикметники в мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати любов і повагу до рідної мови. Епіграф до уроку: Доля нашої мови залежить і від того, як відгукнеться на рідне слово наша душа, як рідне слово бринітиме в цій душі, як воно житиме в ній. Олесь Гончар
Способи творення прикметників{46 F890 A9-2807-4 EBB-B81 D-B2 AA78 EC7 F39}Спосіб словотворення. Приклади. Суфіксальний. Сонце – сонячний Префіксальний. Красивий – прекрасний Префіксально-суфіксальний. Кордон – прикордонний Складання основ. Полезахисний – поле захищати. Безафіксний. Великий – велич
Робота з деформованим висловлюванням От і настала … зима. Ходить нашим краєм її … місяць-грудень. Сховав він під … кригою річки, повдягав у … мережива ліси. Тоді засипав … снігом поля, напхав першого снігу аж під … гілля у лісі. (За Ю. Старостенком) Довідка: найхолодніший, самісіньке, біленькі, справжнісінька, тонюсінькою, чистеньким.
Творче конструювання (робота з картками) (Село) клуб – сільський клуб, (батько) збори – батьківські збори, (люди) потік – людський потік, (Донецьк) степ – донецький степ, (Херсон) вулиці – херсонські вулиці, (сусід) двір – сусідський двір, (товариш) учинок – товариський учинок, (гігант) висота – гігантська висота, (козак) страва – козацька страва, (Кривий Ріг) проспект – криворізький проспект, (турист) похід – туристський похід.
Творчий лабіринт Село - сільський, козак - козацький, товариш - товариський, Буг - бузький, ткач - ткацький, чех - чеський, Сиваш - сиваський, Черкаси - черкаський, Прага - празький, Прилуки - прилуцький, латиш - латиський, казах - казахський, Париж - паризький, студент - студентський.