Мета уроку: •узагальнити й систематизувати знання за темою;
• розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, розкривати їх місце і значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою;
•розвивати вміння давати письмові відповіді, самостійно працювати, виховувати повагу до історії України.
Мета уроку:узагальнити й систематизувати знання за темою; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, розкривати їх місце і значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою;розвивати вміння давати письмові відповіді, самостійно працювати, виховувати повагу до історії України.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} I варіант II варіант1. Хто з названих правителів займався створенням законів Київської Русі?А) Ярослав Мудрий;Б) Володимир;В) Ігор;Г) Святослав.1. Як називали в XI - XII столітті людей, які працювали у господарстві землевласників до тих пір, поки не відпрацьовували взяту ними позику?А) селянами;Б) закупами;В) холопами;Г) ізгоями.2. Яка дата пов'язана з початком будівництва Софійського собору в Києві?А) 882 р. Б) 1037р. В) 1045р. Г) 1068р.3. Кого у древніх слов'ян називали волхвами?А) племінних вождів;Б) іноземних купців;В) жерців та ворожбитів;Г) воїнів.2. Яка дата зв’язана з початком правління Ярослава Мудрого?А) 988 р. Б) 1037р. В) 1019р. Г) 1068р.3. Хто з названих правителів запровадив християнство як державну релігію? А) Ярослав Мудрий;Б) Володимир;В) Ігор;Г) Святослав.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} I варіант II варіант4. Скільки минуло років від запровадження християнства до утвердження Ярослава Мудрого на престолі? 4. Скільки минуло років від початку правління Володимира Великого до перемоги Ярослава Мудрого над печенігами?5. Чи були сучасниками: князь Ярослав Мудрий та князь Олег? 6. Назвіть споруди за планом:5. Чи були сучасниками: князь Мстислав Володимирович та Ярослав Мудрий?6. Назвіть споруди за планом:
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} I варіант II варіант7. Як називали в XI - XII столітті людей, які працювали у господарстві землевласників до тих пір, поки не виконають договору?А) смердами; Б) закупами;В) холопами;Г) рядовичами.7. Хрещення Русі призвело до: А) припинення зв'язків з Візантією;Б) повного викорінення язичництва;В) занепаду давньоруської культури;Г) зміцнення державності.8. Пояснити поняття: волхви, мозаїка, смерди,9. Стор.83, завд.10-Б,11-(Б, Д).8. Пояснити поняття:митрополит, фреска,ізгої,9. Стор.83, завд.10-А,11-(А, Е).
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} I варіант II варіант11. До яких наслідків призвело хрещення Русі?А) до спроб візантійського імператора силою підпорядкувати собі Русь;Б) до посилення суперництва руських князів за право призначати митрополита;В) до розвитку культури, освіти;Г) до встановлення влади норманської династії Рюриковичів. Д) до зміцнення міжнародного становища РусіЕ) до зміцнення влади давньоруських князів1) АВЕ 2) БГД 3) ВДЕ 4) БВД11. Які риси характерні для давньоруської архітектури?А) з каменю споруджувалися переважно храми, житлові будинки будувалися з дерева;Б) кам'яне будівництво було рідкісним явищем і розвинене було лише на півночі Русі;В) з каменю будувалися як християнські храми, так і дома городян;Г) стіни давньоруських міст споруджувалися тільки з каменю, за проектами західноєвропейських архітекторів; Д) найдавнішою кам’яною спорудою була церква-ротонда Пресвятої Богородиці.1)АБГ 2)АБД 3) АБВ 4)АГД
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} I варіант II варіант12. Охарактеризувати діяльність Володимира Великого: Закінчив…- Підкорив… Переміг… Побудував… Заснував… Упорядкував… Прийняв … Прийняв… Зміцнив… Розвивав … Карбував … Укріпив…12. Охарактеризувати діяльність Ярослава Мудрого: Завершив… Розширив… Посилив… Провів… Укріпив… Збудував… Заснував…- Уклав… Переміг… Уклав…