Презентація уроку "Утворення та розвиток Київської Русі"

Про матеріал
Київська Русь – могутня середньовічна держава, що існувала з IX до XIII століття нашої ери. Історія про те, коли утворилась Київська Русь, охоплює драматичні події, пов’язані з державним переворотом та захопленням влади на цій території династією Рюриковичів.
Перегляд файлу

Тема : «  Утворення та розвиток Київської Русі»

Мета: Показати та розповісти про розвиток Київської Русі   lX-X ст. Формувати вміння та навички в  пошуках історичних фактів. Вдосконалювати навички роботи з історичними картами , джерелами.

Сприяти донесення до учнів цікавих історичних фактів минулого.

Тип уроку-  комбінований.

Обладнання :історична  карта, мультимедійний  проектор ,презентація, картки з завданнями, підручник  7 клас :О.В. Гісем- Історія України . 

Хід урока:

l.Актуалізація опорних знань

- Сьогодні на уроці ми відкриємо нові знання  з історії  Київської Русі ,зробимо уявну подорож стежками історичного минулого.(Слайд №1).

ll. Мотиівація навчальної діяльності

  • В кінці уроку кожен з вас відповість на питання : «Навіщо нам знати  історію даного періоду державотворення?».

lll . «Бліц – опитування».

Вам треба відповісти на 5 запитань:

1.В якому столітті виникла Київська Русь?

2.Які існують теорії походження назви Русь? 

3. Хто був першим правителем Київської Русі?

4.Первісні дохрисниянські релігійні вірування ,яким притаманне обожнення сил природи, рослин та тварин ,це-

5.Назвіть територіальні межі  східнослов’ янських  союзів на землях України?

2.Завдання

 Розставте князів Київської Русі  в хронологічній послідовності.

3. Завдання

 Послухайте вірш. Про кого йдеться у ньому?

Давній  літописець,  
Навіки  славетним  став.
Рідне  слово  УКРАЇНА  
Він  уперше  написав.  .(Нестор Літописець)(Слайд №2) .

 

Кому належуть дані слова,або про кого йдеться?

 

 "Я вже одомстила за мужа свойого, коли прийшли ви до Києва, і вдруге, і втретє тоді, коли чинили тризну мужеві моєму. Тому я вже не буду помсту чинити, а хочу взяти потрохи данини і, помирившися з вами, піду назад". (Княгині Ользі .Слайд -№ 3).

 

 "Хай буде се мати городам руським".(  Олег.Слайд -№4) .

 

 

….. йшов до Дону, щоб там «копіє приломити» — «відновити кордон землі на річці Дон» та «пошукати града Тьмуторокані».(Ігор.Слайд-№5).

 

-Про кого були сказані наступні слова:

«Ви не князі  і не княжого роду, а я княжого роду»(Князем Олегом про Аскольда і Діра. Слайд №6).

 

«Іду на Ви!»-(Святослав у. Слайд  №7).  

 

 

Робота з історичною картою.

-Молодці ,продовжуємо нашу мандрівку….

Подивіться уважно на карту, до якого періоду Київської Русі вона належить?

-Покажіть на карті землі ,приєднанні князем Святославом?

 

Робота з підручником.

Використовуючи матеріал підручника ,складіть історичний портрет:

1варіант-княгині Ольги, 2 варіант –князя Олега.

 

Самостійна робота.

Історичний диктант.

-Я задаю запитання ,а ви відповідаєте «так», «ні».

1.Бог  блискавки у слов’ян Перун? (так)

2.Наймогутнішими племенами  на Русі були  кривичі?(ні)

3.Ольга помстилася за смерть свого чоловіка?(так)

4.Жителів Скандинавії слов ’яни називали варягами?(так)

 

Підсумок урока

  • Час нашого урока підходить до кінця.
  • Ми з вами намагалися дати відповіді на всі запитання поставлені Нестором в «Повісті минулих літ».

-Отже, навіщо нам треба вивчати даний період історії ?

Виставлення оцінок.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку