УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ БЕРДИЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИГІМНАЗІЯ № 17 М. БЕРДИЧЕВА ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІвул. Паризької Комуни, 49, м. Бердичів, Житомирська область. Урок української літератури в 5 класіМельник Олександр Іванович, вчитель української мови та літератури гімназії № 17 м. Бердичева
Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів. Це цікаво!!! Олег Шупляк, заслужений художник України, педагог, член Національної спілки художників України. Погляньте на картини українського художника Олега Шупляка. Поміркуйте, що на них зображено? Зверніть увагу на кольори, які переважають.https://www.youtube.com/watch?v=1 AYFCik16 D4 Поміркуйте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?
Оголошення теми уроку. Цілевизначення і планування Валерій Шевчук «Чотири сестри». Замальовка життєпису письменника. Тема зміни пір року, її художнє втілення у казці «Чотири сестри»Вправа «Продовж думку»Сьогодні на уроці я з’ясую… Я хочу прочитати…Я хочу навчитися…Мені буде цікаво дізнатися…
Робота над темою уроку. Робота з підручником Завдання: звернись до підручника та опрацюй статтю про Валерія Шевчука. Постав питання сусідові по парті за біографією письменника. Бесіда:- Що найбільше зацікавило в біографії письменника?Де народився письменник?- Кому написав В. Шевчук казку «Чотири сестри»?- До якої збірки входить казка «Чотири сестри»?Хто допомагав автору створювати збірку «Панна квітів»?
Робота над темою уроку. Вдома ви вже прочитали казку В. Шевчука «Чотири сестри». Поміркуйте, про що вона? Чи має повчальний зміст? Чого навчає нас цей твір?Такий твір називається казкою-притчею? Чому?Теорія літератури: Казка-притча – твір повчального змісту, в якому діють вигадані персонажі та є фантастичні елементи. Казка-притча має ознаки казки і притчі. Притча – невеликий твір повчального змісту. Притча побудована на прихованому порівнянні.
Робота з текстом казки. Назвіть героїв казки «Чотири сестри»Знайдіть і зачитайте портретні описи кожної з героїнь. Поміркуйте, , чому портрет Білокосої змінюється впродовж твору?З яким кольором асоціюється у тебе кожна з героїнь?Знайдіть в Інтернеті інформацію про ці кольори?Які асоціації виникають у тебе, коли ти бачиш ці кольори?У казці є вислів «сидіти на троні». Як ви його розумієте?Хто з героїв казки «сидів» на троні». Чим це для неї обернулося?
Робота з текстом казки - Поміркуйте, як змінюються пори року? Що трапилося зі змінами року в казці «Чотири сестри? - Як це змінило природу? Підтвердіть текстом.- Яка з сестер тобі найбільше сподобалася? - Які стосунки були між сестрами протягом багатьох поколінь? Підтвердіть свою думку цитатою з тексту казки. - Кому належать слова «Красивий той, хто сильний, а сильний той, хто має владу»? Як ви їх розумієте? - У чому, на вашу думку, сила людини?
Хвилинка відпочинку. Прослухайте уривки мелодій «Пори року» відомого італійського композитора Вівальді . Спробуйте пізнати, якій порі року відповідає кожна мелодія?https://www.youtube.com/watch?v=k. T_Okh. Rukm. Qhttps://www.youtube.com/watch?v=98c3 Jz. L0_w. Mhttps://www.youtube.com/watch?v=U6pywbw. Z56 Ehttps://www.youtube.com/watch?v=4 F07 Wlqe. Hi4
Поміркуйте!!!- Чому Зеленокоса просить любити свою жорстоку сестру? («Не втрачай до неї любові») - Що символізує Чорний птах? Свою думку обгрунтуйте. Яка роль дзеркала у творі?Порівняйте з казкою Андерсена«Снігова королева» Зверни увагу!У казці Білокоса – молода дівчина, а не стара жінка. Поміркуй, чому ж тоді у неї з’явилися зморшки?