Проблеми, які виникли внаслідок впливу на дітей певних негативних зовнішніх і внутрішніх чинників:в навчальний заклад поступають діти з патологічними вадами здоров’я (порушення зору, опорно-рухової системи, проблеми з шлунково-кишковим трактом, вираженими вадами нервової системи);негативний вплив навколишнього середовища (забруднення довкілля), «провокаційна» реклама (алкоголь, тютюн, сумнівні видовища). збільшення кількості неблагополучних сімей і зростання кількості підлітків, яких «виховує» вулиця; падіння моральних устоїв, значне соціальне розшарування населення, погіршення криміногенної ситуації, комерціалізація статевих стосунків, ранній початок статевого життя; недостатній позитивний вплив навчального закладу, сім’ї і громадськості на особистість дитини з метою формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
Родину зміцнюють загальні справи і турботи, будні, наповнені корисним змістом; спільне дозвілля і відпочинок. Діти особливо сприйнятливі до переконань, позитивної поведінки батька, матері, укладу життя сім'ї. Особистий приклад батьків, спільні фізкультурні заняття, здоровий спосіб життя - головні складові успіху виховання дітей в сім'ї.
Вироблення належного ставлення до свого здоров’я є важливою умовою оздоровлення суспільства. І здійснювати його важливо з навчального закладу, бо це єдина структура, через яку «проходить» усе населення країни, а навчально-виховний процес – систематизований процес, за допомогою якого можливо формувати мотивацію на здоровий спосіб життя. Тому роль навчального закладу у збереженні і зміцненні здоров’я визначальна.