Однією з проблем, що заслуговує особливої уваги, є відсутність інтересу до навчання, небажання дитини ходити до школи.
Запитання: «Навіщо ти вчишся?» - часто заганяє в глухий кут. Дитина прагне уникнути відповіді, тому що не знає її або не може чітко сформулювати. Найчастіше і досить прогнозовано відповідають: «Навчатися!».
Якщо такі бажання дитина не може реалізувати, шкільна освіта може втратити для неї свою привабливість і перестане цікавити.
В цьому випадку не йдеться про внутрішній інтерес до предмета пізнання, наявність якого автоматично забезпечує успішне навчання і знімає проблему негативного ставлення до освіти.
Однією з проблем, що заслуговує особливої уваги, є відсутність інтересу до навчання, небажання дитини ходити до школи. Запитання: «Навіщо ти вчишся?» - часто заганяє в глухий кут. Дитина прагне уникнути відповіді, тому що не знає її або не може чітко сформулювати. Найчастіше і досить прогнозовано відповідають: «Навчатися!».
Якщо такі бажання дитина не може реалізувати, шкільна освіта може втратити для неї свою привабливість і перестане цікавити. В цьому випадку не йдеться про внутрішній інтерес до предмета пізнання, наявність якого автоматично забезпечує успішне навчання і знімає проблему негативного ставлення до освіти.
Починаємо з мети уроку:5 клас. Формування природознавчих компетентностей п’ятикласників шляхом організації різноманітних форм навчальної діяльності: Уроки – квести «Знайди скарб», «Цікаві місця поряд з вами», «Збери і прочитай карту», «Розгадай явища»…Уроки – «Інтелектуальні змагання»Уроки – екскурсії в природу «Що? Де? Коли? Чому? Як?»
Починаємо з мети уроку:6 клас: створити умови для формування в учнів загальних уявлень про географію як науку; свідомого ознайомлення зі структурою курсу, джерелами географічних знань; розвитку первинних навичок добору географічної інформації з різних джерел географічних знань; сприяти розумінню ролі географічних знань у житті людей, усвідомленню необхідності читати;створювати умови для зацікавлення учнів у вивченні географії.
Починаємо з мети уроку:7 клас: сприяти засвоєнню знань про основні риси ФГП материків, удосконаленню роботи учнів з картами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою, розвивати вміння працювати в колективі, працювати з тематичними картами;розвивати пізнавальний інтерес, творче мислення, виховувати культуру спілкування, самостійність
Починаємо з мети уроку:8 клас: створити умови для систематизації знань, отриманих впродовж вивчення теми і формуванню навичок роботи з картою; сприяти розвитку навичок мислення високого порядку.9 клас: через мотивацію навчальної діяльності створити умови для визначення факторів, що впливають на динаміку та структуру міжнародної торгівлі; розвивати навички аналізу статистичних даних; удосконалювати навички побудови картосхем; виховувати зосередженість, уважність.
Функція мотивації як етапу уроку – швидко налаштувати клас на роботу відповідно до теми уроку:мотиваційний етап кожного уроку повинен бути різним за змістом і формою;обов’язково враховувати вікові особливості учнів; продумувати засоби, методи, способи формування мотивів і пізнавальних інтересів, використовувати краєзнавчий принцип навчання та набуття учнями життєвих компетентностей.
Проектна діяльність – спосіб мотивації на підвищення рівня НДУУстановка на створення учнівських проектів протягом навчального року 6 класи «Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона» на основі принципу екологічного краєзнавства8 класи«Використання природних умов і природних ресурсів України та їх охорона. Використання природних умов і природних ресурсів Запорізької області, м. Запоріжжя, Заводського району» 9 класи «Географія Запорізької області, міста Запоріжжя, Заводського району» з актуальних питань економічної географії, географії населення, екологічного краєзнавства.10 класи« Інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація та глобалізація як найважливіші тенденції розвитку світового господарства. Місце і роль України і м. Запоріжжя в світових процесах». 11 класи «Бізнес – план реальної справи» на основі практики планування і організації власної економічної , екологічної діяльності, вирішення життєвих ситуацій…