Мета інтегрованого навчання Ущільнити знання; опанувати значний за обсягом навчальний матеріал за період уроку, досягти цілісності знань; розвивати здібності учнів; об'єднати споріднені матеріали кількох предметів навколо однієї теми;виховувати креативну особистість, готову до творчого пошуку.
Переваги інтегрованої форми навчання*Незвичайність. *Достатньо велика активність учнів.*Створення позитивного емоційного настрою в учнів. *Формування інтересу до предмета.*Отримання навичок спільної діяльності. *Вміння бачити взаємозв'язки всіх аспектівнавколишнього світу зрештою стає звичкою,яка буде допомагати учням протягом усьогоїхнього життя.
Учительське «треба» перетворити на. Запровадження інтегрованого навчання у початковій ланці здійснюється, насамперед, через інтегрований курс «Я досліджую світ». Курс передбачає повну або часткову інтеграцію таких освітніх галузей:• соціальної і здоров’язбережувальної;• природничої;• громадянської та історичної;• технологічної;• інформатичної (починаючи з 2-го класу);• мовно-літературної (частково);• математичної (частково).
В процесі реалізації інтегрованого навчання педагоги початкових класів використовують такі форми та методи:1. Діяльності “Щоденні 5”, “Щоденні 3”;2. Технологія “Шість цеглинок”;3. Дослідження медіа;4. Кубування; 5. Робота в парах, в малих групах; 6. Навчання у грі;7. Технологія «Асоціативний кущ», тощо
Учителі початкових класів у здійсненні оцінювання дотримуються певної послідовності — відзначають позитивні сторони відповіді та успішно виконані аспекти практичної роботи: -чітко відзначають навчальний поступ учня, визначають в доброзичливій формі допущених помилок та недоліків (так, щоб учень усвідомив свої прорахунки); - визначають шляхи подолання прогалин у знаннях та вміннях, рекомендують удосконалення практичних навичок із конкретною інформацією про можливість ліквідації недоліків; -висловлюють віру, доброзичливу впевненість в тому, що учень докладе необхідних зусиль і досягне вищих показників навчальних досягнень.
Алгоритм самооцінювання1. Вчимося пам’ятати мету роботи-Ти досяг мети? 2. Вчимося порівнювати результат з метою- Вдалося виконати завдання? 3. Вчимося знаходити й визнавати помилки- Завдання виконано правильно чи не зовсім?4. Вчимося оцінювати процес навчання Виконано завдання самостійно чи з допомогою вчителя?
МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ САМООЦІНЮВАННЯСВІТЛОФОР У кожного учня є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного кольору:зеленим - розуміння , жовтим - неповне розуміння,червоним - нерозуміння матеріалу. Після сигналу учитель з’ясовує: що зрозуміли? Що не зрозуміли?
Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Я змінив/змінила своє ставлення до…. Я дізнався/дізналася більше про…. Я здивувався/здивувалася тому, що …Я відчув/відчула…Я ставився/ставилася до …Трихвилинна пауза
Лист самооцінювання поведінки. Умію це робити. Все ще тренуюся. Я хороший друг, не цькую, не провокую. Дотримуюся правил школи , класу. Добре ставлюсь до інших. Швидко йду на перерву. Обідаю як культурна людина. Слухаю інструкції в класі і дію згідно ними. Пам’ятаю, що треба піднімати руку. Даю всім спокійно працювати. Виконую вправи які задають, не роблю нічого іншого. Умію самостійно працювати в парі, групіСамостійно виконую домашню роботу
Дві зірки й побажання. Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання». Побажання