Презентація з біології для учнів 9,11 класів на тему "Генетика. Методи генетичних досліджень. Закони Менделя."

Про матеріал

Презентація з біології для учнів 9,11 класів на тему "Генетика. Методи генетичних досліджень. Закони Менделя."

Цілі:

  • Розглянути основні поняття генетики;
  • Ознайомитися з генетичною символікою, головними методами генетичних досліджень;
  • Сформувати уявлення про закони Менделя як закони статистичні;
  • Показати цитологічні основи законів Менделя;
  • Навчитися розв'язувати задачі з генетики;
Презентація містить АНІМАЦІЮ для кращого засвоєння матеріалу, яку можна переглянути лише скачавши матеріал.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Генетика. Методи генетичних досліджень. Закони Менделя.

Номер слайду 2

Цілі:

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гібридологічний. Проведення системи схрещувань і аналіз їхніх результатів. Цитологічний. Аналіз і порівняння генетичних структур і явищ на клітинному рівні. Молекулярно-генетичний. Вивчення фізико-хімічної структури та механізмів функціонування генетичного матеріалу. Мутаційний. Встановлення закономірностей, механізмів і особливостей мутагенезу. Методи генетичного аналізу

Номер слайду 5

Генеалогічний. Вивчення родоводів, визначення закономірностей успадкування ознак у ряді поколінь. Близнюковий. Аналіз і порівняння мінливості у гомозиготних і гетерозиготних близнят. Популяція. Вивчення генетичної структури популяцій і динаміки їхніх змін під впливом зовнішнього середовища. Селекційний. Створення і підбір початкового експериментального матеріалу.

Номер слайду 6

Ген - одиниця спадковості, яка розташована на певній ділянці хромосоми – у локусі. Основні генетичні поняття. Генотип – сукупність усіх генів організму. Фенотип – сукупність зовнішніх і внутрішніх ознак, які є наслідком прояву генотипу. Гомологічні хромосоми – хромосоми однієї пари

Номер слайду 7

Алельні гени (алелі) – гени, що перебувають у різних станах, але займають один локус в хромосомах однієї пари та визначають різні стати первної ознаки. ДомінантніРецесивніАлеліГени, що завжди проявляються в фенотипіТі гени, що пригнічуються домінантними. Гомозигота (чиста лінія) – організм, який містить обидва гена домінінтних або рецесивних. (АА або аа)Гетерозигота – організм, який містить різні гени однієї алелі. (Аа)

Номер слайду 8

Закони Менделя. Закон одноманітності гібридів першого покоління1. Розщеплення ознак у другому поколінні2. Закон незалежного успадкування ознак3.

Номер слайду 9

Під час схрещування чистих ліній перше покоління гібридів одноманітне за фенотипом і генотипом. Перший закон Менделя-Закон одноманітності гібридів першого покоління. P: F1♂♀х. ААаа. G: ААа. Ааа

Номер слайду 10

Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білих та червоних троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір - рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини). Розв'яжіть задачу: Дано: А – червоний колір,а – білий. F1 - ? P: ♀ АА x ♂ aa G: F1: Aa Aa

Номер слайду 11

При схрещуванні гібридів першого покоління між собою спостерігається розщеплення ознак у співвідношенні 1:3 Другий закон Менделя-Рощеплення ознак у другому поколінніЗа генотипом 1:2:1 За фенотипом 3:1 P: F1♂♀х. Аа. G: ААААа. Ааа. Аа. Аааа

Номер слайду 12

Якого кольору будуть троянди, одержані при схрещуванні двох гетерозиготних рослин рожевого кольору?Розв'яжіть задачу: Дано: Аа – рожевий колір. А – червоний колір,а – білий. F1 - ? P: ♀ Аa x ♂ Aa G: F1: Aa AA, Aa, Aa, aa AaчервонірожевібіліУ нащадків відбудеться розщеплення: 1:2:1 за генотипом, 1:3 за фенотипом

Номер слайду 13

Кожна пара ознак успадковується незалежно від інших пар. Третій закон Менделя-Закон незалежного успадкування ознак. P: F1♂♀х. ААBBааbb. G: Аа. Bb. АBаb

Номер слайду 14

P (F1): F2 Аa. Bb. ABAba. Bab. ABAba. Bab. Аa. Bb♂♀х. G: АBАba. Bab. АBАba. Bab. Решітка Пеннета — двомірна таблиця, що використовується для передбачення результатів певного схрещування. Названа на честь Реджинальда Пеннета, який уперше запропонував таку форму запису. Аa. Bb. Аa. BBАABb. АABBАabb. Аa. Bb. АAbb. АABbaa. Bbaa. BBАa. Bb. Аa. BBaabbaa. Bb. Аabb. Аa. Bb9:3:3:1

Номер слайду 15

Плоди томатів бувають червоні й жовті, гладенькі й пухнасті. Ген червоного кольору домінантний, ген пухнастості рецесивний. Обидві пари перебувають у різних хромосомах. Які нащадки очікуються від схрещування гетерозиготних томатів із червоними гладенькими томатами з особиною, гомозиготною за обома рецесивними ознаками?Розв'яжіть задачу:

Номер слайду 16

Дано: А – червоний колір,а – жовтий колір,В – гладенькі плоди,b – пухнасті плоди Розв'язок Генотип гетерозиготних томатів із червоними гладенькими плодами – Aa. Bb,Генотип особин, гомозиготних за обома ознаками, - aabb. Aa. Bb - ?Aabb - ? {F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}♀♂ABAba. Babab. Aa. Bb. Aabbaa. Bbaabb. У нащадків відбудеться розщеплення: 25% - червоні гладенькі плоди, 25% - червоні пухнасті, 25% - жовті гладенькі, 25% - жовті пухнасті. P ♀ Aa. Bb x ♂ aabb

Номер слайду 17

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.г2.е3.н4.ет6.и7.к8.а1. Одиниця спадковості?

Номер слайду 18

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.е3.н4.ет6.и7.к8.а2. Організм, який містить різні гени однієї алелі. (Аа)

Номер слайду 19

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.н4.ет6.и7.к8.а3. Австрійський природодослідник, католицький священик

Номер слайду 20

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.ет6.и7.к8.а4. Сукупність зовнішніх і внутрішніх ознак, які є наслідком прояву генотипу

Номер слайду 21

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипт6.и7.к8.а5. Організм, який містить обидва гена домінінтних або рецесивних. (АА або аа)

Номер слайду 22

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.и7.к8.а6. Сукупність усіх генів організму.

Номер слайду 23

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигот3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.к8.а7. Метод, який застосовують для вивчення ролі середовища і генотипу у формуванні фенотипу особин, досліджуючи монозиготних близнят.

Номер слайду 24

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.близнюковий8.а8. Гени, що перебувають у різних станах, але займають один локус в хромосомах однієї пари та визначають різні стати первної ознаки.

Номер слайду 25

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.близнюковий8.алелі

Номер слайду 26

Сьогодні на уроці ядізнався …зрозумів … навчився …

Номер слайду 27

Бажаю успіхів!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 17
Оцінки та відгуки
  1. Бузницька Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ратушна Світлана Василівна
    Дякую за вашу працю. Презентація дуже допомогла під час проведення дистанційного уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Яремійчук Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Linna Lina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шуть Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Воловицька Інна Миколаївна
    Дякую за цікавий та змістовний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Воловицька Інна Миколаївна
    Дякую за цікавий та змістовний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Світова Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Александрова Катерина Володимирівна
    Дякую! Ця презентація дуже полегшила мені роботу в умовах дистанційної освіти.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Саленко Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Агафонова Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Бобрик Натали
    Дякую! Дуже допомогли!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Цимбаленко Людмила Миколаївна
    Велике спасибі за змістовну і цікаву презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Єременко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Супрун Ольга
    Дякую. Дуже змістовно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Ільїна Наталя Василівна
    Презентація добре співпадає з матеріалом уроку, дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Дідух Тетяна Олександрівна
    Вчора використовувала вашу презентацію на уроці. Дякую, презентація чудова!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 14 відгуків
pptx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
39700
Оцінка розробки
5.0 (17 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку