Кейс - технологія - це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення учнями рішень з певного розділу навчання дисципліни.
Цінність кейс - технології полягає в тому, що вона одночасно не тільки відображає практичну проблему, а й актуалізує певний комплекс знань, який необхідно засвоїти при вирішенні цієї проблеми, а також удало суміщає навчальну, аналітичну й виховну діяльність, що, безумовно, є дієвим та ефективним при реалізації сучасних завдань системи освіти.
Мета кейс- технологій — навчити учнів:аналізувати інформацію самостійно та у складі групи;шукати інформацію, необхідну для розв'язання певного завдання;виявляти ключові проблеми запропонованого завдання;шукати альтернативні шляхи розв'язання певного завдання та оцінювати їх;обирати оптимальне рішення та планувати програму дій.
Етапи роботи над кейсом та їх завдання Етапи Завдання Ознайомлення із запропонованою ситуацією Зрозуміти ситуацію та окреслити шляхи ухвалення певного рішення. Пошук та аналіз інформації для ухвалення рішення Навчитися добувати та оцінювати інформацію, необхідну для розв'язання проблеми Обговорення можливих альтернативних рішень Розвивати альтернативне мислення Резолюція — ухвалення рішення у групах Зіставити та оцінити запропоновані варіанти рішень Диспут — захист рішень окремими групами Навчитися аргументувати свою думку Зіставлення висновків — порівняння рішення, ухваленого у групах, з рішенням, ухваленим на вищому рівні Оцінити взаємозв'язок інтересів
Кейс обов'язково має складатися з трьох основних частин. Сюжетна частина містить опис ситуації, інформацію, що дає змогу зрозуміти, в яких умовах запропонована ситуація розвивалася, та джерело цієї інформації.Інформаційна частина має містити інформацію, використавши яку учень правильно зрозуміє розвиток запропонованої ситуації. У цій частині кейсу можуть міститися відео-, аудіоматеріали тощо. У методичній частині роз'яснюють місце кейсу у структурі навчальної дисципліни, формулюють завдання для учнів щодо аналізу кейсу та для вчителя щодо викладання запропонованої ситуації.
Алгоритм роботи з кейсами. Ознайомитися із ситуацією та її особливостями, ключові ідеї. Виділити основну проблему, чинники та персонали, які можуть допомогти у розв'язанні кейсу. Запропонувати концепції або теми для «мозкового штурму», який є важливим способом розвитку творчої активності учнів. Аналіз результатів розв'язання завдання. Варіанти розв'язання кейсу, виявлення послідовності дій. Обговорення кейсів (рефлексія).