Презентація з теми: "Роль життєвих цінностей у формуванні характеру."

Про матеріал

Презентація з теми: "Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру."

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.

Номер слайду 2

Людина здатна піднятися над своїм характером, змінити його,але основні риси зберігаються.

Номер слайду 3

Роль життєвих цінностей у житті людини Цінності­ кожної­ людини­ —­ це­ цілий ­світ: ­складний,­ динамічний, ­суперечливий.­Кожна­ людина ­щодня ­вирішує якісь­ проблеми.­ Щодня­ ми­ потрапляємо­ в­ обставини,­ які­ випробовують­ наше терпіння­ й­ характер.­ Тому­ величезного­ значення­ набувають­ наші­ життєві­ цінності,­ які ­дають ­змогу ­переконатися,­ що­ ми­ йдемо­ в­ правильному­ напрямку. Що­ таке ­цінність?­Цінністю ­називається­ те, ­що­ здатне­ задовольняти ­людські потреби. Життєві цінності — це ідеї, ідеали, цілі, до яких прагнуть людина й суспільство. Ціннісні орієнтації — це ті стани, явища та процеси в навколишньому житті, якістають орієнтиром для людини, спрямовують формування її цілей, а також способиїх досягнення.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Дайте відповідь на запитання Микола Вавилов дуже любив казати: «Життя коротке, треба поспішати». А ще він писав: «Якщо ти став на шлях ученого, то пам’ятай, що прирік себе на вічні пошуки нового, на неспокійне життя аж до самої смерті. У кожного вченого має бути потужний ген занепокоєння. Він має бути одержимим». Для справжнього вченого великою цінністю життя є можливість відкривати нове. Як така життєва цінність може впливати на характер ученого?

Номер слайду 7

Треба починати з цінностей. Ми цього не зробили. А треба починатиз дитинства, щоб люди розуміли, які цінності визначають щасливе і хороше життя і добробут зараз.Євген Головаха, професор, заступник директора Інституту соціології НАН України

Номер слайду 8

Значення життєвих цінностей у формуванні характеру Серед­ чинників,­ які­ мають­ для­ людини­ життєве­ значення ­та ­впливають ­на формування ­її­ характеру, особлива ­роль ­належить­ вихованню.­Сформовані­ в ­процесі­ виховання­ потреби, ­ідеали,­ установки­ особистості­ стають ­підґрунтям ­її­ вимог як ­до ­зовнішніх ­умов ­життя,­ так­ і­ до ­себе.­ Людина­ сама ­починає­ організовувати своє­ життя­ та виховувати ­себе,­ керуючись­ при­ цьому ­як­ власними,­ так ­і ­суспільними ­ціннісними­ орієнтирами.­ Повною ­мірою­ здатність­ до­ самовиховання­ характеру виявляється­ тоді,­ коли ­особистість­ набуває життєвого­ досвіду,­ оволодіває­ засадами психологічної­ культури,­ коли­ в ­неї­ формується ­світогляд ­і остаточно­ складаються ідеали ­й ­життєві­ цінності,­ відповідно ­до ­яких­ вона ­починає ­свідомо планувати­ своє життя ­та ­визначати­ в­ ньому ­своє­ місце.

Номер слайду 9

Прочитайте висловлювання, у яких ідеться про життєві загальнолюдські цінності. Як ви їх розумієте? • При сонечку тепло, при матері добро.• Там, де дружать, живуть — не тужать.• Дружба — це золота нитка, що зв’язує всіх людей.• Любов — це єдина сила, здатна перетворити будь-­якого ворога на друга.• Справжня щедрість — робити що-­небудь хороше тому, хто ніколи про це не дізнається.

Номер слайду 10

Етапи формування системи цінностей

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Цінності та якість життя

Номер слайду 13

Протягом своєї історії людство виробило моральні цінності вищого порядку. Їх ще називають загальнолюдськими, універсальними, або справжніми цінностями. Досвід багатьох поколінь і сучасні наукові дослідження переконливо доводять, що коли люди у своєму житті керуються такимицінностями і формують відповідні риси характеру, то зазвичай досягають високої якості життя. Що таке справжні цінності і як вони впливають на якість життя, досліджував Даррел Франкен — учений зі США. Він поставив за мету:• з’ясувати, які моральні цінності є найважливішими для здоров’я і життєвого успіху;• встановити, чи існує зв’язок між ними і показниками якості життя. Дослідження тривало 10 років. опитування проводили дев’ять професорів провідних університетів США. У ньому взяли участь 1800 осіб із чотирьох країн світу. До загального переліку було внесено 342 моральні цінності, якість життя оцінювалася за 300 параметрами. У результаті статистичної обробки анкет було визначено 13 цінностей, які найбільше впливають на якість життя. з’ясувалося, що універсальні цінності 1–9 повністю збігаються з тими, які проповідують світові релігії.

Номер слайду 14

Одержані результати:

Номер слайду 15

Було також доведено, що люди, які сповідують загальнолюдські цінності, мають вищу якість життя за багатьма показниками: • краще, ніж у середньому, здоров’я;• менш стресове життя;• більшу впевненість у собі;• стабільне подружнє життя;• впливовість, більшу за середню;• вищий рівень фінансового добробуту;• відчуття самоповаги і сенсу життя.І навпаки, ігнорування вищих цінностей пов’язане з проблемами, стресами, ризиком вживання психоактивних речовин, симптомами різних захворювань, руйнуванням стосунків, відчуттям безпорадності й страхуперед майбутнім.

Номер слайду 16

Встановіть особисту шкалу цінностей. з’ясуйте рейтинг цінностей вашого класу

Номер слайду 17

Моральний розвиток особистості Совість, ­чесність,­ доброта...­ Поняття,­ які завжди­ були ­важливими­ для­ людини,­ без ­яких ­немислиме уявлення­ про­ моральні ­й­ етичні­ засади­ людини. Кожне­ суспільство­ має­ певну­ систему­ моральних­ цінностей­ —­ принципів,­норм­ і­ правил­ поведінки,­ дотримання­ яких­ необхідне­ для­ його­ існування­ та функціонування.­Мораль­—­це­ сукупність ­ідеалів,­ принципів,­ норм,­ які­ регулюють ­і­ спрямовують­ соціально­ значущу поведінку­ людини,­ тобто­ поведінку ­її­ щодо інших­ людей,­ соціальних ­груп,­ народу,­ людства ­в ­цілому. Моральність­—­це­ ще й­ усвідомлення,­ прийняття­ принципів ­і­ норм­ людьми, ­дотримання ­їх­ у­ вчинках і поведінці. ­Це ­також ­і­ ті­ стосунки ­між­ людьми,­ які ­формуються ­на ­ґрунті­ моральних ­ідей ­і ­норм. Моральні ­(етичні)­ норми­ й­ цінності ­регулюють­ поведінку­ людини­ в ­усіх­ сферах­ життя,­ вони­ поширюються­ на­ всіх­ людей­ і­ ґрунтуються­ на­ самосвідомості людини. ­Вираженням­ моральної­ свідомості ­є ­совість. ­Якщо ­людина ­визнає­ безперечні ­цінності­ людства, ­уміє ототожнити­ іншу­ людину ­із­ собою,­ то­ її­ можна вважати­ морально ­зрілою­ особистістю.

Номер слайду 18

Обговоріть список моральних якостей і визначте, які з них ви схвалюєте, а які — засуджуєте. Проаналізуйте їх стосовно себе: Активність, життєва позиція, кар’єризм, свідомість, упевненість, честолюбство, правдивість, фарисейство, чесність, взаємодопомога, зарозумілість, гордовитість, заздрісність, самолюбство, терплячість, вимогливість, повага, цинізм, егоїзм, користолюбство, працелюбство, лінощі, вірність, відвертість, лицемірство, благородство, увічливість, злісність, скромність, боягузтво, зрадливість, скупість, марнославство, бережливість, сміливість, малодушність, щиросердність, відповідальність, ідейність, принциповість, грубість.

Номер слайду 19

Періоди морального розвитку

Номер слайду 20

Самовиховання характеру Самовиховання­ —­ свідома­ діяльність­ людини,­ спрямована ­на ­вироблення­ позитивних ­рис ­і подолання ­негативних.­ Це­ процес,­ у ­якому­ взаємозв’язано ­проявляється ­весь­ духовний ­світ­ людини.­ Це ­вольове­ зусилля,­ яке регулює ­весь ­спосіб­ життя.­

Номер слайду 21

Етапи проєкту самовиховання характеру

Номер слайду 22

Розгляньте фото. Які підлітки додержуються загальнолюдських цінностей? Яких можна назвати морально відповідальними? Що порадите тим, чия поведінка, на вашу думку, не відповідає правилам моралі?

Номер слайду 23

проєкт самовиховання (за матеріалами А. Кочетова)

Номер слайду 24

узагальнення. Важливу роль у житті людини відіграє характер. Він виявляється у стосунках людини з оточенням та у її вчинках. Люди з добрим характером мають спільні риси: демонструють повагу, викликають довіру, вонисправедливі, турботливі та є хорошими громадянами. Цінності — це те, що ми вважаємо важливим для себе, з чим звіряємо все, що відбуваєтьсяу житті. Протягом своєї історії людство виробило моральні цінності вищого порядку. Їх ще називають загальнолюдськими цінностями. Люди, які сповідують загальнолюдські цінності, мають вищу якість життя за багатьмапоказниками.

Номер слайду 25

Самостійна робота (В-І)I рівень1. Що таке життєві цінності?2. Що таке якість життя?3. Коли починають формуватися життєві цінності?II рівень4. Яким чином формуються життєві цінності?5. Які основні життєві цінності сформували ваш характер?6. Як людина визначає якість свого життя?III рівень7. Чи можуть нам нав’язати чужі цінності, які ми не хочемо розділяти? 8. Чому люди інколи захищають свої переконання ціною власного життя?9. Поясніть, чому люди обирають різні критерії для оцінювання якості свого життя?IV рівень10. Доведіть, що життєві цінності є фундаментом особистості людини.11. Доведіть на прикладах, що характер людини формується під безпосереднім впливом життєвих цінностей.12. Чому саме вчинки визначають дійсні життєві цінності людини?

Номер слайду 26

Самостійна робота (В-Іі)I рівень1. Що означає термін «мораль»?2. Яку людину називають моральною?3. Що таке самовиховання?II рівень4. Що ви знаєте про самооцінку характеру?5. Які ознаки самовиховання ви знаєте?6. Які навички необхідні для вдосконалення характеру?III рівень7. Як відбувається моральний розвиток особистості?8. Чи є мораль вашим внутрішнім переконанням? Чому?9. Як відбувається процес засвоєння загальноприйнятих моральних норм і правил поведінки?IV рівень10. Доведіть важливість процесу самовиховання характеру.11. Чому моральний розвиток є важливою умовою розвитку особистості?12. Доведіть на прикладах, що самовиховання характеру відбуваєтьсяпротягом усього життя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колесник Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Галицкая Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бондаренко Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Саленко Анна
    Вельми дякую. Це дійсно чудовий урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Поліщук Н.М.)
Додано
16 січня 2021
Переглядів
40253
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку