Презентація з теми "Тренувальне повторення з теми "Орфографія та правопис""

Про матеріал
Розробка з даної теми допоможе узагальнити вивчений матеріал, тренуватиме уміння та навички.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренувальне повторення з теми «Орфографія»April 7, 20231

Номер слайду 2

ЕПІГРАФ: Рідна мово, ти ніжний цвіт,Ти п´яниш нас, як рута-м´ята. Таж на цілий на білий світ. Ти духмяністю розіллята. Д. Білоус. April 7, 20232

Номер слайду 3

Словниковий диктант. Серйозний, Соловйов, мужньо, тьохкати, медальйон, раннього, мільйон, кольоровий, підйомний, крайовий, осіннього, третього, зйомка. April 7, 20233

Номер слайду 4

Фонетична хвилинка [бурйан]- бур´ян, [бур´ак] – буряк,[зйавитис´а] - з´явитися, [з´аблик] – зяблик,[бйут´] - б´ють, [б´уст] – бюст. April 7, 20234

Номер слайду 5

Таблиця « Вживання апострофа» Апостроф перед я, ю, є, їпишетьсяне пишеться1. Після букв б, п, в, м, ф, якщо перед ними немає іншої літери: б´є, в´юн, солов´ї2. Після р, що позначає твердий звук [р]: пір´я, кур´єр, сузір´я1. Якщо в українських словах передб, п, в, м, ф стоїть приголосний(крім р), що належить до кореня: свято, тьмяний, морквяний, але торф´-яний3. Після префіксів та попередньої частини складних слів, які закінчуються на приголосний: з´яви-тися, роз´їзд, дит´ясла2. Якщо в українських словах літери я, ю, є після р позначають його м´я- кість: буря, Рєпін, рясно4. У слові Лук´ян і похідних: Лук´янен-ко, Лук´янівка April 7, 20235

Номер слайду 6

Робота з епіграфом- Прочитайте уривок вірша видатного українського поета. Як ви його розумієте?- Випишіть слова, в яких вживається апостроф( п´яниш, м´ята) і в яких після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї не вживається. Поясніть за допомогою таблиці « Вживання апострофа»April 7, 20236

Номер слайду 7

Диктант з коментуванням. Пояснити вживання або невживання апострофа. М´ята Об´їхав я багато країв. Гарних, дивних, цікавих. Тепер я у місті живу. Та враз я згадав хлоп´ячі забави на батьковому подвір´ї. Почув трав´яний дух. Дух, де в´ється моя Рось. Задзвеніли мені солов´ї, кропив´янки, очеретянки, заворкотіли голуб´ята. Запахли в рідному саду ряст, рум´янок, п´ятиперстень. І м´ята. Холодна, кучерява.(Д. Чередниченко.) April 7, 20237

Номер слайду 8

Творча робота. До поданих слів дібрати слова з протилежним значенням, записати, обґрунтувати написання. З двома словами скласти речення. Твердий- забувати- зникнути - будень - April 7, 20238

Номер слайду 9

ВідповідіТвердий- м´який,забувати- пам´ятати,зникнути - з´явитися,будень - надвечір´я. April 7, 20239

Номер слайду 10

Гра «Наодинці із собою». Учні із закритими очима слухають слова, які читає вчитель, і піднімають над головою одну руку, якщо в слові вживається апостроф, дві – якщо не вживається. Присвята, в´язкий, рум´яний, пюре, дит´ясла, верб´я, святкувати, повітря, об´їжджати, черв´як, під´їхати, сім´я, морквяний, мавпячий, торф´яний. April 7, 202310

Номер слайду 11

Письмо по пам´яті. Прочитати вірш, запам´ятовувати його протягом хвилини, записати, потім перевірити і пояснити вживання апострофа.І мене в сім´ї великій,В сім´ї вольній, новій,Не забудьте пом´янути. Незлим тихим словом. ( Т. Шевченко)April 7, 202311

Номер слайду 12

Домашнє завдання: Написати міні-твір «Мова в житті людини» з використанням слів з апострофом. April 7, 202312

pptx
Додано
8 травня 2023
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку