Пригоди французьких дослідників

Про матеріал
Урок міні-дослідження для учнів 8 класу містить елементи мозкового штурму, дедуктивного аналізу та групової взаємодії. Під час уроку учні мають можливість прийняти участь в інтелектуальній грі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок французької мови в 8 класі на тему :

«La vie et les aventures des  explorateurs français»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:

Учитель французької мови

Опорного навчального закладу

"Ласковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Теребовлянської міської ради

Тернопільської області"

Винник М.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета уроку: Практична:Узагальнення і систематизація знань   «Les explorateurs francais». Формування уміння проводити міні-дослідження з опорою на тексти з теми уроку .

Освітня:Розвиток логічного мислення, уміння класифікації, дедуктивного аналізу. Розвиток умінь групової взаємодії

Розвивальна: Розвиток уміння використовувати додаткову інформацію з Інтернету, розвиток навиків аудіювання, контроль навичок говоріння з опорою на текст

Виховна:Виховання вольових якостей особистості на прикладі біографій відомих французьких дослідників

Тип уроку: урок узагальнення   і  систематизації  знань.

Використані технології: дослідницького підходу у навчанні, поетапного формування розумової  діяльності, розвиток  критичного мислення, проблемного навчання.

Методи навчання:

  1. За джерелами знань : словесні, практичні;
  2. За джерелами взаємодії  учителя  і  учня : аналітична  бесіда; мозковий штурм;
  3. За конкретною дидактичною  задачею: урок узагальнення  і  систематизації знань;
  4.  За характером  пізнавальної діяльності:  проблемний, дослідницький;

Наочність:  презентація слайдів з  фотографіями  відомих  дослідників, комп’ютери, мульти проектор.

Форми  роботи  з дітьми: індивідуальна, групова, фронтальна.

Хід  уроку

І.Організаційний момент.

1.Привітання вчителя, мотивація роботи.

 Bonjour, chers amis! Je suis ravi de vous voir. Comment ça va?   Nous continuons à parler aujourd’hui des aventures et des explorateurs célèbres français.                       

      2.   Повідомлення теми і мети уроку.  Повторення  опорних знань  з  теми.

       La vie et les aventures des explorateurs font nous rêver des grandes découvertes. Etes-vous d’accord ?


ІІ. Основна  частина уроку

1. Фонетична розминка.

  Prof:     Prononcez les proverbes avec l’intonation interrogative, exclamative, etc.                                                                                                

Qui cherche, trouve.

L`espoir fait vivre.

Au danger on connaît les braves.  

       Прогнозування і усунення фонетичних труднощів по темі   .                                                                                                                     «Les explorateurs français»

2.Актуалізація опорних знань.  Бесіда за темою  «Les explorateurs français».

         Vous avez lu beaucoup de textes à propos des aventures et des découvertes des explorateurs français. Répondez à mes questions: quels explorateurs français connaissez –vous ? Intéressez-vous à la vie de ces hommes illustres français ? Par quoi est connu chacun d’eux ?                                                               

3. Систематизація отриманої інформації з теми ( самостійне виконання на комп’ютері завдання на встановлення відповідності між дослідником і його родом заняття)                                

Jacques Cartier Cosmonaute,

Jean Mermoz

Jacques-Yves Cousteau

Alain Bombard

Benoit Chamoux

Michel Tognini

Jean-Pierre Haignere

Jean- Francois Clervoy

Claudie Andre-Deshays

Bertrand Picard et Brian Jones

Jilles Elqueme

pilote d'avion, glacièriste, aéraunaute, navigateur-découvreur du Canada, cosmonaute, cosmonaute, aéraunaute, navigateur, voyageur à pied, explorateur de la mer, cosmonaute.


4. Узагальнення  відомостей  про французьких  дослідників.

4.1. Розвиток вмінь учнів сприймання на слух:

 а) Ecoutez les proverbes, trouvez  l’équivalent  ukrainien  et dites, quel proverbe sera comme le credo de vie pour Alain Bombard, Jean Mermoz, Jacques-Yves Cousteau ? (послухайте приказки, знайдіть  український еквівалент; подумайте, яке  із цих прислів’їв  використав  би  в якості  життєвого кредо А. Бомбар, Ж. Кусто і Ж. Мермоз):  Qui cherche, trouve. L`espoir fait vivre. Au danger on connaît les braves

б) Apres avoir écouté les textes remplissez la table (на основі прослуханих виступів заповніть  таблицю).

4.2. Розвиток вмінь учнів усної взаємодії: повідомлення учнів  про французьких  дослідників.                                                                          

 4.3. Самостійна робота на комп’ютері ( заповнення таблиці )                

En utilisant ces mots remplissez la table :

  •   Cosmonaute, pilote d'avion, glacièriste, aéraunaute, navigateur, cosmonaute, cosmonaute, aéraunaute, navigateur, voyageur, explorateur de la mer.
  •   Avion, vaisseau Soyouz, bateau Calypso, navette spatiale Atlantis, canot l’ «Hérètique », l’hydravion, vélo, à pied.
  •   11 jours dans l’espace, problèmes des naufrages, pour la médecine, la biologie, la chimie, la cosmologie, l’océanologie, la biochimie, 15 jours dans l’espace, liaison postale aérienne France - Amerique du Sud, le scafandre, exploration sous-marine.
  •        A travers l’océan Atlantique, Amérique du Sud, expéditions de la mer, l’espace cosmique, en Afrique.

Nom

Profession, hobby

transport

Trajet

découverte

Credo

Alain Bombard

 

 

 

 

 

Jean Mermoz

 

 

 

 

 

Jacques-Yves Cousteau

 

 

 

 

 

  1. Інтелектуальна гра «Les  qualités   d’ explorateur »

Quelles qualités faut-il avoir  pour  être un bon explorateur ?


Choisissez parmi celles – ci:

charitable, un bon professionnel, responsable, instruit, énergique, modeste, sévère, courageux, méchant, intelligent, fier, brave, gai, avide, brutal, joyeux, curieux (индивидуальная работа)

Choisissez les 3 qualités les plus typiques pour un explorateur.

 Створення рейтингу трьох найбільш типових якостей дослідника ( робота в малих групах – по 3 чол.)     

  1.               Проведення міні-досліджень на тему : «Un explorateur: comment  est-il?»
    •        Висунення загальної  гіпотези: nous supposons qu’un vrai  explorateur doit être courageux,  un bon professionnel, intelligent.                                                           
    •        Кожна мікрогрупа проводе свою частину дослідження: одна група доводить прикладами, взятими з тексту, що дослідник повинен бути хоробрим, друга - що він повинен бути хорошим професіоналом, третя – що він повинен бути освіченим ( використовується інформація  з Інтернету, додаткові  джерела літератури).                                                      
    •        Захист кожної групи мікродослідження, які в сукупності складають ціле дослідження, яке підтверджує висунуту на початку уроку гіпотезу 

 ІІІ. Заключна частина

1.Домашнє завдання

2.Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок