ПРОЄКТ З НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ «ХРАМ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ. ГРОМАДЯНСЬКІ ЦІННОСТІ». Категорія: Виховна робота

Про матеріал
ПРОЄКТ З НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ «ХРАМ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ». Категорія: Виховна робота Мета проєкту: удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей, пошук нових шляхів організації позакласної і позашкільної виховної роботи; виховання вільної особистості, активної у виборі власної життєвої позиції, свідомого громадянина України.
Перегляд файлу

ПРОЄКТ «ХРАМ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ»

 

Мета проєкту:

  • удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей, пошук нових шляхів організації позакласної і позашкільної виховної роботи; 
  • виховання вільної особистості, активної у виборі власної життєвої позиції, свідомого громадянина України. 

Зміст роботи

Термін виконання

2020

2021

2022

2023

2024

2025

  1.  

Організувати освітній процес у закладі на засадах духовності, традиційних цінностей українського народу

+

+

+

+

+

+

  1.  

Удосконалювати діючу систему виховної роботи, впроваджувати нові технології та методики виховання дітей та учнівської молоді

+

+

+

+

+

+

  1.  

Формувати духовно-моральний простір через організацію роботи гуртків, літнього табору, проведення позаурочних і позашкільних масових заходів духовно-морального спрямування.

+

+

+

+

+

+

  1.  

Залучати дітей до участі в благодійних акціях, волонтерській діяльності з метою набуття власного досвіду творення добра.

+

+

+

+

+

+

  1.  

Поповнювати бібліотеку ліцею літературою, періодичними виданнями  духовно-морального спрямування.

+

+

+

+

+

+

  1.  

Здійснювати правове та психологічне забезпечення освітнього процесу з дітьми – сиротами та дітьми з дисфункційних сімей

+

+

+

+

+

+

  1.  

Забезпечувати ефективність профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді, спрямовувати виховний процес на попередження та подолання тютюнопаління, вживання наркотичних та психотропних речовин, профілактики ВІЛ/СНІДу

+

+

+

+

+

+

  1.  

Поєднувати організаційно-педагогічну, родинно-сімейну, національно-культурну, просвітницьку діяльність педагогів, батьків, учнів, місцевої громади

+

+

+

+

+

+

  1.  

Проводити заходи з підвищення професійної компетентності вчителів: педагогічні студії, тренінги, семінари з обміну досвідом між педагогами

+

+

+

+

+

+

  1.  

Проводити роботу з пропагування серед батьківської та педагогічної спільноти загальнолюдських морально-етичних цінностей, духовної спадщини українського народу

+

+

+

+

+

+

  1.  

Залучати батьків до проведення виховних заходів в класах, ліцеї з метою поширення позитивного досвіду родинного виховання.

+

+

+

+

+

+

Команда проєкту (цільові групи), на які спрямовані результати проєкту: діти різних вікових категорій, їхні батьки, педагогічний колектив закладу освіти, представники громадських організацій та об’єднань, усі зацікавлені громадяни.

Очікувані результати:

  • Створення гармонійного всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди.
  • Розвиток уміння працювати з іншими, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів, що входить до складу соціальної компетентності особистості.
  • Обмеження проявів «кризового менталітету», аморальності та злочинності.
  • Зростання зацікавленості педагогічної та батьківської спільноти у вихованні дітей на засадах духовності, традиційних цінностей українського народу.

Громадянські цінності

  1. Верховенство права.
  2. Громадянська позиція.              
  3. Суверенітет особи (недоторканість, приватність).
  4. Свобода слова і совісті.   
  5. Соціальна відповідальність.     
  6. Праця.                               
  7. Рівноправ’я та повага до інших.

Характеристика громадянських цінностей

Верховенство права – фундаментальна цінність, що об’єднує та пронизує всі інші цінності, маючи при цьому свої особливості регулювання відносин між людьми. Жодна людина не повинна бути вищою від закону і ніхто не може бути покараним державою, крім як за порушення закону, і засудженим за порушення закону іншим чином, ніж у порядку, встановленому законом.

Громадянська позиція –інтегрована цінність особи, що включає в себе поняття «позиція» (погляд на те чи інше питання, що визначає характер дій, поведінки), «громадянин» (приналежить до певної території (держави), що має громадянство, сумлінно виконує всі закони держави, підпорядковує особисте «Я» служінню Батьківщині та несе певну відповідальність перед спільнотою), «громадянськість» (характеризує громадянина або особистість саме в дії).

Суверенітет особи (недоторканість, приватність) – сфера життєдіяльності, в якій людина має змогу визначати власне життя й існувати незалежно від інших. Приватність особистого життя, недоторканість особи – цінності, що органічно випливають із сутності демократії. Приватність передбачає гарантії невтручання будь-кого (зокрема й держави) у справи, що не стосуються публічної діяльності людини, у приватну сферу, єдиним господарем якої є сама людина.

Свобода слова – цінність громадянського суспільства, що дає право одній людині або спільноті вільно висловлювати свої ідеї або думки, не боячись помсти, цензури, санкцій (це стосується як одержання інформації, так і можливості людини висловлювати свої думки). Така свобода гарантується конституціями демократичних держав, законами про засоби масової інформації тощо.

Свобода совісті – цінність, значення якої полягає в тому, що демократія дає змогу знаходити й ефективно використовувати форми нормального співіснування громадян, які дотримуються різних релігійних уподобань або ж узагалі є атеїстами. Релігійні вподобання та переконання людини визнаються цариною індивідуального вибору.

Соціальна відповідальність – дотримання особою вимог, обґрунтованих соціальних норм, що вважаються загальновиправданими та сприяють ефективній взаємодії членів суспільства й забезпеченню його сталого розвитку; громадянська позиція людини, її усвідомленість та зрілість робити вибір, готовність брати відповідальність за своє життя без подальшого нарікання на життєві обставини.

Рівноправ’я та повага до інших – міжкультурна взаємодія, відносини між різними народами й етносами на основі визнання їхніх здобутків, прав і свобод. Рівноправ’я покликане зберігати баланс і коректність взаємодії різних представників культур, зважаючи на їхні етнічні, особистісні та загальні інтереси; розуміння необхідності шанобливого ставлення до інших людей, зокрема представників інших етнічних, національних, релігійних, расових груп, соціальних верств населення, а також їхніх поглядів, особливостей та звичаїв.

Праця  одне з основних джерел матеріального та духовного надбання суспільства, головна ознака соціального успіху людини, основа її особистісного розвитку; головне джерело суспільного добробуту. Су­купність цілеспрямованих дій, що потре­бують фізичної або розумової енергії та призначені для створення матеріальних і духовних цінностей.

Виховні орієнтири громадянських цінностей:

  • виховання поваги до Конституції України та законів держави;
  • формування громадянської (державної), національної та культурної ідентичності;
  • формування поваги до честі та гідності людини, до прав та свобод людини, здатність їх захищати, поважати цінності демократичного суспільства;
  • формування електоральної культури;
  • виховання компетентного та відповідального виборця;
  • виховання громадянських якостей особистості, активної громадянської позиції;
  • формування засад толерантності та інклюзивності;
  • розвиток критичного мислення та медіаграмотності, вміння їх практично застосовувати.

 

docx
Додано
2 липня 2023
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку