Мета уроку:- простежити, як у випробуваннях розкриваються характери персонажів; учити семикласників осмислювати вчинки героїв, розвивати вміння давати оцінку людським якостям, дискутувати, робити вибір та аналізувати наслідки; виховувати почуття патріотизму,активну життєву позицію,повагу до батьків як загальнолюдські морально – етичні цінності, сприяти вихованню порядності, честі . Тип уроку: комбінований урок Обладнання: портрет І. Я. Франка, текст повісті «Захар Беркут», схема аналізу художнього образу, тлумачний словник української мови. Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, робота в групах, «займи позицію», інтерв’ю з автором твору.
Актуалізації опорних знань. Дайте усно відповіді на питання:- Чи були у головних герої повісті ситуації, коли їм потрібно було робити життєвий вибір?- Чи був цей вибір пов*язаний з життям людини?_ Скільки таких ситуацій було у Тугара Вовка та Захара Беркута?- За яких обставин складалися ці ситуації?- Який вибір зробив кожен з головних героїв повісті?