"Продукти харчування : наші друзі і вороги" (година здоров'я)

Про матеріал
Матеріал має за мету сформувати у школярів поняття про раціональне харчування. Вчити розрізняти корисну і шкідливу їжу, пропагує здоровий спосіб життя. Виховує прагнення берегти своє здоров'я, навички здорового харчування.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Продукти харчування:  наші друзі і вороги

                           (година   здоров’я)

МЕТА:  формувати поняття про раціональне харчування, вчити розрізняти  

                 корисну і шкідливу їжу, пропагувати здоровий спосіб життя серед

                 учнів; вдосконалювати вміння працювати в групах;  виховувати

                 прагнення берегти своє здоров’я як найдорожчий скарб, навички

                 здорового харчування.

                                     ХІД     ЗАХОДУ

I.Організація класу

Створення позитивного психоемоційного мікроклімату

                                Здоров’я – це сила,

                                Здоров’я – це клас!

                                Хай буде здоров’я у вас і у нас.

                                Здоровенькі були, любі друзі!

                                Доброго вам здоров’я!

                                Правда, чудові ці фрази?

                                Вони вас зближують одразу.

                                Сьогодні, гадаю, якраз буде вчасно,

                                Щоб був у нас справді чудовий настрій.

  • Уявіть, що в ваших долоньках- гарний настрій. Розкрийте долоньки, подуйте легким подихом і поділіться своїм настроєм з іншими.

II. Мотивація  діяльності,  повідомлення  теми  і  мети  заходу

  1. Читання  запису на дошці.

«Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати»  (Авіценна)

  • Як ви розумієте ці слова?

 

  1. Робота  над  віршем

                          Думав Вася, Юрин брат,

                          Щоб здоровим стати,

                          Треба їсти все підряд

                          І побільше спати.

                         Так Василько і робив,

                         Враз, як прокидався,

                         Щось жував він, їв і їв,

                         Просто запихався.

                         Став гладкий – не підбіжить!

                         Та і йти не може…

                         Як такому в світі жить,

                         Хто тут допоможе?

  • Чому Василько став гладким?
  • Які поради ви можете йому дати?
  • Сьогодні ми будемо вчитися берегти і  примножувати найбільше багатство кожної людини – здоров’я, бо здоров’я не можна купити, а потрібно берегти і зміцнювати змалку.

III. Робота  над  темою  заходу

  1. Вправа  «Вільний мікрофон»
  • Що потрібно робити , щоб зберегти здоров’я?

( Щоденно гуляти на свіжому повітрі, загартовуватися, робити зарядку, займатися спортом, дотримуватися розпорядку дня, правил особистої гігієни, правильно харчуватися, робити щеплення).

  • Саме про правильне харчування ми сьогодні і поговоримо.

 

  1. Літературна вікторина
  • Вгадайте про яку страву йдеться і поміркуйте що корисно їсти кожного дня, а що ні.
  •  Чим пригощала Лисичка Журавля?  (Кашею)
  •  Що тягли із землі дід, баба, онучка, собака, кішка і мишка?  (Ріпку)
  •  Що несла бабусі Червона Шапочка?  (Пиріжки)
  •  Що полюбляв їсти Карлсон?  (Варення)
  •  У якій казці всі герої овочі і фрукти?  («Пригоди Цибуліно»)
  •  Що полюбляв пити кіт Матроскін?  (Молоко)
  •  Що Лисичка кидала з воза?  (Рибу)
  •  Що знесла курочка Ряба?  (Яйце)

 

  1. Вправа  «Незакінчене   речення»
  • «Ми їмо, щоб …»
  • «Я люблю їсти…»

 

  1. Створення  асоціативного куща  «Їжа дає мені …»

 

C:\Users\Vita\Desktop\їжа.png 

 

 

 

 

  1.  Розповідь  з  елементами  бесіди
  • Ми їмо, щоб жити. Правильне харчування – це запорука тривалого життя, здоров’я, бадьорості.
  • Жити означає одержувати енергію. Харчування має бути помірним. Кількість енергії, яка надходить з їжею, має відповідати кількості енергії, що витрачається. Надлишок харчової енергії  перетворюється у жир.
  • Харчування має бути різноманітним .
  • Як ви це розумієте?
  • А яких продуктів не має бути у нашому раціоні?
  1. Перегляд  відео  «А чи правильно  ви  їсте?  Абетка  харчування»
  2. Робота  в групах.   Складання  правил   харчування на основі переглянутого відео і власних міркувань.
  3. Презентація роботи груп.  Висновки
  • Харчуватися потрібно помірно, але різноманітно.
  • Їсти треба не менш ,ніж 4 рази на день.  
  • Вечеряти за дві години до сну.                         
  • Правильно вибирати їжу на сніданок, обід, підвечірок, вечерю.
  • Відкушувати маленькими шматочками.
  • Добре пережовувати їжу.
  • Ніколи не можна запивати гарячу їжу холодним соком, молоком чи водою.
  • Вибирати свіжі овочі та фрукти.
  • Солодощі вживати лише зрідка.
  1. Руханка  «Миємо  руки»
  • Що ми завжди робимо перед тим, як сісти за стіл?

Узяли духмяне мило

Добре руки з ним помили (імітуємо миття рук).

Полетіли від води

Бризки з рук туди – сюди (пальці стиснуті в кулачок, з силою виправляємо їх, наче струшуючи воду).

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру (імітуємо витирання кожної руки рушником).

  1.  Проблемне запитання
  • А чи знаєте ви, з чого складається їжа?
  1.  Розповідь вчителя. Складення асоціативного куща
  • Їжа людини повинна містити ті речовини, що використовує організм на відновлення енергії, а також на його зростання і розвиток, якщо організм ще молодий.
  • Які ж це речовини? Відновіть слова і дізнайтеся.

лкибі       ириж      тавіміни       глевуводи    кроміелементи                                                 Білки – основний будівельний матеріал нашого організму. Завдяки ним ми ростемо.

  • Жири – відновлюють витрати енергії, вони зігрівають наш організм.
  • Вуглеводи  ми витрачаємо на роботу  м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця…).
  • Вітаміни – це речовини, які необхідні для росту і розвитку людини. Вони укріплюють наші м’язи і кістки.
  • Мікроелементи входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів, та інших органів.
  1.  Робота  в  парах    «Чарівна    тарілочка»

У кожної пари  розфарбовка.

 

                    

 

 

 

  • Розфарбуйте продукти і поміркуйте, чому вони так розділені на тарілці.
  • Які з продуктів треба вживати багато, які – помірно, я які – дуже рідко?
  1.  Створення піраміди корисного харчування. Робота над її змістом (Доданок 1)
  2.  Гра   «Збери   картинку».     Робота в групах

У кожної  групи утворюється картинка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Поясніть, в яких продуктах «заховалися» вітаміни і чому їх треба вживати.
  1.  Перегляд відео    «Топ  5.  Корисна  їжа»
  2.  Створення  колажу   «Корисно – шкідливо»  (Додаток2)

Навколо веселого смайлика діти приклеюють корисні для здоров’я продукти. Навколо сумного – шкідливі.

IV. Підсумок   заходу

                                  Ми про їжу говорили.

                                  А чи все ви зрозуміли?

                                  Який висновок зробили?

  1. Рольова гра    «Я хочу  купити  гамбургер.  Переконайте мене цього не робити.»
  2. Гра  «Корисно – некорисно» (Використання цеглинок  Lego)

Зелена цеглинка – корисно;  червона цеглинка – некорисно.

  • На обід треба їсти цукерки і тістечка.
  • Потрібно їсти 10 разів на день.
  • Треба вживати свіжі продукти.
  • Вживайте протягом дня одні макарони.
  • Їсти необхідно різноманітні продукти.
  • Кожного дня треба вживати овочі і фрукти.
  • Потрібно пити багато солодких напоїв.
  • Кожного дня їсти чіпси і сухарики.
  1. Вправа   «Кошик  сміття»

У дітей маленькі аркуші паперу. На аркуші вони записують той шкідливий продукт, який вживають. Потім аркуш треба зім’яти і викинути в кошик.

  1. Заключне слово вчителя

        Найбільше багатство – здоров’я людини.

                   А люди здорові – багатство країни!

                   А будуть здоровими діти рости,

                  То буде країна багатством цвісти!

  • Ростіть здоровими, сильними, мудрими. Хай вам щастить!

 

 

 

 

 

 

                             Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
6 січня 2021
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку