"Проєкт дитячого самоврядування" Ми проти булінгу!

Про матеріал
Проєкт. Булінг у шкільному середовищі впливає на підлітка таким чином, що він не засвоює поняття моралі як суспільного явища, тому в процесі діяльності, організованої взаємодії між школярами не відбувається усвідомлення відповідальності один перед одним, перед колективом.
Перегляд файлу

Булінг. Стоп агресії!

Соціальний проект

 

Актуальність проекту

    Термін «булінг» походить з англійської мови (bullying) та дослівно означає «бикування». Власне вже прямий переклад дає нам зрозуміти сутність самого поняття, яке перекладається на літературну українську як цькування, знущання, залякування, третирування, тероризування. Та не зважаючи на те, що саме поняття булінг лише входить до сучасного українського лексикону, поняття дискримінації та знущань існували практично завжди.

    Булінг – це  здійснення тривалого фізичного або психологічного насилля, яке не має характеру самозахисту, з боку одного індивіда або цілої групи щодо іншого індивіда. Така поведінка дає можливість людині самоствердитися за рахунок когось, заслужити собі загальний авторитет.

     67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу (цькування) протягом останніх трьох місяців. 24% дітей цькували, а 48% навіть нікому не розповідали про ці випадки. Такими є результати дослідження, проведеного UNICEF цього року, повідомляє Центр інформації про права людини.

      Булінг у шкільному середовищі впливає на підлітка таким чином, що він не засвоює поняття моралі як суспільного явища, тому в процесі діяльності, організованої взаємодії між школярами не відбувається усвідомлення відповідальності один перед одним, перед колективом. Булінг також може виникати як компенсація за невдачі у навчанні, суспільному житті, а також від тиску та жорстокого поводження батьків чи інших дорослих, при недостатній увазі з боку дорослих тощо; як крайня міра, коли учень вичерпав всі інші можливості для задоволення своїх потреб, і у випадках, коли учні протестують проти певних правил, виражаючи невдоволення, прагнучи зруйнувати дещо в своєму оточенні.

       До цього додається те, що українське суспільство останні чотири роки

живе в умовах війни та популяризації насильницьких методів вирішення

проблем. Більш того – активно насаджується гіперполяризація.  Опоненти в

середині суспільства перетворюються на ворогів. Люди обирають між «зрадою» та «перемогою». І ця  мова ворожнечі в українському суспільстві

проектується на дітей. Діти не бачать прикладу ефективного компромісу,

дієвості мови діалогу та толерантного ставлення до «інших».

Зрештою, таку модель поведінки вони переносять на однолітків, особливо тих, що відрізняються.

Через всі ці факти тема булінгу дуже актуальна в сучасному суспільстві і викликає непокоєння батьків, вчителів, громадськості. Тому активісти дитячо-юнацьких організацій міста Білицьке та Водянське  Добропільської міської ради вирішили розібратися з усіма аспектами цієї проблеми і створити соціальний проект «Булінг. Стоп агресії!»

Мета соціального проекту полягає у створенні ефективної системи профілактики негативних тенденцій серед учнів та формуванні позитивного досвіду проведення вільного часу.

Завдання проекту:

  • надати можливості творчим особистостям дитячих організацій міста для самовизначення та самореалізації через участь у творчий  діяльності;
  • превенція негативних явищ серед підлітків;
  • формування гуманістичної свідомості, ціннісного ставлення до людей, природи, мистецтва, держави;
  • вдосконалення комунікативних здібностей;
  • розвиток навичок групової взаємодії, колективної творчої діяльності;
  • розвиток навичок самовизначення власної рольової функції;
  • формування активної життєвої позиції та лідерських якостей;
  • попередження ускладнення уже наявних проблем;
  • створення сприятливих соціально-педагогічних умов, за яких підлітки можуть усвідомити важливість збереження позитивного мікроклімату у школі.

Характеристика проекту:

Соціальний проект «Булінг. Стоп агресії!» довгостроковий, розрахований на один рік.

Термін реалізації проекту

Вересень 2021- вересень 2022 року

Учасники проекту: актив учнівського самоврядування, активісти дитячо-юнацької організації «Мрія», координатори діяльності, що здійснюють педагогічний супровід учнівського самоврядування, батьківські комітети навчальних закладів міста, громадські організації міста.

Основні напрямки реалізації проекту:

  • створення ініціативних груп;
  • налагодження партнерських стосунків;
  • проведення анкетування серед учнів шкіл міста з метою виявлення булінгу; соціологічних опитувань; визначення переліку організацій, установ, що займаються розв’язанням даної проблеми;
  • визначення ефективних шляхів взаємодії із ЗМІ, позашкільними установами, недержавними організаціями, підтримка відділом освіти, міською радою.
  • проведення конкурсів соціальної реклами та інформаційних буклетів з проблем профілактики негативних тенденцій у молодіжному середовищі; соціально-педагогічних тренінгів, лекцій, відео лекторіїв;
  • участь у міських заходах
  • презентація результатів проекту.

Шляхи реалізації проекту

Шкільний рівень

Вересень 2021 – вересень 2022 року

  • формування та підготовка на базі дитячих організацій шкіл міста ініціативних творчих груп, розподілення обов’язків;
  • затвердження графіку реалізації проекту;
  • вивчення різноманітної літератури та Інтернет-ресурсів за обраними напрямками реалізації проекту;
  • регулярне висвітлення шкільних подій на сайті Добропільської міської дитячо-юнацької організації «Мрія» та у соціальних мережах з метою обміну досвідом та розповсюдження інформації про перебіг реалізації проекту;
  • проведення різноманітних масових заходів на тему: «Булінг. Стоп агресії!»:
  • проведення дебатного клубу за участю батьків, дітей, вчителів,

            соціальних психологів, волонтерів на тему: «Булінг очима дітей 

            та  дорослих і як з   цим явищем боротися»;

  • командна робота на тему: «Ми проти насильства у школі», «Наше життя в позаурочний час»;
  •  тренінгові заняття на тему: «Профілактика гемблінгу серед підлітків»;
  • виготовлення та розповсюдження учнями профілактичних, пропагандистських буклетів «Явище булінгу – руйнація суспільства»;
  • проведення відео лекторіїв «Вся правда про суб’єктів насильства,методи протистояння булінгу»;
  • конкурси соціальної реклами та інформаційних буклетів на тему: «Профілактика булінгу»

Міський рівень

Жовтень 2021-березень 2022

  • висвітлення подій у рамках реалізації проекту на сторінках сайту соціальних сторінках та місцевих ЗМІ;
  • конкурс соціальних демотиваторів «Мій улюблений світ без насильства»;
  • онлайн – марафон «Як запобігти булінгу: слушні поради від експертів»
  • проведення челенджу «Замість булінгу – блогінг!»;
  • дебати за участю дітей, вчителів,  батьків  на тему: «Світ без насильства: який він?»

Очікувані результати проекту:

  • Ми сподіваємося, що наш проект викличе зацікавленість і приверне увагу громадськості до проблем булінгу, а також буде впроваджений в дитячих організаціях міста;
  • діти зможуть проявити свої найкращі моральні якості, отримають додаткові просвітницькі знання щодо  профілактики булінгу, проявлять свої комунікативні здібності, навчаться працювати в команді, примірювати різні соціальні ролі;
  • на новий рівень піднімуться міжособистісні стосунки між дітьми різного соціального статусу та віку, а також між їх батьками та педагогами-наставниками;
  • завдяки цього проекту у його учасників сформуються загальнокультурні та соціальні компетентності щодо життєвих орієнтирів;
  • збільшення кількості підлітків, охоплених програмою профілактики булінгу;
  • розробка та впровадження ефективних форм та методів роботи з дітьми та їхніми батьками у сфері превенції негативних явищ.

 

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

«Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими!»

                                                       Ліна Костенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 серпня 2021
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку