Проєкт "Формування предметних мистецьких компетентностей на уроках мистецтва шляхом впровадження інтерактивних технологій"

Про матеріал
Вашій увазі розроблений проєкт з мистецтва на тему: "Формування предметних мистецьких компетентностей на уроках мистецтва шляхом впровадження інтерактивних технологій".
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 

«ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ  ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»

 

Проєкт

 

Формування предметних мистецьких компетентностей на уроках мистецтва шляхом впровадження інтерактивних технологій

 

Назва закладу освіти                     Гімназія №5 міста Бердичева

Житомирської області

Юридична та фактична адреса закладу

Телефон/факс закладу освіти e-mail закладу освіти П.І.Б. керівника проекту

Контактні дані: телефон, e-mail П.І.Б. науково керівника проекту, посада, науковий

ступінь, вчене звання

 

Житомирська область, м.Бердичів,  вул. Європейська, 18/8

(0412) 04-10-15

5-shkola5@ukr.net

Порхун Ірина Сергіївна, вчитель мистецтва гімназії №5 міста

Бердичева Житомирської області

054-375-62-97, ivanko@gmail.com 

Андрющенко    Тетяна        Костянтинівна, завідувач кафедри професійного розвитку педагогів,     доктор       педагогічних        наук,  професор

 

 

 

 

Черкаси – 2022

         Анотація.  Вивчення мистецтва в гімназії №5 міста Бердичева Житомирської області,  є важливим та ключовим моментом  в особистісному художньо-естетичному розвитку учнів, формуванні у них світоглядних орієнтацій і компетенції у сфері художньої культури, вихованні потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні в процесі опанування цінностями української та зарубіжної культурно-мистецької спадщини. Тому вчителем мистецтва Порхун Іриною Сергіївною, розроблено проєкт на тему «Формування предметних мистецьких компетентностей на уроках мистецтва шляхом впровадження інтерактивних технологій». Напрямок роботи: інтерактивно-розвивальний. Проєкт буде проводитися на базі гімназії №5. Склад учасників: учні 5-8 класів, адміністрація гімназії, педколектив. Терміни виконання даного проєкту: 8 уроків. 

Проєкт мистецтва покликаний вирішити такі головні завдання:

1.   Збагачення емоційно-естетичного досвіду учнів, формування культури почуттів, пробудження особистістно-позитивного ставлення до мистецьких цінностей;

2.   Опанування учнями художньо-практичними вміннями та навичками, формування комплексу художніх компетентностей, що забезпечують здатність керуватися набутими знаннями та вміннями  у самостійній діяльності, у процесі самоосвіти;

3.   Розуміння учнями зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини, усвідомлення власної причетності  до художніх традицій свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національних картин світу.

4.   Виховання культури міжнаціонального спілкування через вивчення художніх традицій народів різних країн.

 При вивченні тем з мистецтва з використанням інтерактивних технологій в учнів передбачається формування ціннісно-смислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних та інформаційної компетентностей, що досягаються вивченням шедеврів мистецтва різних епох і народів, а також комунікативних творчо-діяльнісних і самоосвітніх компетентностей, що передбачає оволодіння досвідом самостійної творчої діяльності, сприймання цієї діяльності як невід’ємної частини свого життя.

 

 

 

 

 

 

     Мета проєкту: впровадити інтерактивні методи роботи на уроках мистецтва; створити позитивний мікроклімат для учнів, щоб розвинути мислення, уяву, фантазію дітей; систематизувати знання учнів з  образотворчого мистецтва; познайомити учнів з багатогранністю образотворчого мистецтва на прикладах кращих зразків світової та вітчизняної творчості ; вчити цінувати красу, створену руками народних майстрів-умільців; розвивати інтерес до культурної спадщини українського народу; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, почуття поваги до культурної спадщини народу, його традицій; ціннісне ставлення до мистецтва, праці творчих людей. 

    Завдання проєкту: 

1.     Організація виставки кращих робіт учнів.

2.     Розвиток  дослідницьких  і творчих  якостей в учнів.

3.     Проведення уроків мистецтва з використанням інтерактивних технологій навчання. 

4.     Організація та проведення майстер-класів, щодо виявлення творчих здібностей в учнів.

5.     Активізувати роботу учнів щодо наукової творчості, мистецького процесу. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Опис проблеми, на розв'язання якої спрямований проєкт: 

Сучасний урок мистецтва є основою педагогічної системи формування в учнів свідомого художньо-естетичного ставлення до мистецтва. Цей урок має розвивати в учнів почуття успіху від власних досягнень у культурномистецькій царині, упевненість у спроможності самостійно розв’язувати художні завдання.

У навчальній програмі зазначено, що на уроці має панувати атмосфера святковості, гармонії та доброзичливості, що повинна сприяти переданню аури творів мистецтва та викликати позитивну емоційну енергію. Учні повинні бути налаштованими на сприйняття та осмислення відповідного навчального матеріалу. Відповідно і педагог має бути комунікативно виразним, щоб учні не тільки розуміли, але й позитивно сприймали як мовлення вчителя, так і паралінгвістичний контекст мовлення (доречність жестів, міміки, зовнішній вигляд тощо), а відповідно, також опановували це мистецтво самостійно на певному рівні, формуючи відповідні компетентності.

 Основним завданням створення проєкту, є творчий процес співпереживання та інтеграції, якому властивий активно діалогічний характер, що дає підстави для розуміння учнями мистецтва. Саме «діалог культур» дає змогу особистості не тільки залучитися до загальнолюдських цінностей, але й самовизначитися у світі культури, почати її створювати, удосконалюючи насамперед власний духовний світ.

 Останнім часом у педагогіці значну увагу приділяють розвитку ключових компетентностей шляхом впровадження інтерактивних технологій. Саме використання цікавих форм та методів, інтерактивних вправ та завдань є найсприятливішою технологією для створення на уроках мистецтва, творчої атмосфери, умов для розвитку самостійності учнів, набуття ними практичних умінь здійснювати власні дослідження, робити узагальнення, висновки, самостійно добирати інформацію та її джерела, брати участь у підготовці власних, парних, групових і колективних творчих проектів. А це , в свою чергу, веде до формування в учнів цілого комплексу відповідних компетентностей.

    Коли учитель у своїй діяльності використовує інтерактивні технології,  учень розвиває:

      операції мислення;

      навички пошуку інформації;

      уміння аналізувати, експериментувати;

      навички прийняття рішення,

      уміння працювати самостійно та в складі групи, навички застосовувати та поглиблювати здобуті знання,

      творчість, креативність, ініціативу тощо.

Відповідний процес формування вмінь та навичок є основою для формування та розвитку ключових компетентностей.

Опис діяльності в рамках проекту:

стратегія, механізми та план досягнення поставленої мети

Проводячи уроки із мистецтва педагог повинен прагнути досягти триєдиної мети: виховання світоглядних уявлень і ціннісних орієнтацій, знання та шанобливе ставлення до мистецтва власного народу, толерантне ставлення до мистецтва інших народів; виховання художнього смаку; формування загальнокультурних, соціально-практичних компетентностей на основі узагальнення знань в царині мистецтва; розширення художньо-естетичного досвіду, розвитку емоційно-чуттєвої сфери; стимулювання художньо-образного мислення. 

 Я прагну зробити кожний урок  як екскурс в царину культури та мистецтва, де відбуваються переживання учнями цілого ряду позитивних емоцій: здивування, радість, відчуття успіху, відчуття власної гідності; пізнання творів мистецтва в атмосфері співтворчості і взаєморозуміння.

Велике значення для досягнення максимального ефекту від уроку має форма його проведення. Найцікавіше проходять уроки підготовані по принципу випереджувального навчання, коли до підготовки уроку активно залучаються самі учні. Левовою частиною уроку стають презентації, проекти, повідомлення, творчі завдання підготовлені самими учнями, забезпечуючи максимальну активність та інтерактивність. При такій формі роботи в учнів формується цілий комплекс ключових компетентностей: інформаційна, полікультурна, навчально-пізнавальна, соціально-практична.

Для кращої обізнаності учнів ужитті мистецтва  сьогодення, практикую впровадження в структуру уроку обов’язкової інформаційної сторінки  -- це перші хвилини уроку після організаційного моменту, відведені на інформацію про мистецькі новини сьогодення в світі, Україні, області, місті. Така поурочна інформація дає змогу учням  бути постійно проінформованими про мистецькі події, адже мистецтво – це не тільки історія, а й  наше теперішнє та майбутнє. Учні до кожного уроку готують коротку інформацію про цікаві новини культури: виставки, фестивалі, прем’єри, експозиції, премії, анонси  та інше, слідкуючи за цим у періодичній пресі, інформації по телебаченні та Інтернеті. Таким чином, формуючи інформаційну та полікультурну компетентності.

Однією з умов ефективного впровадження мистецтва є створення художньо-естетичного середовища в навчальному закладі та активна взаємодія з навколишнім соціокультурним середовищем, закладами культури. Тому великий вплив на формування загальнокультурної компетентності мають організація та відвідування виставок, музеїв, експозицій, театральних вистав, концертів, зустрічей з митцями.

Опановуючи зміст предмету молода людина призвичаюється до розуміння рідної та інших культур, до ідей відкритості, набуття ціннісноорієнтованих нахилів, комунікативних та емфатичних умінь, що дозволяють випускникові загальноосвітніх навчальних закладів сприймати вітчизняну та інші культури не пасивно, а розуміти, відчувати та виявляти пошану до їх носіїв.

Використовуючи відповідну систему викладання мистецтва, спрямовану на розвиток таких якостей учнів, як ініціативність, самостійність, креативність, критичність вчитель повинен спрямовувати свою діяльність на формування відповідних ключових компетентностей учня. Для цього пріоритет має надаватися особистісно-зорієнтованим технологіям, які допоможуть подолати суто інформативно-пізнавальні орієнтації курсу. Максимально сприяти створенню умов для індивідуального творчого саморозвитку, саморозкриття і самореалізації кожного учня, враховуючи його індивідуальні нахили, здібності, інтереси. Сприяти формуванню нового інтелектуально і духовно розвиненого покоління українців.

           Реалізація даного проєкту здійснюватиметься в три етапи:

                                          I етап - підготовчий 

1.   Обговорення мети і завдань з адміністрацією гімназії, педколективом.

2.   Накопичення і вивчення методичної літератури з проблеми. 

3.   Підготовка матеріалів та обладнання.

II етап - основний (практичний)

1.   Впровадження у освітній процес циклу уроків, заходів, майстер-класів та вікторин з використанням інтерактивних технологій.. 

2.   Відбір ефективних прийомів і методів роботи. 

III етап - заключний

1.   Узагальнення проекту у вигляді презентації,  відеофільму. 

2.   Нагородження найактивніших учасників.

3.   Організація виставки кращих учнівських робіт.

4.   Публікація результатів проєкту на сторінках шкільного сайту.

 

І етап (підготовчий)

 

Захід

Зміст

Клас

Термін виконання

Відповідальний

Засідання МО вчителів художньоестетичного циклу

Обговорення мети та завдань даного проєкту

 

02.12. 2022

 

Методична

діяльність 

Накопичення           і вивчення

методичної

літератури з проблеми.

 

05.12.2022

 

Практична

Підготовка

 

06.12-08.12

 

image

 

 

 

Кількісний очікуваний результат.

1.     Участь в 1 конкурсі, 2 майстер-класах, 1 вікторині.

2.     Проведення 2 відкритих уроків.

3.     Участь в 1 виставці дитячих робіт.

 

Якісний очікуваний результат.  

1.                  Поповнення системи знань з образотворчого мистецтва, взаємовплив людини і мистецтва. 

2.                  Сформоване вміння учнів працювати на кожному  етапі створення картини, систематизовувати та оформлювати презентаційні матеріали. 

3.                  Збільшення  навичок з малювання, декоративно-ужиткового та візуально просторового мистецтва.  4. Участь у конкурсах, майстер-класах, вікторинах, уроках, виставках. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація результатів та звітність за результатами проєктної

діяльності

 

з/п

Назва заходу

Презентація результатів

Дата презентації

Виконавець

1

Представлення проекту

«Формування предметних мистецьких компетентностей на уроках мистецтва шляхом впровадження інтерактивних технологій

»

Засідання МО

Грудень  2022

Керівник проєкту

Порхун І.С.

2

Проведення           відкритих уроків з мистецтва

Сайт гімназії

№5

Грудень 2022

Адміністрація гімназії

3

Хід    проведення вікторин та майстер - класів

Інформування через соціальні мережі та на сайті гімназії  

Грудень 2022

Педагогорганізатор

4

Хід виконання проєкту

Звіт перед адміністрацією 

Грудень  2022

Керівник проєкту

Порхун І.С.

5

Святкове засідання 

Інформування через соціальні

мережі гімназії

 

 

Грудень

2022

Порхун І.С.

Адміністрація гімназії.

 

 

 

 

 

Бюджет проєкту 

Загальна вартість проєкту –  359 262 гривень 80 копійок.

   внесок самого закладу освіти у витрати з його реалізації:

заклад освіти як бюджетна організація не має коштів на реалізацію проєкту, але може організувати працівників та небайдужих членів громади на волонтерських засадах для проведення підготовчих робіт та очищення території перед встановленням  ігрового майданчика.

   залучені кошти спонсорів:

з/п

Стаття витрат

Вартість, грн

Джерела фінансування

1

Папір кольоровий

(двохсторонній) 

184 

Спонсорські кошти

2

Папір офісний 

220

Спонсорські кошти

3

Набір «Грамота»

46

Спонсорські кошти

4

Набір кольорових стікерів 

36,40

Спонсорські кошти

 

Всього:

486,4

Спонсорські кошти

 

 

pdf
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
13 січня 2023
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку