Нова українська школа спрямовує освітній процес не лише на формування в учнів комплексу ключових і предметних компетентностей, а й на розвиток у них емоційного інтелекту, комунікативних і творчих здібностей, які закладають підґрунтя для особистісної самореалізації дитини в суспільстві, її успішності в житті.
Державний стандарт мистецької освіти ґрунтується на таких принципах: Визнання того, що кожна дитина талановита. Забезпечення рівного доступу до освіти, заборона будь-яких форм дискримінації. 2. Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема гру. 3. Організація пізнавального процесу, яка приноситиме радість учневі, обмеження обсягу домашніх завдань для збільшення часу на рухову активність і творчість дитини. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності. 4. Розвиток вільної особистості. Плекання самостійності та незалежного мислення. Підтримка у дітей самоповаги та впевненості у собі. 5. Формування здорового способу життя і створення умов для фізичного і психоемоційного розвитку, що надзвичайно важливо для дітей молодшого шкільного віку. 6. Створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування.
На уроках музики учні знайомляться з кращими зразками української народної музики, фольклору, творами композиторів-класиків, масовими піснями. Основою виховання музичної культури учнів є засвоєння саме класичної спадщини. Важливим завданням музичного виховання в школі є формування музичної культури учнів в процесі спілкування з музикою, внаслідок чого формуються їхні інтереси, погляди, смаки тощо. Для уроків музики характерною є особлива емоціональна атмосфера – це цілком природно, адже музика – мова почуттів: вона хвилює, викликає в дітей певні настрої і переживання.
Музичне виховання на уроках музики органічно поєднується з проведенням позакласної роботи з музики. Вона проводиться як у масових формах (музичні вечори, шкільні свята, календарні фольклорні свята, фестивалі, концерти, перегляд музичних телепередач, слухання музичних записів та перегляд відеофільмів), так і в формі гурткової роботи.
Одним із завдань гуртків є пропаганда музичного мистецтва на більш високому рівні, ніж на уроках. У процесі проведення позакласної роботи з музичного виховання у дітей розвиваються музичні здібності, пам'ять, емоційність, формуються потреби в самостійній художньо-творчій праці та музично- естетичні інтереси, уподобання.
Участь у роботі гуртка «Музична мозаїка» сприяє не тільки художньому розвитку школярів, але й виховує їх моральність. В учасників творчого колективу формуються колективізм, взаємовиручка, працелюбство, повага до традицій рідного народу, розуміння його історії. В процесі спільної творчості формується розуміння спільних обов’язків, почуття відповідальності за якість виконання.