Проєкт "У світі фразеологізмів".

Про матеріал
Фразеологізми — це стійкі словосполучення.Фразеологізми утворилися дуже давно шляхом переносу певної фрази з однієї ситуації на іншу, дуже схожу. Українська мова без фразеологізмів – це малюнок, який не розфарбували. Порівняйте два малюнки. Який кращий? Наскільки красивішою, образнішою, багатою є мова людей, які влучно, дотепно вживають фразеологізми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проєкт «У світі фразеологізмів»

Номер слайду 2

Проєктна технологія дозволяє успішно формувати ключові громадянські компетентності особистості:  комунікативні, інформаційні, соціальні, компетентності, пов’язані з життям в багатокультурному суспільстві,  з навичками вчитися все життя, а головне - спрямована на реалізацію творчого потенціалу  учнів.

Номер слайду 3

Мета: поглибити знання учнів про фразеологізми як мовні одиниці збагатити мовний запас школярів сталими сполуками; формувати уміння й навички вживати фразеологізми в мовленні ; виховувати в учнів любов до рідного слова. Кроки нашої роботи: 1. Повторити вивчене про фразеологізми. 2. Виконання практичних вправ 3. Перевіряємо себе

Номер слайду 4

Завдання проєкту Узагальнити й систематизувати знання по темі «Фразеологія», щоб краще зрозуміти історію і характер українського народу. Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, творчу активність учнів. Виховувати вміння працювати в групах і самостійно.

Номер слайду 5

Що таке фразеологізми? Фразеологізми - це семантично неподільні сполучення, які складаються з двох і більше слів, що існують у мовленні в готовому вигляді і здатні відтворюватися у свідомості людей, як і слово. *** Розділ мовознавчої науки, який вивчає фразеологізми, називається…

Номер слайду 6

Вивчаємо фразеологізми

Номер слайду 7

Творчі роботи учнів

Номер слайду 8

Зарубай собі на носі «Зарубати на носі" (запам’ятати дуже, раз і назавжди). В давнину під словом «ніс» мали на увазі не тільки орган дихання, а й також і пам’ятні дощечки, на яких люди робили насічки чи ще говорять зарубки, щоб не забути про майбутні справи. На Русі такі дощечки називались НОСИ, тому що їх із собою НОСили. Звідси й почалась записна зарубна книжка.

Номер слайду 9

Водити за носа Одним з найкращих циркових артистів серед тварин є ведмідь. Раніше ведмедя водили, в основному, циркові артисти, які тримали його за кільце, вставлене в ніс. Ведмідь виступав, а артисти брали гроші. Виходило, що гроші брали обманюючи, бо самі нічого не робили. Це і лягло в основу фразеологізму «водити за носа» - обманювати, обдурювати.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Одна ластівка погоду не робить

Номер слайду 13

Завдання 1: Фразеологічне лото

Номер слайду 14

Додаток: Червоніти, кепкувати, ледарювати, посваритися, базікати, замовкнути, обдурювати, мало, образитися, близько, давно, багато. Як оселедців у бочці Теревені правити Розбити глека Пекти раків На сміх брати За царя Гороха Під самим носом Як кіт наплакав Як зірок на небі Розбити глек Прикусити язика Бити байдики Надути губи Замилювати очі

Номер слайду 15

Як оселедців у бочці багато Теревені правити базікати Розбити глека посваритися Пекти раків червоніти На сміх брати кепкувати За царя гороха давно Під самим носом близько Як кіт наплакав мало Як зірок на небі багато Розбити глек посваритися Прикусити язика замовкнути Бити байдики ледарювати Надути губи образитися Замилювати очі обдурювати

Номер слайду 16

Завдання 2: Крилаті синоніми

Номер слайду 17

Пасти задніх обманювати Крутити носом посваритися Розбити глека вередувати Зарубати на носі запам’ятати Замилювати очі відставати

Номер слайду 18

Пасти задніх – відставати Крутити носом – вередувати Розбити глека – посваритися Зарубати на носі – запам’ятати Замилювати очі – обманювати

Номер слайду 19

Творче спостереження Підібрати антонімічні фразеологізми. 1. Як у воду опущений. – 2. Повісити носа. – 3. Розпустити язика.- 4. Нога за ногу. – 5. Як кіт наплакав. – Довідка. Тримати язик за зубами, хоч греблю гати, держи хвіст бубликом, ходить гоголем, з усіх ніг.

Номер слайду 20

Фразеологічний детектив Завдання 3:

Номер слайду 21

1.На нього кидають слова і гроші, коли їх не цінують; його радять шукати у полі, коли хтось безслідно зник; він міститься у голові легковажної, несерйозної людини.

Номер слайду 22

Вітер

Номер слайду 23

2. Він коневі не товариш і дружній череді не страшний; скільки його не годуй, він усе в ліс дивиться; інколи він буває в овечій шкурі, як його боятися, то в ліс краще не ходити.

Номер слайду 24

Вовк

Номер слайду 25

3.Він може довести до Києва і далі; його можна нагострити, як ніж; іноді він схожий на лопату, особливо у балакучих.

Номер слайду 26

язик

Номер слайду 27

Завдання 4: Конкурс «Зоопарк»

Номер слайду 28

Будь уважним, не дрімай тварину-слово підставляй. а) Злий як … б) Хитрий як … Упертий як … Надутий як … Німий як … Голодний як … в) Шкідливий як … Лякливий як … Глухий як …

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Видно пана по халявах

Номер слайду 31

,,Лови помилку’’ Під час заміни фразеологізмів дієсловами були допущені помилки. Знайдіть їх і виправте 1. Пекти раки (заплутана справа). 2. Язиком злизати (обманювати). 3. Набрати в рот води (утекти). 4. Землі під собою не чути (сердитися). 5. Губи копилити (радіти). 6. П’ятами накивати (зникнути). 7. Замилювати очі ( червоніти). 8. Гордіїв вузол (мовчати).

Номер слайду 32

Манна з неба – Як зірок на небі – Аж небу жарко  –  дуже багато. щось легко дісталось. активно, енергійно.

Номер слайду 33

Сон рябої кобили –  Сон не бере – Попасти пальцем в небо –  сказати, або зробити щось невлад. нісенітниці, безглуздя. не спиться.

Номер слайду 34

Як сонна муха –   Як води в рот набрав – На весь рот –   дуже голосно. хтось лінивий. уперто мовчить.

Номер слайду 35

Стінгазета « Фразеологізми»

Номер слайду 36

Позмагаймось ! Фразеологічний аукціон Назвіть відомі вам фразеологізми з іменником кіт

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Лепбук «Фразеологізми у нашому мовленні»

Номер слайду 39

Робота в групах журналісти, мовознавці, дослідники

Номер слайду 40

Колективна робота над казкою

Номер слайду 41

Казка «Як Котик з Лисичкою рибку ловили»

Номер слайду 42

Розгляньте малюнок. Як ви думаєте, про кого буде казка? Назвіть головних героїв нашої казки. Чи знайома вам ця казка? А чи знаєте ви, що у казці «Пан Коцький» є продовження?

Номер слайду 43

Єдина з ними біда – фразеологізми не мають правил, їх можна вивчити лише один по одному і правильно використовувати в мовленні.

Номер слайду 44

Фразеологізми — це стійкі словосполучення. Фразеологізми утворилися дуже давно шляхом переносу певної фрази з однієї ситуації на іншу, дуже схожу. Українська мова без фразеологізмів – це малюнок, який не розфарбували. Порівняйте два малюнки. Який кращий? Наскільки красивішою, образнішою, багатою є мова людей, які влучно, дотепно вживають фразеологізми.  

Номер слайду 45

Отже, вживайте фразеологізм у своїй мові і вона стане красивішою, образнішою, багатою. Я хочу вам від душі побажати: За друзів своїх горою стояти. Щоб в руках у ваших все горіло, Щоб перевернути гори ви хотіли.  

ppt
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
28 січня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку