Програма "Інформація про адаптацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання"

Про матеріал
Адаптація спрямована на: пошук і розроблення способів подання інформації та вивчення предмету дитиною з ООП з урахуванням особливостей її сприйняття; використання додаткових засобів і матеріалів (карток, інструкцій, правил тощо); розроблення та формування способів перевірки засвоєння знань та навичок.
Перегляд файлу

Інформація про адаптацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання.

Навчальний предмет: Технології , 6 кл.

Відповідальний за адаптацію   навчальної програми: Голтян Світлана Георгіївна

Зміст навчального матеріалу

(за модельною навчальною програмою «Технології.5-6 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.)

Очікувані результати навчання

Адаптація

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності

Проєкт 1. Об’єкт проєктної діяльності: Будиночок для синичок

Основна технологія: Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера)

Додаткова технологія: Технологія обробки деревини

Обговорює спільно з учителем чи іншими

особами мету проєктно-технологічної діяльності.

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги

відповідно до запланованого об’єкта

проєктування.

Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб

критерії, яким має відповідати об’єкт

проєктування, та визначає його параметри.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та

розраховує витрати на них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування

відповідно до визначеної технологічної

послідовності.

Виконує заплановані технологічні операції у

визначеній послідовності, раціонально

розподіляючи час.

Застосовує техніки декоративно-ужиткового

мистецтва у процесі оздоблення виробу.

Представляє результати власної/спільної

проєктно-технологічної діяльності.

 схеми роботи;

 вербальний і невербальний зразок учителя;

 навідні запитання, технологічна карта;

 зразок певної операції;

 інструкційна картка.

Проєкт 2. Об’єкт проєктної діяльності: Закладка для книги

Чарівне містечко майстрів 6 клас: Проект 2: Закладка для книгиОсновна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими,

лічильними та вільними швами (дівчата)

Додаткова технологія: Технологія виготовлення з тонколистого металу(хлопці)

 

Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з

іншими особами у процесі комбінування власної

моделі на основі аналізу найкращих ознак

моделей-аналогів.

Застосовує методи проєктування відповідно до

індивідуальних здібностей та власних інтересів з

метою втілення творчих ідей в конструкції

виробу.

Виконує ескіз моделі виробу.

Використовує ощадно матеріали під час

виготовлення виробу.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами

відповідно до наданої інструкції.

Використовує інструменти та пристосування

самостійно або за допомогою інших,

дотримуючись правил безпечної праці та

санітарних норм.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи

недоліки.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне

середовище у разі потреби для презентації

результатів проєктування.

 

 

 

 інтелект - карта “Технологія обробки тонколистового металу”

(матеріали,інструменти,

обладнання,пристосування);

ментальнак карта; підручник;інструкційна картка.

Браслет із бісеру, ручної роботи із символікою України. від продавця: LLD –  в інтернет-магазині ROZETKA | Купити в Україні: Києві, Харкові, Дніпрі,  Одесі, Запоріжжі, ЛьвовіМодуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового мистецтва.

Проєкт 3. Об’єкт проєктної діяльності: Браслет із бісеру

Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру

Додаткова технологія: Технологія обробки дроту

 

Спираючись на власні знання, розпізнає

матеріали та інструменти, які використовуються

в основних видах декоративно-ужиткового

мистецтва.

Використовує кілька джерел інформації про

традиції та сучасні тенденції в декоративно-ужитковому мистецтві, визначає її достовірність.

Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на

основі зібраної інформації.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та

відповідно оздоблення готових виробів,

естетизації власного побуту тощо.

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у

процесі спільної роботи із створення виробу

техніками декоративно-ужиткового мистецтва.

 

інструкція;зразків виробів декоративно-ужиткового мистецтва для проєкту з інтернету;таблиця;

графічне зображення за схемами.

 

Ладижанка створює унікальний новорічний декор у техніці макраме » Ладижин  НовиниПроєкт 4. Об’єкт проєктної діяльності: Новорічна прикраса

Основна технологія: Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме»

Додаткова технологія: Технологія плетіння (лозоплетіння, соломоплетіння)

 

 

 

 

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт

проєктування і упорядковує її.

Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з

іншими особами у процесі комбінування власної

моделі на основі аналізу найкращих ознак

моделей-аналогів.

Застосовує методи проєктування відповідно до

індивідуальних здібностей та власних інтересів з

метою втілення творчих ідей в конструкції

виробу.

Визначає самостійно або за допомогою інших

осіб послідовність технологічних операцій

виготовлення проєктованого виробу,

дотримуючись правил безпечної праці та

санітарних норм.

Застосовує техніки декоративно-ужиткового

мистецтва у процесі виготовлення та оздоблення

виробу.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами

відповідно до наданої інструкції, за потреби

розподіляючи частини роботи.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби

виправляючи недоліки.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне

середовище у разі потреби для презентації

результатів проєктування.

 

 інтелект — карта

“Що потрібно для макраме”(матеріали,види ниток,інструменти та пристосування);картки;

ілюстровані приклади з підручника;зразки;

використання способу діяльності за аналогією.

 

 

 

Підставка для Телефону з Дерева "Герб України", Тримач для Телефону на  Стіл, Настільна Підставка Під Телефон — у Категорії "Підставки-тримачі для  Портативних Пристроїв" на Bigl.ua (1589637559)Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу

Проєкт 5. Об’єкт проєктної діяльності: Підставка для телефонна.у

Основна технологія: Технологія обробки деревини (хлопці)

Додаткова технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг) (дівчата)

 

 

 

 

 

 

Ізонитка або нитяна графікаПроєкт 6. Об’єкт проєктної діяльності: Листівка

Основна технологія: Технологія ниткографії

Додаткова технологія: Технологія виготовлення виробів з ниток, пряжі.

 

 

Аналізує ефективність дібраних матеріалів для створення виробу і вказує на ризики їх використання.

Використовує ощадно матеріали під час виготовлення виробу.

Аргументовано і доцільно замінює природні

матеріали вторинними матеріальними ресурсами.

Виконує креслениик розгортки виробу.

Визначає самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу,

дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами

відповідно до наданої інструкції, за потреби

розподіляючи частини роботи.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне

середовище у разі потреби для презентації

результатів проектування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналізує ефективність дібраних матеріалів для створення виробу і вказує на ризики їх

використання.

Використовує ощадно матеріали під час

виготовлення виробу.

Аргументовано і доцільно замінює природні

матеріали вторинними матеріальними ресурсами.

Виконує креслениик розгортки виробу.

Визначає самостійно або за допомогою інших

осіб послідовність технологічних операцій

виготовлення проєктованого виробу,

дотримуючись правил безпечної праці та

санітарних норм.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами

відповідно до наданої інструкції, за потреби

розподіляючи частини роботи.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи

недоліки.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне

середовище у разі потреби для презентації

результатів проєктування.

інтелект — картка;таблиці;

 шаблон.

 

інтелект - карта “Технологія ниткографії”

(матеріали,інструменти);

використання підручника;

інструкційна картка;таблиця  − найпростіші знаряддя праці.

 

 

Лялька-мотанка: історія виникнення та традиції виготовлення

Проєкт 7. Об’єкт проєктної діяльності: Лялька-мотанка

Основна технологія: Технологія виготовлення текстильної ляльки

Додаткова технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

 

Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі набутого досвіду для реалізації власних інтересів, здібностей,можливостей.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Аналізує ефективність дібраних матеріалів для створення виробу і вказує на ризики їх використання.

Використовує ощадно матеріали під час виготовлення виробу.

Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними матеріальними ресурсами.

Виконує креслениик розгортки виробу.

Визначає самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу,дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами відповідно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи.

Контролює та оцінює процес і якість виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне середовище у разі потреби для презентації результатів проєктування.

 

інтелект — карта “Що потрібно для виготовлення ляльки — мотанки”(матеріали,інструменти,оздоблювальні);

використання способу діяльності за зразком;

лекала, шаблон, кресленика;

описує за допомогою вчителя,з опорою на вербальний зразок, технологічну карту

 проєктування та послідовність найпростішого трудового процесу.

Для майбутніх кухарів...: Смачні й незвичні страви з яєцьМодуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

Проєкт 8. Страви із яєць

Основна технологія: Технологія приготування їжі

Додаткова технологія: Технологія сервірування столу

 

 

 

 

 

Планує трудові дії для виконання побутових

завдань самостійно або у співпраці з іншими

особами.

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги

відповідно до запланованого об’єкта

проєктування.

Працює самостійно чи спільно з іншими особами відповідно до наданої інструкції.

Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу.

Дотримується встановлених вимог до техніки

безпеки під час експлуатації технічних пристроїв

у побутових умовах.

Застосовує цифрові пристрої та інформаційне

середовище у разі потреби для презентації результатів проєктування.

добір та визначення необхідної кількості інгредієнтів, кухонного інвентарю та посуду за таблицею;

інтелект — карта; таблиці;

картки  − найпростіші знаряддя праці.

 

 

Проєкт 9. Догляд за житлом

Основна технологія: Технологія догляду за житлом

ТЕМА: Гігієна житла. Значення гігієни житла в житті людини.

 

 

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності. Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті. Розрізняє види побутової техніки за функціональним призначенням відповідно до визначених завдань. Читає та пояснює своїми словами технічну інформацію, схеми, інші графічні зображення про побутову техніку в інструкціях із застосуванням інформаційних джерел і використанням цифрових пристроїв. Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань. Пояснює загальні принципи роботи побутової техніки відповідно до її функцій та призначення. Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах.

 

 

картки;схеми,інструкції;

підручник.

Догляд за волоссям

Як вибрати засоби по догляду за волоссям* - Волинь OnlineОсновна технологія: Технологія догляду за волоссям

 

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту.

Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.

Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу.

Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування.

Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб.

Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті.

Розрізняє види побутової техніки за функціональним призначенням відповідно до визначених завдань.

Пояснює загальні принципи роботи побутової техніки відповідно до її функцій та призначення.

Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах.

 картки;способи догляду за волоссям за допомогою підручника;

 вербальний зразок учителя;картка- схема опису.

 

Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учня на кінець року:

Розрізняти етапи проєктної діяльності

Добирати конструкційні матеріали в залежності від їх властивостей

Виконувати технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології  його виготовлення

Добирати інструменти та матеріали для виготовлення виробу

Дотримуватись прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями

Визначати необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу

Вирізняти  технологію виготовлення та оздоблення виробів

Виготовляти виріб

Дотримуватись правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій

docx
Додав(-ла)
Goltean Svetlana
Пов’язані теми
Технології, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
7 квітня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку