Протокол результатів моніторингу розвитку дитини з ООП

Про матеріал
В даному матеріалі описано результати моніторингу розвитку дитини з ООП, зробленого командою супроводу дитини інклюзивного класу.
Перегляд файлу

Протокол результатів моніторингу

розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах закладів освіти

(Моніторинг ІПР)

Заклад освіти   000000000000 ліцей,  000000000000 району

ПІБ дитини з ООП   0000000000

Вік дитини з ООП  10 років           Клас (група)  3

Показники

 

Відмітка

1.

Наявність висновку ІРЦ

 Висновок від 30.09.2022 р.

 № ІРЦ-0000/2022/000000

Так, в наявності

2.

Наявність ІПР

ІПР затверджена директоркою закладу 15.09.23

Так, в наявності

3.

Визначення додаткових освітніх та соціальних потреб: (додаткова підтримка ассистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом, асистент дитини тощо).

Асистент вчителя інклюзивного класу - Іванова Ольга Іванівна

Так, в наявності

4.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (кількість годин, напрямки).

Методичну, консультативну соціальну допомогу учню, батькам, педагогам здійснює соціальний педагог –Казаченко Віра Дмитрівна

Соціальний супровід дитини з ООП: надання консультацій, рекомендацій, виявлення соціальних  потреб, проведення бесід з учнем та  батьками, педагогами.

5.

Фахівці, які здійснюють корекційно-розвиткові послуги.

Логопед

Дефектолог

Послуги надаються

6.

Програма навчання та її відповідність індивідуальним особливостям та можливостям дитини з ООП та інша інформація яка дає повну картину аналізу реалізації траєкторії особистісного розвитку учня з ООП.

Інклюзивне навчання учня здійснюється відповідно до індивідуальної навчальної програми, розробленої згідно освітньої програми ліцею, з урахуванням особливих освітніх потреб та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, адаптації та модифікації  навчальних предметів (інтегрованих курсів).

 Освітня програма початкової освіти НУШ-2, розроблена під керівництвом Шияна Р.Б., затверджена Колегією МОН України від 23.02.2018 (наказ МОН від 08.10.2019 №1272)

Наказ Міністерства освіти і науки України  від 12.08.2022 № 743-22

Очікувані результати навчання програми (предметно-орієнтовані компетентності) модифіковані порівняно з Типовою освітньою програмою за 3-4 клас. Строки засвоєння модифікованої навчальної програми – аналогічні ТОП.

Навчальні  предмети (інтегровані курси)  адаптовані/модифіковані з урахуванням індивідуальних особливостей та  можливостей учня, а саме, скорочення змісту навчальних предметів, зниження вимог для виконання завдань. Передбачено зміни в рівні складності завдань, методиках навчання, ресурсах, матеріалах та вимогах до учня з метою забезпечення відповідності навчальних можливостей до різних особистісних потреб і обмежень учня. Внесено  зміни в плануванні,  оцінюванні та інших аспектах освітнього процесу.

Змінено (шляхом спрощення, об’єднання) кінцеві цілі, результати навчання.

Результати навчання спрямовані на формування предметно-орієнтованих компетентностей дитини з ООП як здобувача освіти. Особливістю програми є діяльнісна спрямованість навчання, що передбачає постійне включення здобувача освіти до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також його практична спрямованість. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку,  віртуальні подорожі, які вчитель / асистент вчителя організують у межах уроку або в позаурочний час. Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання педагоги інклюзивного класу визначають самостійно, враховуючи пізнавальні здібності і можливості здобувача освіти, конкретні умови роботи.

Математика – модифіковано;

Укр.  мова – модифіковано

Літературне читання – модифіковано;

ЯДС – модифіковано;

Англійська мова – модифіковано;

Музичне мистецтво – адаптовано;

Образотворче мистецтво – модифіковано;

Фізична культура – адаптовано.

 

7.

Адаптація навчальної (освітньої) програми:

  • Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, адаптація навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань,чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки- підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше.

 

 

 

 

 

 

 

 

Модифікація навчальної (освітньої) програми.

 

Освітній процес учня організовано дистанційно (вдома), з використанням технологій дистанційного навчання.  Облаштована кімната відповідає базовим вимогам для навчання дитини: наявність освітлення, температурний режим дотримано, санітарно-гігієнічний стан кімнати на належному рівні, наявне окреме місце для навчання, дидактичний матеріал, канцелярські  приладдя. Для відвідування онлайн-уроків учень використовує планшет з доступом до мережі Інтернет. Облаштовано куточок для проведення дозвілля, наявні ігри, друковані матеріали, спортивне знаряддя, які відповідають віку та інтелектуальним можливостям дитини.

Під час навчального процесу передбачено збільшення часу на виконання завдань. Постійно надається допомога асистента вчителя у вигляді навідних питань, демонстрації зразків, повторюваних рухів за вчителем, нагадування. Здійснюється чергування видів діяльності: виконання фізкультхвилинки, релаксаційних  вправ.

Нестійка увага, підвищена втомлюваність, уповільнений темп вивчення навчального матеріалу  потребує використання заохочень, вербальної підтримки (похвали), використання засобів для концентрації уваги

 

 

Адаптація предметів «музичне мистецтво», «фізична культура» передбачає зміни в методиках навчання, ресурсах, матеріалах та вимогах до учня з метою забезпечення відповідності навчальних можливостей до особистісних потреб і обмежень учня. Постійно застосовується візуалізація матеріалу, використовуються картки-підказки, картки-інструкції які неодноразово коментуються, повторюються  вчителем, асистентом вчителя.

Модифікація реалізується через спрощення, виключення, інтеграцію та ущільнення навчальних матеріалів, спрямована на зміну змісту і понятійної складності навчальних завдань.

Модифікації піддано предмети «Математика»,«Українська мова», «Літературне читання», «ЯДС», «Англійська мова», «Інформатика». Внесені в них модифікації не зачіпають концептуальних основ організації освітнього процесу у закладі освіти і традиційної структури уроків, властивих ТОП.

Модифікація відбувається через зміну освітнього середовища,  модифікації навчальних підходів, модифікації навчальних матеріалів, ураховування в навчальному процесі особливостей психофізичного розвитку дитини через надання підтримки за рівнем і особливостями сприймання, протікання когнітивних процесів, зниженими інтелектуальними, мовними, зоровими можливостями та емоційно-вольової сфери здобувача освіти з ООП. Модифікація змісту навчального матеріалу проводиться з урахуванням необхідного і достатнього для засвоєння здобувачем освіти матеріалу відповідно до ТОП.

 

8.

Наявність індивідуального навчального (освітнього) плану ( у разі, коли потенційні можливості учня не дають змогу засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми).

Індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня. Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення.

ІНП розроблено вчителями, які викладають предмети на основі індивідуальної навчальної програми. Схвалений педагогічною радою ліцею, затверджений директоркою та підписаний матір’ю учня.

В ІНП зазначені:

1.Цілі та строк дії індивідуального навчального плану.

2. Загальний обсяг навчального навантаження та кількість годин на тиждень для вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу).

 3. Інформація про адаптацію чи модифікацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання.

 4. Систему оцінювання розроблену вчителями, які викладають  предмети, на основі навчальної програми, за якою навчається весь клас.

Так, в наявності

9.

План консультування батьків дітей з ООП (законних представників), його реалізація протягом навчання дитини.

Протягом І семестру проводились бесіди, консультації вчителькою, асистентом вчителя та соціальним педагогом ліцею на такі теми/напрямки:

1. “В чому полягає батьківська підтримка для дитини з ООП”

2.“Роль батьків у мовленні дитини”.

3.«Правила поведінки за умов небезпечної знахідки. Попередження дорослих про небезпечну знахідку. Дії батьків у даній ситуації».

4.«Допомога батьків у виробленні у дітей навичок самообслуговування».

5.«Організація дозвілля дітей батьками під час новорічних канікул».

6.«Доброзичливі та турботливі стосунки між членами родини. Поради, допомога, підтримка рідних, піклування про всіх членів родини.

7. Поради батькам про здорове харчування дітей;

8.Поради батькам щодо виховання дітей з інвалідністю;

9. Як запобігти стресу;

10. Ментальне здоров’я дітей. Методи самодопомоги.

Бесіди, консультації надавались під час онлайн-зустрічей, індивідуального відвідування родини, шляхом розміщення інформації у Google classroom та батьківських чатах.

10.

Засідання психолого-педагогічної команди з приводу перегляду ІПР.

Фахівці:

Класний керівник:

Асистент вчителя:

Практичний психолог закладу освіти:

Фахівець ІРЦ:

Залучені спеціалісти:

 

Засідання команди супроводу. Протокол від 06.02.2024 року

№ 3

Присутні 7 осіб:

ЗДНВР – ПІП;

Класна керівниця – ПІП;

Асистент вчителя – ПІП;

Вчителька англ. мови – ПІП;

Вчителька муз. Мистецтва – ПІП;

Вчитель фіз. культури – ПІП;

Фахівець консультант ІРЦ (психолог) – ПІП

Формат засідання – онлайн-зустріч

Покликання на зустріч

https://meet.google.com/wpy-rgva-uww

 

11.

Погодження ІПР батьками

Погоджено 15.09.2023 року мати  ПІП

Так, погоджено

12.

Моніторинг навичок учня з ООП фахівцями закладу

Проявляє здатність контролювати свою поведінку, знання власних психологічних особливостей, усвідомлення свого емоційного стану знаходиться у стані формування.

Швидко виснажується, низький рівень працездатності. Спостерігається підвищена рухливість. Дрібна моторика пальців рук розвинена не достатньо.

Увага нестійка, має здатність концентрувати її до 15 хв. без сторонніх подразників. Включення в роботу повільне. Самостійність у виконанні завдань спостерігається часткова.

Здатність концентрувати увагу поступово збільшується за умови, що завдання викликають цікавість та інтерес.

При раціональному використанні стимульного матеріалу здатен працювати продуктивно протягом 7-15 хв.

Виявляє інтерес до рухових видів активності, ігор, дотримується встановлених умов та правил гри.

Сприймає допомогу вчителя у вигляді навідних запитань та підказок.

Виявляє недостатньо сформовані основні навчальні вміння та навички. Ставлення до навчання недостатньо позитивне, потребує постійної допомоги з боку вчителя.

За зразком, словесною інструкцією, з опорою на наочно-ілюстративний матеріал і допомогою вчителя/асистента виконує найпростіші  завдання.

 

 

13.

Необхідність повторної комплексної оцінки

 

Не потребує

14.

Проблемні питання, які потребують подальшого вивчення та розгляду

На першому місці - безпека життя дитини та її психологічний комфорт; на другому - система комунікації дитини з дорослими та однолітками; на третьому - навички самообслуговування; і на останок (не менш важливо) - академічні навички дитини з ООП.

Також, постійно працювати над підвищенням рівня соціальної адаптації, набуття соціального досвіду та ціннісних орієнтацій. Закріплення навичок ефективної взаємодії з оточенням, способів поведінки.

Підвищення рівня слухання-розуміння (аудіювання), навичок говоріння, читання і письма, розширення словникового запасу
 

 

 

 

 Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які  проводили моніторинг

 

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

ПІП

Директорка

 

ПІП

Заступниця директорки  з НВР

 

ПІП

Фахівець консультант ІРЦ (психолог)

 

ПІП

Класна керівниця

 

ПІП

Асистент вчителя

 

ПІП

Вчителька англійської мови

 

ПІП

Вчитель фізичної культури

 

ПІП

Вчителька музичного мистецтва

 

ПІП

Медична сестра

 

ПІП

Мати

 

 

16.02.2024

docx
Додано
16 лютого
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку