Прзентація "Повторення вивченого про текст і речення"

Про матеріал
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про речення : розповідні , спонукальні , питальні , окличні , неокличні. Виробляти навички правильного інтонування речень відповідно до мети висловлювання . Поглиблювати знання про текст , будову тексту .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що ми знаємо про текст і речення

Номер слайду 2

Запамʼятай. Текст - це кілька речень , які розміщено послідовно й повʼязані між собою за змістом. До тексту можна дібрати заголовок .

Номер слайду 3

Чи можна групу речень назвати текстом ? Вкладе дятлик у розщілину між гілками шишку й «кує» її , лузає. Луску одриває й кидає додолу , а насіннячко їсть. Котра насінина впаде додолу – то й посіється. І тоді молоді сосонки проростають. Тому дятлик – і коваль , і сіяч . Ще й лікар. Аякже , лікує , рятує їх від жучків – шкідників.

Номер слайду 4

Чи можна групу речень назвати текстом ? Шишки ростуть на соснах і ялинах . Дятел – лісовий лікар. Ліси – це чисте повітря . Не розпалюйте багаття поблизу дерев !

Номер слайду 5

Запамʼятай. Текст має тему й основну думку . Тема – це те , про що розповідається в тексті. Основна думка (ідея) – це те головне , що автор хоче нам сказати .

Номер слайду 6

Доведіть , що це текст . Ліс – найкращий санітар повітря. Людям , які мають хвороби органів дихання , дуже корисно дихати повітрям хвойних лісів. Хвоя виділяє особливі речовини , які убивають хвороботворні бактерії . Саме тому санаторії для людей із захворюванням органів дихання зводять у місцях , де росте багато хвойних дерев . Чисте повітря хвойних лісів додає бадьорості й здоровʼя. Що нового ви дізналися з цього тексту ?Визнач його тему й основну думку. В останньому абзаці назви прикметники. Добери до тексту заголовок .

Номер слайду 7

Запамʼятай. Текст складається із трьох частин : зачину , основної частини і кінцівки .

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Доведіть , що це текст . Кожне дерево в лісі живе своїм життям , по-своєму розвивається . Дуб – дерево міцне. Навесні , коли ліс уже одягнувся у весняне вбрання , на дубі довго не розкриваються бруньки . Повільно росте його листя , зате воно не боїться приморозків . Настане осінь , оголиться ліс . А дуб побуріє . І довго-довго серед білого снігу темнітиме його шкіряне листя . Доберіть заголовок . Знайдіть зачин , основну частину , кінцівку.

Номер слайду 10

Визначте тип тексту Ромашка росте у полі. Дівчата полюбляють плести віночки з ромашок. Ромашка символізує доброту, ніжність. розповідь

Номер слайду 11

Визначте тип тексту Ромашка — трав'яниста рослина. Рівна, висока з яскравою жовтою голівкою, в білих прозорих пелюстках. опис

Номер слайду 12

Запамʼятай. Речення - це слово або група слів , звязаних між собою за змістом . Речення виражає закінчену думку.

Номер слайду 13

Запамʼятай. За метою висловлювання бувають :розповідними ;питальними ;спонукальними .

Номер слайду 14

Запамʼятай. За інтонацією речення бувають : окличними ; неокличними .

Номер слайду 15

Спишіть речення , поставте потрібний розділовий знак . Визнач вид кожного речення. Чому соняшник повертає голову за сонцем У червні у дітей будуть канікули. Куди відлітають птахи восени. Частіше мийте руки. Посадили друзі в школі сад ?(П.).(Р.)?(П.)!(Сп.).(Р.)

Номер слайду 16

Виділи у поданих реченнях слова-звертання комами. Берізонько берізонько. Ти мавко лісова , Зелені твої кіски. Вітрисько розвіва .,,,

Номер слайду 17

Запиши слова у формі звертання Надійка – весна –дідусь –Михайлик -Надійковеснодідусю. Михайлику

Номер слайду 18

Підкресліть головні члени речення. Над містом пливла весняна ніч .

Номер слайду 19

Підкресліть головні члени речення. Навесні птахи повертаються в рідні краї.

Номер слайду 20

Підкресліть головні члени речення. Зацвіли фіалки ніжним цвітом.

Номер слайду 21

Підкресліть головні члени речення. Збирають нектар заклопотані бджоли.

Номер слайду 22

Перебудуйте речення із розповідних на спонукальніТреба берегти кожну хвилину. Діти шанують батька і неньку. Мама попросила Оленку купити хліб.

Номер слайду 23

Перебудуйте речення так , щоб виділені слова стали звертаннями . Українці бережуть народні звичаї та традиції.

Номер слайду 24

Перебудуйте речення так , щоб виділені слова стали звертаннями . Кропить дощик спраглу землю.

Номер слайду 25

Знайди помилки і виправ їх. Запиши ці слова правильно . Петрикові шість років. Він піде у перший клас. Йому подарували портвел , пенал. Купили нові чири вики. Шчодня заглядайе у калиндар , чекає першого вересна.

Номер слайду 26

Запамʼятай. Портфельчеревикищоднязаглядаєкалендарвересня

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайліченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попович Надія Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
4352
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку