Психологічний дайджест: Позитивне батьківство на засадах педагогіки партнерства як необхідна умова успішної адаптації першокласників в НУШ

Про матеріал

Стрімко змінюється світ. В освіті відбувається реформування, впроваджуються сучасні інновації технології. Сьогодні на вершину освітньої реформи виводиться початкова освіта, бо саме з неї починається народження Нової української школи. Однією зі складових формули Нової української школи є педагогіка партнерства. Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Педагогіка партнерства є одним із ключових компонентів концепції Нової української школи, що грунтується на партнерській взаємодії та співпраці між учителем, учнем і батьками.

Перегляд файлу

       Психологічний дайджест: Позитивне батьківство на засадах педагогіки партнерства як необхідна умова успішної адаптації першокласників  в НУШ

 

Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомлювати, що ані школа без сім’ї, ані сім’я без школи не можуть упоратися з найтоншими, найскладнішими завданнями становлення людини. Василь Сухомлинський

 

Стрімко змінюється світ. В освіті відбувається реформування, впроваджуються сучасні інновації технології. Сьогодні на вершину освітньої реформи виводиться початкова освіта, бо саме з неї починається народження Нової української школи. Однією зі складових формули Нової української школи є педагогіка партнерства.  Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Педагогіка партнерства є одним із ключових компонентів концепції Нової української школи, що грунтується на партнерській взаємодії та співпраці між учителем, учнем і батьками.

 Ключову роль у здійсненні якісної співпраці освітньої установи з батьками на засадах педагогіки партнерства відіграє психологічна служба освітнього закладу. Психолог в Новій українській школі стає посередником між закладом освіти та батьками, місією якого є налагодження позитивної взаємодії між ними.

 У системі відносин «батьки-діти» батьки є провідною ланкою і від них у більшій мірі залежить, як складаються ці відносини.

 Світова практика психологічної допомоги дітям та їх батькам показала, що навіть дуже важкі проблеми виховання цілком вирішуються, якщо вдається відновити сприятливий стиль спілкування в сім’ї.

 Становлення особистості не може протікати спокійно. У процесі навчання у школі дитина переходить через ті чи інші кризові етапи, кожний з яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків, психологів.

 Особлива роль в організації допомоги першокласникам, в тому, щоб зробити процес адаптації якомога безболіснішим, відводиться батькам.

 Безумовно, найкращим для дитини в цей час буде батьківська підтримка і спільне зі школою надання  допомоги своїй дитині. Підтримка заснована на тому, щоб дитина відчувала свою потрібність і  турботу з боку батьків. Найважливіший результат такої підтримки – це створення у дитини позитивного ставлення до шкільного життя, до всіх осіб, які беруть участь в освітньому процесі.

Саме в силах батьків обрати найефективніший стиль спілкування, створити в родині «позитивну модель» виховання, яка не тільки підготує дитину до успішної адаптації і навчання в школі, але й дозволить їй зайняти гідне місце серед однокласників, відчувати себе в школі комфортно.

Корисні поради батькам:

  • Любіть свою дитину, приймайте її безумовно!
  • Ні в якому разі не порівнюйте її результати з досягненнями інших, більш успішних, учнів!
  • Порівнюйте дитину тільки з нею самою і хваліть за поліпшення її власних результатів.
  • Хваліть словом, посмішкою, ласкою і ніжністю. Постійно підбадьорюйте, заохочуйте,  демонструйте  впевненість в успіху дитини, у її можливостях;
  •  
  • Навчіть дитину правильно реагувати на невдачі.
  • Гарні манери дитини – дзеркало сімейних стосунків.
  • Допоможіть дитині відчути почуття впевненості в собі.
  • Частіше діліться з дитиною спогадами про  щасливі миті власного шкільного життя.
  • Не лякайте дитину труднощами і невдачами в школі.
  • Уникайте умов в спілкуванні з дітьми.
  • Будьте уважні до скарг дитини на головний біль, втому, погане самопочуття. Найчастіше це об’єктивні показники перевтоми.
  • Займайтесь спільною діяльністю. Знайдіть протягом дня хоча б півгодини, коли будете належати тільки дитині.

 

Шановні батьки, Вам випала чудова можливість знову пережити те, що залишилося далеко позаду, - ваше дитинство! Скористайтеся нею і зробіть все, щоб воно було ще краще, ніж ваше власне.

І, як би не просувалися об’єктивні успіхи вашої дитини в школі, намагайтеся створювати здоровий настрій, при якому вона б прагнула до знань, не боялася поганих оцінок і була впевнена в тому, що, не дивлячись на навчальні досягнення, вона все одно для вас найкраща, найулюбленіша!!!

 

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку