Представлені матеріали "Ранкової зустрічі" за темою "Моя родина" складено за програмою нової української школи, можуть бути корисними в роботі вчителям початкової ланки, особливо тим, хто навчатиме першокласників
Криворізької районна державна адміністрація
Районний науково-методичний кабінет
Тема:
« Хто є
в моїй родині?»
учитель початкових класів,
КНЗ «Гейківська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів»
Бойко Олена Вікторівна
2018 рік
Ранкова зустріч « Хто є в моїй родині?»
Тема тижня «Моя родина»
Показники компетенції дітей: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й
доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь
про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на
Запитання;
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого
висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або )
або побаченого (про спостереження за чимось /кимось), уживає ввічливі слова;
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня),
лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Звучить приємна музика. Діти збираються в коло.
Вітання
Вчитель: Здрастуйте любенькі!
Бачить вас раденька!
Слухайте вірша,
Що для вас знайшла.
Мама, тато, дід, бабуся —
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричка —
В нас сімейка невеличка.
Не спиняйте, бо зіб'юся:
Мама, тато, дід, бабуся,
Старший брат, сестра і я —
Отака моя сім'я!
Когось забули із родини? Підкажіть. Говорити будемо у мікрофон, щоб краще нас чули.
Метод «Мікрофон» «Назви членів своєї сім’ї» Діти стоять у колі та по черзі називають членів своєї сім'ї.
Стас: Я живу з мамою Наталкою, татом Сашком, братиком Владиком. У мене є бабуся Ліда, бабуся Віра, дідусь Гриша і дідусь Павло.
Марина: Я живу з мамою Оксаною і бабусею Людою.
Віктор: Я живу з татом Федею, мамою Поліною та дідусем Богданом, а ще у мене є сестра Соня.
( Розповіді продовжуються до кінця кола)
Вчитель: Бачу настрій у вас гарний, тож можна розпочати бесіду. А мова сьогодні піде про родину. Що це за слово дивне – родина?
Діти: Родина – це сім’я.
Вчитель: Хто бажає, скажіть, моя сім’я – це…(припущення дітей).
Наталя: Моя сім`я – це всі, хто живуть зі мною у нашому домі.
Семенко: Моя cім`я – це мої тато і мама, сестрички і бабуся.
Вчитель: Клас, ви з батьками живете разом, однією сім’єю, як оці пальчики. Давайте вивчимо промовлянку про пальчики:
«Оцей пальчик – мій дідусь, а оцей – бабуся.
Оцей пальчик – мій татусь, а оцей – матуся.
А оцей маленький – то я сам гарненький»
Вчитель: А як називаються усі пальчики разом?
Діти: Кулак.
Вчитель: Кулак – у мене, а у вас…?
Діти : Кулачок
Дидактична гра на словотворення
Вчитель, а далі – інші учні,- кидає м'яч дитині та пропонує назвати певне слово пестливо: наприклад, мама – матуся, тато – татусь тощо.
Вчитель: Діти, пропоную вам пограти у м’яча, коли ви мені або сусідові будете повертати його, назвіть слово, що я сказала пестливо, так, як ви мені сказали слово «кулачок». Мама( кидає м’яч Андрієві)
Андрій: Матуся ( віддає м’яча)
Вчитель : Баба ( кидає м’яча Марині)
Марина : Бабуся ( кидає м’яча Кості) Тато!
Костя: Татусь ( кидає м’яча Феді) Сестра!
Гра проводиться далі, до кінця кола.
Вчитель: Ну, молодці, а чи впізнаєте ви своїх рідних на цьому відео?
Презентація відео про родини класу
Або відео: https://www.youtube.com/watch?v=COOrPVgXbrY
Групове заняття
Вчитель: У кожній хатинці живуть пташечки: ластівочки, горобчики, шпачки. Вилітайте, пташенятка на прогулянку, політаєте, а за особливим сигналом поєднаєтеся за правилом: ластівки – горобчики-шпачки! Почали!
( За особливим сигналом діти об’єднуються у групи, займають місця)
Вчитель: Кажуть, що дім без господаря може розвалитися, а родина теж. Хто господар у домі?
Діти: Тато!
Вчитель: Ой кмітливі ви мої! Ось нам завдання від тата. Групи отримали у коробці набір інструментів. У кожного своє завдання. Починаємо, яка група краще підбере необхідні матеріали та інструменти?
Гра « Майстер»
( на столах – маленькі скрині-носилки з інструментами на картках, вибрати ті, що потрібні для роботи, наприклад, посадити дерево,зробити шпаківню, справити велосипед або інші)
Вчитель: А мами теж не залишаться без уваги. Я пропоную вам подарувати матусі квітку, яка складається з пелюсток ніжних слів. Ось я кладу середини квіток, а ви берете по одній пелюстці, прикладаєте її до середини і при цьому кажете лагідне слово матусі:
Діти: Хороша
- Весела
- Ніжна
- Чепурна
- Привітна
- Лагідна
- Рідненька
- Найкраща
- Красива
- Мила,
Вчитель: Давайте вивчимо прислів’я про маму:
1. На сонці тепло, а біля мами – добре.
2. У дитини болить пальчик – а у мами серце.
Вчитель: Але й матуся говорить вам лагідні слова. Які? (в колі групи, передаючи квітку)
Федя: Рибонька
Миколка: Моє сонечко
Світлана: Моя донечко
Роман: Мій рідненький, мій хороший
Соня: Моя маленька, моя солоденька.
Обмін інформацією.
Вчитель: Гарні, добрі слова, приємно, що ви їх пам’ятаєте. А хтось нам сьогодні буде щось цікаве розказувати, а інші, - якщо бажають, - зададуть йому запитання. У кого ім`я починається на «Р», той має розповісти, як його сім’я відпочивала у вихідний день.
Роман: Моя сім`я у вихідний їздила у гості до тітки в інше село. Там було весело . Ми гралися з двоюрідними сестрами Анею і Марійкою та братом Семеном.
Вітя: А у які ігри ви грали?
Роман: У м’яча, класики, запускали змія.
Оксана: А змія вам купили?
Роман: Ні, його змайстрував мій тато з дядьком Володею.
Вчитель: Подякуємо Романчику за добру історію. Маю надію, що іншим разом хтось нам розповість ще щось цікаве.
Вчитель: Помічник Миколка сьогодні розкаже нам про новини дня.
Миколка ( дивлячись на зображені піктограми, розповідає) : Пора року – Весна, місяць – травень, день тижня – понеділок, погода за вікном – тепла, з ясним сонечком, вранці йшов дощик.
Вчитель: Дякую, ти - молодчинка. Чи хоче хтось додати новину? Молодці. Сьогодні ми з вами будемо далі говорити про родину, навчимося рахувати, писати допоміжний знак, щоб утворилося слово «сім`я», відкриємо нове для себе. А зараз – час перерви. Дякую за роботу. Відпочиваймо!