Речення з однорідними членами, 8 клас

Про матеріал
Комбінована контрольна робота для 8 класу (за чотирма варіантами) охоплює всі питання теми "Речення з однорідними членами"
Перегляд файлу

Контрольна     робота

  Речення   з   однорідними   членами                  Перший    варіант

 

1. Укажіть речення, що містить кілька рядів ( груп) однорід­них членів речення. Випишіть ці ряди

а) І рветься птиця, і б'ється, і в руки йому дається! 

б) Я не скрипичний ключ, а журавлиний тобі над по­лем у небі напишу

в) Крізь перепони, засторони й забобони летів керма­нич до батька, матері й сестри

 

2. Як поєднуються однорідні члени в поданому ре­ченні?

      Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти кучеряві, гори голубі

а)  сполучниковим звязком

б)  безсполучниковим звязком

в) змішаним зв'язком (сполучниковим і безсполучниковим одночасно).

 

3. Визначте тип відношень між однорідними членами в поданому реченні.

     Не тільки-бо врочисті, а й тривожні мотиви зродить жнив'яна пора

      а) протиставні    б) розділові    в) приєднувальні

 

4. Помилки у вживанні розділових знаків є в реченні. Виправлений варіант запишіть

а)   Прямо з гори летів лапатий, волохатий, пухкий сніжок і повільно вкривав Олегову шапку й пальто

б) Веселому, жартівливому, меншому братові  хотілось говорити

в) Чоловік уявляв їхні засмаглі, густо зрошені потом обличчя і холод очей

г)   Пахне особливо, не так, як у суху, сонячну погоду

 

5. Запишіть речення з однорідними підметами, позначте  ці   підмети

а) Це ранкова зоря, чи ще вечірня догоріти не всти­гла?

б) 3 життєвої активності, з вогню життя викрешува­лась Довженкова поетика, його соковитий стиль, його       палаюча  образність

в) Справжній поет повинен мати своє обличчя, і почерк, і ходу

 

6. Списати всі речення, поставити потрібні розділові знаки

а) Сонце, ліси, поля, води, повітря все це святи­ня, яку маємо берегти, а не нищити, топтати
б) Усе було сучасні й давні пісні, відомі й записані Нечуєм-Левицьким, журливо-ліричні та з вогнем, з

      «дригом»

в) Уся спадщина І. Франка проза, поезія, драматургія, переклади належить до найкращих літературних

       зразків

г)   У Карпатах водяться благородний і плямистий олені і  козуля і  куниця і білка.

 

7. Яке з поданих речень відповідає такій схемі:     [О і О, О, О]

а) Гармонія передихнула, заплакала сумним перебо­ром і знову бризнула грайливим розгіллям звуків
б) Нічого: ні віршів, ні поем, ні балад — не знайшлося у зшитку

в) Хотів би я бути міцним і суворим, на славу байду­жим, на слово нескореним

 

8. Укажіть речення з поширеними однорідними чле­нами. Випишіть їх

а)  Подаруй мені на спомин сон-трави духмяні квіти
б)  Беззахисну природу можна ошукати, коли ти маєш душу ката
в)  Пахне п’янкими медами і свіжими травами знов
г)  Дуже то важка річ- лишатися живим для всіх поколінь

 

9. Лише в одному реченні на місці пропуску треба поставити кому

а)  Жінка взяла     поцілувала паляницю й знов поклала на стіл.

б)  Дмитрик намагався викрутитися і так    і сяк

в)  Слово може вбити    або вознести на небачену висоту
г)  Знання і на плечі не тиснуть   і з рук не виснуть

 

 

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне - од.,  якщо неоднорідне означення -  н. 

 

а)  Холоднее  молоде срібло сонця пізньої осені розлите по землі 

б)  Довкола розкинулись мило барвисті  круті береги

в)  Одшуміли над Придесенням перші  весняні грози, по тому настали теплі  погожі дні
г)  Вечір опустився  лагідний  свіжий  
д)  На далеких  повитих  ніччю горизонтах мерехтіли багряні спалахи.

ж)  До берега наближався Тихон із рябим  мисливським собакою

 

11. Відредагуйте речення, складіть схеми однорідних членів речення

 

а)  Комісія не стільки врахувала зміст роботи, скільки її форму.

б)  Батько любить і турбується про дітей.

 

Контрольна     робота

  Речення   з   однорідними   членами                  Другий    варіант

 

1. Виписати із речення 3 ряди ( групи) однорідних членів

...Степ яснів, ширився, невтомно розгортав один за одним безбережні сувої і стелив під ноги вершникам то ясні плахти різнобарвного зілля, то зелені смужки жита та пшениці...

 

2. Визначте спосіб зв'язку між однорідними членами  в поданому реченні.

      Найбільш відомі з родин мальвових волокнисті рослини: бавовник, кенаф, капатник.

а) сполучниковий зв'язок

б) безсполучниковий зв'язок

в) змішаний зв'язок

 

3. У якому реченні між однорідними членами існують протиставні відношення?

а) Дрібненька пташка моститься  десь наверху явора  чи  тополі

б) Тече вода в синє море, та  не  витікає

в) Чумак їде, подивиться та й голову схилить.

 

4. Помилки у вживанні розділових знаків є в реченні. Виправлений варіант запишіть

а)   Антон Гнатенко не раз бував і на коні , і під конем.

б)   Сонце вдарило з-за лісу червоним , потужним  промінням на київські гори

в) Попід кущами ще де –не- де зостались  невеликі  синюваті плями нерозталого снігу.

г) Хлопці прудко просувались між дорослими й безперестанку кричали дзвінкими , веселими голосами.

 

5. Запишіть речення з однорідними обставинами, позначте  ці    обставини

а) Завтра я буду далі і далі від полів цих...

б) Є в коханні і будні, і свята...

в) Хлопчина...відповідав цивільним  зі спокоєм, з гід­ністю і дотепністю бувалого солдата

 

6. Спишіть усі речення, поставте потрібні  розділові знаки в них

а) Довіра і правда  все відкривається нам з найменших років, з колиски

б) До гірського клімату  добре пристосувались чорниця і брусниця і малина й ожина

в) Оригінальну художню творчість Боровиковського  можна поділити на дві частини романтичну по­езію

      та  реалістичні байки й прибаутки

г)  Всі квіти  і настурція, й півонія, й айстра росли біля хати.

 

7. Яке з поданих речень відповідає такій схемі:       [і О, і О]

а) Дивлюсь на квітучу яблуньку, а бачу сухі дерева і пожовкле листя

б) Досвідчена вчителька і словом, і увагою пригріла  хлопчика

в) Усе раділо довкола: і люди, і природа

 

8. Укажіть речення з поширеними однорідними чле­нами. Випишіть їх

а) І хлопці з їх вітрогонством, і дівчата зі своєю  мрійливістю, і навіть бабуні з життєвою мудріс­тю — усі  слухали ці баєчки затамувавши подих 

б) Чуєш, мамо, горлиця мені знову нагадала давню  пісню колискову

в) Тут народився у простій колибі Син коваля, народу  славний син

 

9. Лише в одному реченні на місці пропуску треба поставити кому

а)  За селом і вдень   і вночі було чути гуркіт тракторів і  комбайнів

б)  Побіжи   вибери свіжих огірочків та й берись до вареників.

в)  А човен  або  ховався за хвилями    або зринав на гребенях

г)   Небо над лозами виграє рожевим   чи синім

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне- од., якщо неоднорідне означення- н. 

 

а)   З дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого  складного життя.

б )  Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи.

в )  Долиною повилася річечка, наче хто кинув  нову синю стрічку на зелену траву
г)   Опустився на землю чарівний  пісенний  вечір 

д)   На цьому стовбурі велична  схожа на сильну державу крона

ж)   Він знову побачив Марічку,  її молоде  свіже  обличчя.

 

11. Відредагуйте речення, складіть схеми однорідних членів речення

 

а)  Софія не тільки стала великим храмом, а й осередком книжної науки

б)  На  початковому етапі роботи слід ознайомитися та опрацювати наукову літературу.

 

Контрольна     робота

  Речення   з   однорідними   членами                  Третій    варіант

 

1. Укажіть речення, що містить кілька рядів ( груп) однорід­них членів речення. Випишіть ці ряди

а)  На світанні жінки збирали цілюще зілля: звіробій, ромашку, полин, деревій.

б)  Весною Чижик молоденький, такий співучий, проворненький, в садочку все собі скакав та якось у

     сільце й попав
в)  Цап на цимбалах паличками і брязкотить, і дзенькотить
г)  Тихий шепіт пливе перед нами, дихання молодих колосків збирається в блакитну пару

 

2. Як поєднуються однорідні члени в поданому ре­ченні? Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні

     млинка, ні вишневого садка

а)  сполучниковим звязком

б)  безсполучниковим звязком

в) змішаним зв'язком (сполучниковим і безсполучниковим одночасно).

 

3. Укажіть тип відношень між однорідними членами.

      Гарячі соняшники то тут, то там задумливо посхиляли свої жовті голови

а) протиставні     б) розділові     в) приєднувальні

 

4.  Помилки у вживанні розділових знаків є в реченні. Виправлений варіант запишіть

а)   Бережу старе, зелене фото.

б) Молоденький  жовтенький  грибок, схожий на грудочку старого масла, зібрав до купи всю сімю.

в)   Чумацькі вози з кримською білою сіллю важко рухалися цим степом

г)   Тютюн саме цвів великими, золотими гронами.

 

5. Запишіть  речення з однорідними  додатками, позначте ці  додатки
а)  Бачу  уві  сні поле, вечори барвисті, береги пахучі рідного Дінця
б)  В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля
в)  І в хаті, й надворі в’ється, порядкує, господарює, і співає, і сміється
г)  На морі темно, аж чорно
 

6. Спишіть усі речення, поставте потрібні  розділові знаки в них

а)  Надавали приємного запаху  пелюстки троянди і  жасміну  і бузку.

б)  Наближення зими у всьому серце чує  і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках
в)  Ні розвага, ні просьба, ні грізьба  ніщо не помагало
г)  Усе навколо  дерева, птахи, люди   сповнені весняної, пружної, нестримної сили
 

7. Яке з поданих речень відповідає такій схемі:       [ О, О , О]

а) Письменник усе має чути, вбирати, акумулювати в собі.

б) Досвідчена вчителька  словом,  увагою пригріла  хлопчика, зацікавила

в) Письменника цікавить кожне слово: образне, дотепне, часом гірке.

 

8. Укажіть речення з поширеними однорідними чле­нами. Випишіть їх

а)  Над степом у синьому небі вилися та щебетали  веселі пташки

б)  На далеких, повитих ніччю горизонтах мерехтіли багряні спалахи.

в)  Жовті поля, пісня солов’їна, ніжний  шепіт і зітхання – це моя Україна

г)  Ще звечора на обрії стояла важка сива хмара, сріблився вгорі місяць, мовчазливо дрімав ліс, ніби до

     чогось прислухаючись.
 

9. Лише в одному реченні на місці пропуску треба поставити кому

 

а)  Деколи хочеться серцю стати терном    чи  кропивою

б)  Ніщо не  зберегла моя уява: ні ночі   зоряні    ні дні
в)  Справа стояла на місці - ні туди    ні сюди
г)  Дівчина встала    розпалила піч й сіла прясти.

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне- од., якщо неоднорідне означення- н. 

 

а)   На липах з’явилося молоде   свіже пахуче листя.

б)   У густім зеленім березовім гаю весело щебетали пташки.

в)  Якісь солодкі  любі спогади та думки колисали його серце.

г)  Ти голову схилиш до мого плеча  тихим  мудрим вечором 

д) Холодна  пахуча  смачна  вода була ніби березовий  сік 

ж)  Густа осіння роса аж додолу гнула ще зовсім зелений лист на дереві  

 

11. Відредагуйте речення,  складіть схеми однорідних членів речення

 

а)   Цінність кристала не лише залежить від його прозорості й кольору, а й від огранювання.

б)   У цеху здійснюється догляд і ремонт обладнання.

           

Контрольна     робота

  Речення   з   однорідними   членами                  Четвертий    варіант

 

1.  Укажіть речення, що містить кілька рядів однорідних  членів. Запишіть це речення, підкресліть однорідні члени.
а)  Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожирає тіні на землі, заганяє їх під дерева,

            кущі, у  гущину
б)  Село зашуміло, заметушилося, як велике муравлисько
в)  Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав
г)  Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами над  ставами верби зеленіють
 

2. Як поєднуються однорідні члени в поданому ре­ченні? Любіть травинку, і тваринку, і сонце 

      завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня.

а)  сполучниковим звязком

б)  безсполучниковим звязком

в) змішаним зв'язком (сполучниковим і безсполучниковим одночасно).

 

3. Визначте тип відношень між однорідними членами в поданому реченні.

        Моя рука ніколи  нікому ні кривди, ні біди не принесе!
     а) протиставні    б) розділові    в) єднальні

 

4.  Помилки у вживанні розділових знаків є в реченні. Виправлений варіант запишіть

а) На цьому стовбурі велична крона , схожа на сильну ,  суверенну державу

б)   У саду стояв високий , розлогий , густий клен.

в)  Є і великі садівницькі ножиці, пилки, сокири.

г)   Спортсмени стояли ні  живі , ні  мертві

 

5. Запишіть  речення з однорідними додатками, позначте ці додатки
а)  Мимоволі перехоплювало подих від крутизни високих шпильчастих вершин
б)  Любіть Україну у сні й на яву, кохану свою Батьківщину!
в)  У скісних променях сонця на деревах, у траві, на павучачих сітках  блищала, вигравала
      самоцвітами роса
г)  Привітай же, моя ненько, моя Україно, моїх діток нерозумних, як свою дитину
 

6. Спишіть усі речення, поставте потрібні  розділові знаки в них
а)  Луки, гори, пишні сади все зелене й принишкле
б)  Тут все моє отой нестримний розмах пташиного крила, магічний відголосок  рими в говірці рідного 

      села
в)  У світі існують  вартість краси і вартість сили і вартість любові і вартість розлуки.
г)  З усього з природи рідного краю, побуту, місцевих традицій черпають народні умільці сюжети для

     своїх творів
 

7. Яке з поданих речень відповідає такій схемі:         й О, О і О , О і О]

а) Письменника цікавить кожне слово: образне й  дотепне, поетичне і часом гірке, сповнене сарказму і

      душевної доброти.

б) На цій землі родить щедро правда й добро, мудрість і розум, честь і відвага.

в) Покоління Григора Тютюнника скуштувало на  своєму віку й сирітського горя, і голоду, і холоду, і 

      післявоєнних злиднів.

 

8. Укажіть речення з поширеними однорідними чле­нами. Випишіть їх

а)   Радіють молодій обнові берези, клени, явори.

б)   Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток,

      м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину.

в)   Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною.

г)   Уночі несподівано знявся північний вітер і небо скоро затяглося сірими хмарами.

 

9. Лише в одному реченні на місці пропуску треба поставити кому

 

а)  Не раз ходив у темний ліс до кладки, до парома   чи до броду

б)  Віру не зламали, не скалічили ні зневага    ні  зло

в)  Піди    проведи на роботу батька та сідай за уроки.

г)  Серце забилось, рвуться і сміх   і сльози

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне - од., якщо неоднорідне означення - н. 

 

а)  Раптом луною вдарила в усі кутки багатоголоса  хвилююча присутніх  пісня

б)  У стомлених від безсоння голубих очах хлюпала радість.

в)  Мене шмагала мокрими крильми невгамовна  невблаганна стихія 

г)  Розпущу на широкому тлі свої широкі  відважні крила і на землю згори подивлюсь

д)  А за Россю на Подолі ніби спочивав густий  дубовий  ліс…
ж)  Осінь убралась у  багряні  вишневі  кольори.

 

11. Відредагуйте речення,  складіть схеми однорідних членів речення

 

а)   Виховання- це не тільки завдання школи, скільки батьків.

б)   Працівники фірми прагнуть удосконалити й повністю оволодіти новими формами роботи.

 

 

Пояснення

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне - од.,  якщо неоднорідне означення -  н. 

 

а)  Холоднее,  молоде (однорідні, бо пояснює зміст першого) срібло сонця пізньої осені розлите по землі 

б)  Довкола розкинулись мило барвисті  круті ( неоднорідні)береги

в)  Одшуміли над Придесенням перші  весняні (неоднорідні) грози, по тому настали теплі,  погожі (однорідні, бо синоніми) дні
г)  Вечір опустився  лагідний,  свіжий ( однорідні, бо епітети) 
д)  На далеких,  повитих  ніччю ( однорідні, бо непоширене і поширене) горизонтах мерехтіли багряні спалахи.

ж)  До берега наближався Тихон із рябим  мисливським ( неднорідні) собакою

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне- од., якщо неоднорідне означення- н. 

 

а)   З дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого,  складного ( однорідні, бо синоніми) життя.

б )  Кругом хати росли старі велетенські (неоднорідні) волоські горіхи.

в )  Долиною повилася річечка, наче хто кинув  нову синю (неоднорідні)  стрічку на зелену траву
г)   Опустився на землю чарівний,  пісенний ( однорідні, бо епітети)    вечір 

д)   На цьому стовбурі велична,  схожа на сильну державу ( однорідні, бо непоширене і поширене)  крона

ж)   Він знову побачив Марічку,  її молоде,  свіже (однорідні, бо пояснює зміст першого)   обличчя.

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне- од., якщо неоднорідне означення- н. 

 

а)   На липах з’явилося молоде, свіже, пахуче (однорідні, бо пояснює зміст першого)  листя.

б)   У густім зеленім березовім (неоднорідні)   гаю весело щебетали пташки.

в)  Якісь солодкі, любі ( однорідні, бо синоніми) спогади та думки колисали його серце.

г)  Ти голову схилиш до мого плеча  тихим,  мудрим ( однорідні, бо епітети)   вечором 

д) Холодна,  пахуча,  смачна ( однорідні, бо характеризують з одного боку)  вода була ніби березовий  сік 

ж)  Густа осіння (неоднорідні)  роса аж додолу гнула ще зовсім зелений лист на дереві  

 

10. Запишіть усі речення. Поставте потрібні розділові знаки. Підкресліть  означення. Надпишіть над ними: якщо однорідне - од., якщо неоднорідне означення - н. 

 

а)  Раптом луною вдарила в усі кутки багатоголоса,  хвилююча присутніх ( однорідні, бо непоширене і поширене)   пісня

б)  У стомлених від безсоння голубих (неоднорідні)   очах хлюпала радість.

в)  Мене шмагала мокрими крильми невгамовна,  невблаганна ( однорідні, бо синоніми)  стихія 

г)  Розпущу на широкому тлі свої широкі,  відважні ( однорідні, бо епітети)   крила і на землю згори подивлюсь

д)  А за Россю на Подолі ніби спочивав густий  дубовий (неоднорідні)     ліс…
ж)  Осінь убралась у  багряні,  вишневі ( однорідні, бо характеризують з одного боку)    кольори.

 

11. Відредагуйте речення,  складіть схеми однорідних членів речення

 

а)   Виховання- це не тільки завдання школи не тільки, а й батьків.

б)   Працівники фірми прагнуть повністю оволодіти новими формами роботи  й удосконалити їх.

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
10070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку