Рекомендації по роботі з математичним бізікубом

Про матеріал
Ці рекомендації допоможуть організувати роботу першокласників на уроках математики з використанням математичного бізікуба.
Перегляд файлу

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20190812_010217.jpgC:\Users\Natasha\Desktop\бизиборд\фони\ddf3de375a719d8c070bfab3fdd8adc4.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 «Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті» —  наголосила в одному з  інтерв'ю міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. І, я, як вчитель практик, бачу, що сучасні діти інші. Вони по іншому сприймають інформацію, не  можуть довго знаходитися без руху, для них важливо знати навіщо їм знання. Для їх навчання потрібні інші підходи. Отже, потрібно щось змінювати при організації навчання та виховання, змінюватися самому.  Потрібно донести до свідомості дітей, що вчитися – це корисно та цікаво.

В Концепції Нової української школи головний акцент зроблено з накопичення визначених знань, умінь та навичок на формування і розвиток умінь діяти, застосовувати накопичені знання в повсякденних життєвих ситуаціях.  А сприятимуть цьому набуті ключові та предметні компетентності. Ключові компетентності дадуть дитині цінності, які допомагатимуть знаходити рішення у різних ситуаціях. А предметні компетентності можуть бути сформовані через потребу дитини розв’язати конкретну життєву або змодельовану й наближену до життя проблему.

Для пізнання навколишнього світу, розв’язування задач, які виникають під час її діяльності, моделювання процесів і ситуацій, отримання результату  школяр застосовує логіку і порядок, які є невід’ємною частиною математики. Математика – не єдиний, але кращий спосіб структурувати дитяче  мислення, зробити його системним,  аналітичним і глибоким. Вона формує в дитини здатність до аналізу та синтезу, узагальнення та конкретизації,  уміння порівнювати, виділяти суттєве, бачити відмінності та закономірності, знаходити причинно – наслідкові зв’язки і робити висновки.

Працюючи в початкових класах я дійшла, що краще  вчиться та дитина, яка немає страху, яка нічого не боїться. Яка виконує роль «режисера» свого навчання. А найбільш сприятливим середовищем для неї є гра. Гра – явище багатопланове, складне. З раннього дитинства, в підлітковому віці і до повноліття вона виховує і розвиває широту навичок. Отже постала проблема створити якийсь практичний, інтерактивний центр математики.

Вікові особливості учнів наштовхнули мене на думку, що це повинен бути бізібокс,  але бізібокс для вивчення математичних операцій, функцій.

Засновником розвивальних дошок- бізібордів є педагог Марії Монтессорі . Вона запропонувала перенести підручні побутові прилади й засоби на стенд для безпечного вивчення функціоналу кожної деталі. І це сподобалося дітям і не перестало мати актуальність і в наш час.

 

Інструкція по створенню та використанню бізікуба

Бізібокс (бізікуб) математичний – це розвиваючий куб з 5 граней або  ігрових сторін – панелей.

 Мета: розвивати в дитини інтелект; уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами; встановлювати кількісні і просторові відношення між об’єктами; обирати, будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі; оцінювати результати; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

 Використання: на різних етапах уроку під час освітнього процесу.

 Виготовлення: для створення потрібні 6дощок (розмір на свій розсуд, але не більше 1 кв.м), які скріплються між собою в куб. Потім грані обклеюються клейкою плівкою або фарбуються. А далі кожен вчитель разом з дітьми може підібрати наповнення для сторін – панелей, всілякі ігри, що стосуються математики. Воно може бути тематичним, або для формування певної предметної компетентності. Можна виконати у вигляді іграшкового будиночка або машини.

 Безпека:

  • всі краї повинні бути гладенькими, без задирок і гострих виступів;
  • не повинно бути отворів, де можуть застрягти пальці;
  • деталі повинні бути надійно прикріплені;
  • не повинно бути випадкових, неякісних або поламаних деталей.

Математично – дидактичні ігри

 з ігровими панелями бізікуба

І ігрова панель

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\5 грань.jpg

Гра «Засели предмети»

 Мета: навчити дітей лічити предмети за правилами лічби, закріплення понять «більше, ніж», «менше, ніж», «однакова кількість»; вчити слідувати заданій послідовності, розвивати увагу.

Обладнання: дошка з цифрами і певною кількістю предметів.

 Час виконання: 3-5 хв

 Проведення гри: учні повинні порахувати предмети, розташовані на нижній частині дошки. Потім під кожну цифру поставити відповідну кількість предметів, тобто заселити предмети під цифри. Потім проводять рахунок від 1 до 10 і рахунок навпаки від 10 до 1.

  • Як ви гадаєте, чому сучасні числа мають такий вигляд?
  • На що схожа кожна цифра?
  • Яких сусідів має кожне число?

 Варіант завдання: порівняти кількість предметів на різних дощечках. Потім викласти відповідну кількість цифр і порівняти їх між собою.

 

Гра «Дід – Цифроїд»

Мета: вправляти у знаходженні пропущених чисел, розвивати спостережливість, логічне мислення.

Обладнання: дошка з цифрами і певною кількістю предметів.

 Час виконання: 3-5 хв

 Проведення гри: заздалегідь з дошки забираються деякі числа. Учням потрібно знайти пропущені числа, поставити їх на місце і пояснити, чому саме це число.

Жив – був Дід – Цифроїд,

Їв він цифри на обід.

Ось поїв і наші з чаєм,

Встав, яких не вистачає.

1, 2, 3, …, 5, …, …., 8, …, 10

 Варіант завдання: назвати сусідів пропущених чисел.

 

Гра «Геометричні піжмурки»

 Мета: закріплювати вміння розрізняти геометричні фігури, наводити приклади предметів у навколишньому світі, які мають форму такої ж фігури, об’єднувати фігури в групи за спільними ознаками.

Обладнання: геометричні фігури.

 Час виконання: 5 -  7  хв

 Проведення гри: учні розпізнають зображені геометричні фігури, називають їх. Потім заплющують очі і намагатимуться відтворити їх назви по пам’яті.

  • Скільки на малюнку квадратів?
  • Які фігури зеленого кольору?
  • На яку фігуру схожа наша класна дошка?
  • Які ще предмети прямокутної форми ви знаєте?
  • Скільки трикутників? А п’ятикутників? Чого більше? На скільки?
  • На скільки груп можна поділити геометричні фігури? За якими ознаками?
  • З яких фігур можна скласти семикутник і чотирикутник?

 

 

 

 

Гра «Класні приклади»

Мета: обчислювати суму (додавати), різницю (віднімати), добуток (множить) і частку (ділить) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, що їх замінюють; розвивати вміння працювати разом на спільний результат.

Обладнання: предмети у класній кімнаті, дошка з числами та математичними знаками.

 Час виконання: 10-15  хв

 Проведення гри: учні оглядають класне приміщення і використовуючи предмети у ньому намагаються складати приклади на різні дії. Працюють разом з другом. Один учень складає, інший перевіряє. Потім міняються ролями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ ігрова панель

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\4 грань.jpg

Гра «Робочі та вихідні дні моєї сім’ї »

 Мета: закріплювати назви днів тижня, встановлювати дні тижня за поняттями «вчора», «сьогодні», «завтра», «передує», «слідує»;  розвивати мислення; вчити визначати робочі та вихідні дні..

Обладнання: макет днів тижня зі стрілочкою, магнітна дошка.

 Час виконання: 1- - 15 хв

 Проведення гри: - Діти ми з вами вже знаємо назви днів тижня. Пригадайте, навіщо потрібно знати дні тижня. Повторимо  їх по порядку.

Вранці ми з добрим ділом привітали …… (понеділок)

Ніченька минула скоро, трудовий іде …….    (вівторок)

Спритна, вміла, молода, вже настала …….. (середа)

Йде четвертий день тепер, називається …… (четвер)

Діло добре ладиться, як настала …….. (пятниця)

Дома скрізь кипить робота, як почався день ….. (субота)

А субота з хлібом – сіллю привела сестру ….. (неділю).

Ось і тижневі кінець. Хто трудився - ……. (молодець).

  • Отже, дні тижня пригадали. А тепер давайте спробуємо скласти графік робочих та вихідних днів своєї сім’ї.
  • Наприклад: дитина розповідає про те, коли працюють батьки, коли вона ходить до школи і на магнітній дошці робить записи:

понеділок  вівторок  середа  четвер  п’ятниця  субота  неділя

            ( під кожним днем відмічає,  хто в цей день зайнятий)

   Т                Т              Т           В              Т                Т            Т

   М              В               М         М           М             В               М

   Я               Я            Я             Я               Я              В               В

  • В який день вихідний татусь? Матуся?
  • Які дні займає в тебе навчання в школі?
  • Який день слідує за другим матусиним вихідним?
  • Який день передує перед татусевим вихідним?
  • В який день і з ким ти можеш сходити на ігровий майданчик?

Варіант гри: Розв’яжи задачу: Галинка приїхала до Івана в гості на 9 днів ( 14 днів). Скільки тижнів вона буде в гостях?

 

Гра «Годинникар»

Мета: вчити визначати час за годинником, закріплювати практично поняття «минула година», формувати вміння розв’язувати задачі на визначення початку, тривалості та закінчення події..

Обладнання: макет навчального годинника.

 Час виконання: 15-20 хв

 Проведення гри:

  • вчитель або підготовлений учень розказує учням як проходить час протягом навчального дня, а учні на макеті показують час;
  • показати на годиннику час, коли прокидаєшся вранці; коли йдеш до школи;
  • Олесь збирається о 10 год ранку відвідати бабусю. Що він встигне зробити зі своїх справ, якщо прокидається о 8 год, на ранкові процедури він витрачає 20 хв, догляд за кроликом триває 1 год, прибирання в кімнаті 1 год 30 хв, читання книги – 40 хв?.

.

 

Гра «Калькулятор - помогатор»

 Мета: закріплювати вміння знаходити значення математичних виразів і робити самоперевірку.

Обладнання: калькулятор.

 Час виконання: 5 -  7  хв

 Проведення гри: учні розв’язують приклади на додавання та віднімання у межах 100 і за допомогою калькулятора перевіряють правильність їх розв’язання. 

  • В якому віці бажано починати користуватися калькулятором?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\3 грань.jpg                         ІІІ ігрова панель

 

Гра «Встанови відповідність »

 Мета: закріплювати вміння та навички розпізнавати римські та арабські цифри, встановлювати між ними відповідність.

Обладнання: фішки з римськими та арабськими цифрами, гумки.

 Час виконання: 5-7 хв

 Проведення гри: учні працюють в парі. Один називає римську цифру, а інший сполучає за допомогою резинки римську і відповідну їй арабську.

  • Скільки потрібно гумок, щоб виконати це завдання?
  • На що схожі переплетені гумки?

Гра «Запам’ятайка»

Мета: закріплювати склад числа у межах 10, розвивати уміння працювати в парі або команді, розвивати дрібну моторику.

Обладнання: дошка, дріт з прищіпками.

 Час виконання: 5-10 хв

 Проведення гри:  учитель записує на дошці число, а учні мають назвати його склад. Можуть користуватися прищіпками.

 Кожному числу називають сусідів, порівнюють доданки і називають в яких казках зустрічаються такі числа.

 

Гра «Математика в темноті»

 Мета: закріплювати вміння складати і обчислювати математичні вирази за допомогою скріпок працюючи в незвичайних умовах, вчитися працювати в парі, працювати разом на спільний результат.

Обладнання: скріпки закріплені на дошці.

 Час виконання: 5 -  7  хв

 Проведення гри: учневі зав’язують очі. Він підходить до скріпок і складає та обчислює математичні вирази на дію, яку пропонує однокласник, який і слідкує за дотриманням вимог та правильності розв’язування.

 Якщо учень помиляється, то отримує додаткове завдання: де і як можна ще використовувати скріпку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        ІV ігрова панель

 

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\2 грань.jpgГра «Закупівля канцелярії»

 Мета: закріплювати вміння та навички користуватися грішми, вміти домовлятися, розв’язувати життєві проблемні ситуації.

Обладнання: гроші, канцелярські предмети.

 Час виконання: 10-15 хв

 Проведення гри: учні отримують певну суму грошей. Їхнє завдання полягає в тому, щоб  зуміти купити на цю суму якомога більше канцелярських предметів у своїх однокласників. Перемагає той, хто зумів купити найбільше.

Гра «Геобордик»

Мета: розвиток  просторового і асоціативного мислення, уваги, пам’яті;. дрібної моторики, розвиток фантазії і творчого потенціалу дітей.     

Обладнання: геоборд з резинками.

 Час виконання: 10 - 15 хв

 Проведення гри:  багатофункціональна геометрична дошка для конструювання плоских зображень. Варіантів проведення гри з геобордом безліч:

- Довільне фантазування.

-  Вибудовування різноманітних геометричних фігур – різних за типом, кольором і розміром.

- Малювання малюнків за схемою.

- Створення лабіринтів.

 

                                               Гра «Кмітливе око»

 Мета: вчити вимірювати довжину предметів, записувати результати вимірювань.

Обладнання: сантиметрова і дециметрова смужки.

 Час виконання: 10- 15  хв

 Проведення гри: за допомогою сантиметрової смужки виміряти довжину та висоту дверей у класі. Потім виміряти дециметровою. Що ви помітили? Скільки разів довелося прикладати сантиметрову смужку, щоб визначити довжину та висоту дверей. А дециметрову? Якою було зручніше? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V ігрова панель

 

C:\Users\Natasha\Desktop\Новая папка (2)\1 грань.jpg                           Гра «Мандрівники»

 Мета: закріплювати вміння та навички просторових відношень, розвивати фантазію,  вміти домовлятися, розв’язувати життєві проблемні ситуації.

Обладнання: мозаїка.

 Час виконання: 10-15 хв

 Проведення гри: завдання команді створити 3 маршрути  між двома об’єктами. Інша команда повинна запропонувати найкоротший маршрут і пояснити свій вибір.  Перемагає та команда, яка змогла створити найскладніший маршрут.

Гра «Орнамент»

Мета: розвиток  просторового і асоціативного мислення, уваги, пам’яті;. дрібної моторики, вміння вимірювати довжину,  розвиток фантазії і творчого потенціалу дітей.     

Обладнання: мозаїка.

 Час виконання: 10 - 15 хв

 Проведення гри:  За 1 хвилину учень викладає орнамент з мозаїки. Потім його продовжує другий учень  під викладеним. Далі вимірюють довжину викладених орнаментів. Завдання: визначити довжину кожного орнаменту, якщо довжина 1 фішки 2 см.

 

                                               Гра «Поділи»

 Мета: вчити викладати геометричні фігури, ділити їх на менші однакові між собою; закріплювати ознаки геометричних фігур; розвивати логічне мислення.

Обладнання: фішки мозаїки.

 Час виконання: 10- 15  хв

 Проведення гри: за допомогою фішок мозаїки викласти квадрат. Поміркувати та поділити його однією прямою на дів однакові фігури.

  • Які фігури утворилися?
  • Скільки мають кутів? Вершин? Сторін?
  • Чи можливо з утворених фігур створити шестикутник?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку