Річне оцінювання екстернів з основ здоров’я
за курс базової середньої освіти
Критерії оцінювання
При оцінюванні навчальних досягнень учнів необхідно враховувати володіння ними здоров’язбережувальними компетенціями, що виражаються у дієвості знань, умінь і навичок, мотивацій до здорового і безпечного способу життя та його дотримання. Набуття учнями досвіду діяльності: навчально-пізнавальної, практичної, соціальної; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я, фізичної підготовленості, комплексного розвитку природних здібностей та моральних якостей; використання засобів здорового способу життя.
Завдання складаються та оцінюються таким чином:
№ завдання |
Вид завдання |
Кількість завдань |
Система оцінювання |
Кількість балів |
І. |
Завдання з вибором однієї правильної відповіді |
6 |
по 0,5 б. |
3 |
ІІ. |
Завдання відкритої форми |
2 |
по 1,5 б. |
3 |
ІІІ. |
Завдання на відповідність між термінами та їх визначеннями |
2 |
по 1,5 б. |
3 |
ІV. |
Практичне завдання |
2 |
по 1,5 б. |
3 |
Разом (максимум) |
12 балів |
Кількість отриманих балів становить бал річного оцінювання.
Річне оцінювання екстернів з основ здоров’я
за курс базової середньої освіти
Різнорівневі завдання за 8-9 класи
Варіант І
І рівень – початковий
Виберіть одну правильну відповідь.
1. До чинників ризику репродуктивного здоров’я не належать:
а) сприятливий для здоров’я спосіб життя; б) уживання шкідливих речовин (тютюн, алкоголь, наркотики); в) негативні чинники екологічного середовища; г) негативні спадкові чинники.
2. Самовизначення – це:
а) розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень; б) нерозуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті; в) засіб оволодіння досвідом інших людей; г) засіб оволодіння власним досвідом.
3. До позитивних чинників способу життя не належить:
а) доброзичливе ставлення до людей; б) уміння спілкуватися й конструктивно розв’язувати конфлікти; в) фізична активність, раціональне харчування, відповідальні стосунки між статями;
г) зловживання алкоголем, відсутність моральності.
4. Пам’ять, що полягає в збереженні й відтворенні всіх видів образів (зорових, слухових, рухових, дотикових, нюхових, смакових), називають:
а) руховою пам’яттю; б) емоційною пам’яттю; в) образною пам’яттю;
г) словесно-логічною пам’яттю.
5. Екологічна безпека означає:
а) забезпеченість доходом, достатнім для задоволення насущних потреб;
б) доступність видовищ; в) захист від екологічних катастроф та екологічного забруднення; г) можливість жити в тому суспільстві, яке визнає основні права людини.
6. Інтелектуальне самопочуття – це:
а) здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах; б) здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей; в) здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми; г) здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно із нею.
ІІ рівень – середній
А. Дайте визначення таким поняттям:
Б. Знайдіть одну або декілька правильних відповідей.
1. Вкажіть чинники ризику репродуктивного здоров’я підлітків:
а) хронічний стрес, низька фізична активність, безладні статеві зв’язки, нераціональне харчування, відсутність режиму праці та відпочинку;
б) уживання шкідливих речовин (тютюн, алкоголь, наркотики);
в) забруднення навколишнього середовища, високий рівень радіації;
г) низький рівень життя.
2. Вкажіть, що означає слово „стигма” у перекладі з грецької мови:
а) „тавро”, „ярлик”; б) „форма”, „обсяг”; в) „крапка”, „місце”;
г) „правило”, „закон”.
ІІІ рівень – достатній
А. Знайдіть відповідність між термінами та їх визначеннями.
Термін |
Визначення |
1. Економічна безпека |
А. Доступність основних продуктів харчування. |
2. Продовольча безпека |
Б. Забезпеченість доходом, достатнім для задоволення насущних потреб. |
3. Екологічна безпека |
В. Можливість жити в безпечному для здоров’я довкіллі. Доступність ефективного медичного обслуговування. |
4. Безпека для здоров’я |
Г. Захист від екологічних катастроф та екологічного забруднення, наявність чистого повітря й води, можливість проживання в екологічно чистому середовищі й придбання екологічно безпечної їжі. |
Б. Допишіть речення.
__________________________________________________________
ІV рівень – високий
Річне оцінювання екстернів з основ здоров’я
за курс базової середньої освіти
Різнорівневі завдання за 8-9 класи
Варіант ІІ
І рівень – початковий
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Успішне виконання репродуктивної функції:
а) не пов’язане зі збереженням репродуктивного здоров’я в підлітковому віці; б) пов’язане зі збереженням репродуктивного здоров’я в підлітковому віці; в) не є важливим біологічним завданням людини; г) можливе в будь-якому віці.
2. Увага – це:
а) вибіркова спрямованість на той чи інший об’єкт, зосередження на ньому; б) психічний процес, спрямований на відтворення предметів навколишнього світу разом з усіма їхніми якостями; в) неправильне, викривлене сприйняття; г) пам’ять почуттів.
3. До негативних чинників способу життя не належать:
а) паління, зловживання алкоголем; б) погане або неправильне харчування, недостатня фізична активність; в) відсутність моральності, уживання наркотиків; г) активна життєва позиція, особистісне та професійне зростання.
4. Самовиховання – це:
а) свідома діяльність, спрямована на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в собі позитивних особистісних якостей; б) засіб керування іншими людьми; в) засіб оволодіння досвідом інших людей; г) засіб оволодіння власним досвідом.
5. Політична безпека означає:
а) забезпеченість доходом, достатнім для задоволення насущних потреб;
б) доступність видовищ; в) захист від екологічних катастроф та екологічного забруднення; г) можливість жити в тому суспільстві, яке визнає основні права людини.
6. Духовне самопочуття – це:
а) здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах; б) здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей; в) здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми; г) здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно із нею.
ІІ рівень – середній
А. Дайте визначення таким поняттям:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Б. Знайдіть одну або декілька правильних відповідей.
1. Вкажіть чинники ризику репродуктивного здоров’я підлітків:
а) хронічний стрес, низька фізична активність, безладні статеві зв’язки, нераціональне харчування, відсутність режиму праці та відпочинку;
б) уживання шкідливих речовин (тютюн, алкоголь, наркотики);
в) забруднення навколишнього середовища, високий рівень радіації;
г) низький рівень життя.
2. Вкажіть, які висловлювання про глобалізацію є правильними:
а) ризики, породжувані глобалізацією, є мінімальними; б) глобалізація – це ріст глобальних ринків і взаємозалежності між людьми;
в) глобалізація розширює можливості для підвищення якості життя й розвитку людини; г) глобалізація створює нові загрози безпеки людини й підсилює ті, що вже існують.
ІІІ рівень – достатній
А. Знайдіть відповідність між термінами та їх визначеннями.
Термін |
Визначення |
1. Репродуктивне здоров’я |
А. Здатність живих організмів передавати свої ознаки й властивості наступному поколінню. |
2. Сім’я |
Б. Властивість організмів існувати в різних формах та варіаціях. |
3. Репродукція людини |
В. Біологічна функція, необхідна для збереження людини як біологічного виду. |
4. Мінливість |
Г. Соціальний інститут, що характеризується певними соціальними нормами, зразками поведінки, правами й обов’язками, які регулюють стосунки між подружжям, батьками та дітьми. |
5. Спадковість |
Д. Стан повного фізичного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань репродуктивної системи й порушень її функцій. |
Б. Допишіть речення.
__________________________________________________________
ІV рівень – високий
Дайте обґрунтовану відповідь.
1. Чому здоров’я є необхідною й основною характеристикою життя людини?
2. За якими критеріями можна судити про життєві цінності людини?