Ритмічні ігри на уроках хореографії

Про матеріал
Танець – це творчість, танець – це саме той вид мистецтва, який допоможе дитині розкритися, показати оточуючим, як він бачить цей світ. Використовуючи музично-ритмічні ігри на уроках хореографії, педагоги мають прекрасну можливість виявити і розвинути у дитини музичні здібності: слух, музичність, почуття ритму і т.ін.
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ  І  НАУКИ  ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ
ВІДДІЛ  ОСВІТИ  ВИКОНКОМУ  ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКОЇ  РАЙОННОЇ  У МІСТІ  РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ  ПОЗАШКІЛЬНИЙ  НАВЧАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД 
«ПАЛАЦ  ДИТЯЧОЇ  ТА  ЮНАЦЬКОЇ  ТВОРЧОСТІ  ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКОГО  РАЙОНУ»
КРИВОРІЗЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

Ритмічні ігри  на уроках хореографії

методичні рекомендації

 

 

 

підготувала: Вікторія Чебан,

акомпаніатор НХК СЕТ «Ренесанс»

 КПНЗ «ПДЮТ Центрально-

Міського району» КМР

 

 Кривий Ріг

2020


«Ритмічні ігри  на уроках хореографії»

 

     Танець – це творчість, танецьце саме той вид мистецтва, який допоможе дитині розкритися, показати оточуючим, як він бачить цей світ. Використовуючи музично-ритмічні ігри  на уроках хореографії, педагоги мають прекрасну можливість виявити і розвинути у дитини музичні здібності: слух, музичність, почуття ритму і т.ін.
    Гра допомагає дитині в житті, в спілкуванні  з оточуючими, з природою, сприяє набуттю знань. Вона завжди має певну мету. У музичних іграх цією метою є розвиток інтелекту, почуття ритму і такту, пам’яті, музичного слуху, творчої діяльності дитини. Музичні ігри сприяють швидкому запам’ятовуванню вивченого матеріалу, інтенсивності навчання, розкріпачення дітей, позбавлення від комплексів. Кожне заняття – це гра. Інакше маленьким танцюристам просто буде не цікаво. Стрибки та інші танцювальні рухи в образах: жуків, лелеченят, мишенят, жабенят допоможуть, а не завадять, освоїть хореографію на базовому рівні. Потрібно придумати простий сюжет, зрозумілий і доступний для дітей даного віку.

     Завдання педагога – зробити плавним, адекватним перехід дітей від ігрової діяльності – до навчальної. У сфері позашкільної  освіти  тут вирішальну роль мають танцювальні ігри. Вихованцям має бути цікаво на заняттях не тому, що «треба» і «корисно», а тому, що це їм подобається, адже гра – джерело радісних емоцій, один з кращих засобів навчити дитину спілкуватися з дорослими та іншими дітьми. Ігри сприяють розширенню кругозору, вдосконаленню усіх психічних процесів і допомагають дитині перейти до більш високого ступеня розвитку.

     Правила гри:

  • І вихованцям і педагогу гра повинна приносити радість. Кожен успіх дитини – це обопільне досягнення – і ваше, і його.
  • Не змушуйте дитину грати, а зацікавлюйте її грою, але не доводьте заняття іграми до пересичення.
  • Для дітей першого року навчання оживляйте гру казкою, придумуйте, фантазуйте, поки дитину не почне захоплювати сам процес.

     Мета:сприяння всебічному розвитку особистості засобами танцювальних і музичних ігор.

Відповідно до цього танцювальна гра має наступні завдання:

  • Корекційні:

Розвиток слухового, зорового, тактильного сприйняття, мімічної мускулатури, дихальної системи, апарату артикуляції, координації рухів; формування виразних засобів через рухи;

 

  • Оздоровчі:

Зміцнення серцево-судинної, рухової систем, кістково-м’язового апарату, розвиток швидкості рухової реакції, розвиток «м’язового почуття» (здатності знімати емоційне і фізичне напруження);

  • Освітні:

Розвиток музичних, творчих, комунікативних здібностей, формування розумових вмінь та навичок;

  • Виховні:

Виховання загальної музичної, рухової культури, естетичне ставлення до навколишнього, розвиток почуттів і емоцій.

  • Розвиваючи:

Розвивати пізнавальну активність, стійкий інтерес до дії, увагу, памть, мислення, орієнтуватися в просторі;

 

Від гри до танцю

     Сутність гри, як одного з видів діяльності полягає в тому, що діти відображають у ній різні сторони життя, особливості взаємин дорослих, уточнюють свої знання про навколишню дійсність. Психологічні властивості, які виступають у дитини в перші три роки навчання хореографією отримують розвиток, закріплюються, і до початку підліткового віку багато важливих рис  особистості вже сформовані. Гра і заняття – дві різні діяльності, між ними є якісні відмінності. Багато педагогів відводять замало місця грі, відразу нав’язуючи дитині підхід до будь-якої діяльності методами дорослої людини. На жаль, багато педагогів іграми часто нехтують, помилково вважаючи, що вони лише розважають дітей і розвивають в них  суперництво. Але треба пам’ятати, що заняття, самі по собі не є ні провідною, ні основною діяльністю дітей 5-10 років. Щоб начальний процес був  ефективним, рекомендовано в молодших групах максимально використовувати гру. Правильно використовуючи ігри можна багато чого досягти в вихованні та навчанні дітей. Насичення заняття ігровими вправами, імітаційними рухами, сюжетно-творчими замальовками і сюрпризними моментами посилить емоційне сприйняття музики дітьми, а, відповідно, допоможе повніше і всебічне вирішити поставлені завдання.  Гра  є важливим видом дитячої діяльності і має велике значення для становлення індивідуальності та формування дитячого колективу.

     Отже, мова танцю об’єднає дитячий хореографічний колектив, а злиття ігр та танцю дає кожній дитині додатковий імпульс, інтерес до танцю і взагалі до творчості. Активним, творчим, пробуджуючим в дитині художній початок є і сам процес навчання танцю.

     Саме в дитячому віці закладаються основи хореографії. Освоюючи танцювальну лексику, дитина не просто сприймає гарне, вона долає певні труднощі, робить чималу роботу для того, щоб ця краса стала для нього доступною. Завдяки інтересу дітей до ігор взагалі, вони легше втягуються в навчання, вкладаючи більше сил, а відповідно, отримуючи і більше користі, адже гра – це особлива форма засвоєння дитиною навколишньої дійсності, вона виступає як універсальний засіб розвитку і навчання, що стимулює творчу діяльність дітей і формує початкові хореографічні вміння.

 

Додатки

       Гра «Заводні іграшки»

Одна дитина - «покупець», інші  придумують, якою іграшкою вони будуть.  На вступ іграшки завмирають, покупець обходить кожну іграшку і заводить ключиком, іграшка оживає і починає рухатись під музику. В кінці «покупець» обирає вподобану йому іграшку, яка потім стає «покупцем». Музичний супровід щоразу  змінюється.

 

       Гра «Топаєм – хлопаєм»

Масова парна  гра, в основі якої лежить ритмічне поєднання хлопків та ударів стопою об підлогу. Танець супроводжується веселою пісенькою:

«Жили-были Топ и Хлоп,  Два веселых друга,

И ходили Топ и Хлоп   Весело по кругу.

Если праздник настает,  Или день рожденья,

Топ придет, и Хлоп придет,   В этом нет сомненья».

Припев:            

«Топ прикажет: «Топни ножкой посильнее: Топ, топ, топ!»

Хлоп прикажет: «Бей в ладошки посильнее:  Хлоп, хлоп, хлоп!»

 

       Гра – потешка «Сито»

Сито-бито, бито, бито. (руки зімкнуті в коло)

Під боки, боки, боки.(бємо долонями по боках)

Ти проходь-ка через сито.(рукі зімкнуті в коло)

Просівайся борошно. (сіємо)

Ти пеки, пеки, пеки. (показуємо пальчиками один на одного)

З просіяного борошна.(сіємо)

Блін-чики-чики-чики. (вдаряємо долонею об долонь)

І ола-душ-ки! (дрібні удари долонями)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:


1.Басов М.Я. Рухи під музику. / В кн .: Вибрані психологічні твори. М., 1995.

2.Бубнова О.Б. Використання комунікативних танців в музично-ритмічної діяльності молодших школярів / О.Б. Бубнова //

3.Буреніна А.І. Комунікативні танці-ігри для дітей. - СПб. : Музична палітра, 2014.

4.Михайлова М.А. Розвиток музичних здібностей дітей. Ярославль, 2000..

5.Бурмістрова Є.В. Танець і музична гра: нерозкриті можливості // Прикладна психологія і психоаналіз. - 1998. - № 1. - С. 65-72.

 

 


 

 

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
3014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку