Різноманітність плазунів . Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів.

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Різноманітність плазунів . Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів." для учнів 7 класу.
Перегляд файлу

Тема: Різноманітність плазунів . Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів.

Цілі уроку:

  • Навчальні: ознайомити учнів з особливостями будови та життєдіяльності представників основних рядів класу плазунів.
  • Розвивальні: розвивати логічне мислення, пам'ять, комунікативні навички, допитливість; інформаційну та творчу компетентності під час створення учнівських презентацій.
  • Виховні: виховувати дбайливе ставлення до представників тваринного світу, як до однієї з ланок ланцюга біосфери.

Методи: словесний, наочний.

Ще з Гіппократових часів

Отрутою плазун зцілив,

І вбити міг, і врятувати.

Так будьмо ми їх поважати.

План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Підготовка учнів до засвоєння нового матеріалу.

Діти! У кожного в класі є друг або людина, з якою вам приємно спілкуватися. Погляньте на неї. Посміхніться. Нехай тепло ваших посмішок зігріє ваші серця. Пронесіть позитивні емоції крізь весь наш урок, і нехай вони допомагають вам здобути нові знання.

Інтерактивна вправа «Вірю – не вірю»

  • Плазуни – теплокровні тварини.
  • У плазунів зовнішнє запліднення.

+ У крокодилів чотирьохкамерне серце.

  • Рептилії пристосовані до польоту.
  • Мають лише один шийний хребець.
  • Кровоносна система має 1 коло кровообігу.
  • Шкіра багата на залози.
  • Рухомий язик жалить здобич

+ Відкладають яйця.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні виконують індивідуальні завдання за картками.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Тема уроку – «Різноманітність плазунів. Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів».

Перед нами постає проблемне питання:

Які біологічні особливості плазунів надали їм можливості пристосуватися до різних природних умов?
Прийом «Зацікав»

  •                     Найшвидшою сухопутною змією є чорна мамба (11км/год).
  •                     1903 року в східній Африці виловили крокодила довжиною тіла 10 метрів. Відомі випадки коли крокодили досягали 15 метрів.
  •                     У бразильських тропічних лісах живе велика змія – королівський полоз. Він чудовий сторож. Там, де оселився цей полоз, не проповзе жодна отруйна змія, навіть якщо їх буде дуже багато. Королівський полоз уважно доглядає дітей, оберігає їх від отруйних змій.
  •                     Великі змії (пітони, анаконди) можуть нічого не їсти більше 2 років. Відомий випадок, коли гібонська гадюка нічого не їла більше півтора року.

V. Мотивація навчальної діяльності.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з яскравими представниками класу Плазуни. Типових представників класу впізнайте, відгадавши загадки.

Швидко бігаю в траві,

Спробуй ти мене злови!

Міцно хвостик мій тримай,

Та втечу я, так і знай.

Я тваринка непроста –

Проживу і без хвоста

(Ящірка)

В’ється стрічна невеличка,

Де пісочок, де травичка.

Ви її не зачіпайте,

Стороною обминайте.

(Змія)

Куди повзе – за собою хату везе.

(Черепаха)

Ну і довжелезний,

Сильний, здоровезний.

Під водою може жити,

Всіє плавати й ходити.

Він усюди виживає, бо зубища гострі має.

(Крокодил)

Рептилії, плазуни – гади….гадюка… Мабуть, жодна тварина не викликає у людини такої огиди й страху, як вони. Людина оповила їх туманом найфантастичніших вигадок і забобонів, приписуючи цим створінням неймовірну демонічну силу. Злити, лютими зміями та драконами люди населили свої казки, легенди та повір’я. Що ж породило такі дивовижні асоціації в людській уяві? А секрет тут у загадкових особливостях плазунів. Хіба не дивно, що багато з них можуть голодувати місяцями, а то й роками, змінюючи забарвлення, скидати шкіру, нарешті вбивати отрутою свою жертву, навіть на відстані? До класу Плазуни належать такі ряди, як Черепахи, Лускаті, Крокодили, Лускаті рептилії.

Презентація «Крокодил».

Презентація «Ящірки».

Хто ж такі змії?

Зображення змія, яка обвивається навколо палиці, було прийнято як символ медичної професії в середині ХХ ст. Всесвітньою організаціє охорони здоров’я при ООН на І Всесвітній асамблеї в Женеві. 1948р. було затверджено міжнародну емблему охорони здоров’я. Змія символізує здоровя, обережність, мудрість, могутність. В Античний час вона була священною у стародавніх греків і римлян. Її втримували при храмах де присвячували богу лікування Ескулапа. У багатьох країнах Західної Європи цю змію завезли в епоху римської колонізації. Вважають, що на даній емблемі медицини саме ця змія обмиває чашу.

Напевне, найбільш загадковою твариною є хамелеон. Він найкраще пристосовується до умов життя: цупкі пальці, довгий чіткий хвіст, зміна забарвлення, довгий липкий язик.

Про наступних тварин говорять, що вони носять кам’яну сорочку. Хто ж це?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Ми повертаємося до нашого проблемного питання.

Які біологічні особливості плазунів надали їм можливості пристосування до різних природних умов?

Робота з таблицею.

«Прогресивні риси класу Плазунів».

VІІ. Домашнє завдання

  1.                 Вивчити конспект уроку.
  2.                 Скласти кросворд на тему «Плазуни».
docx
Додано
15 липня 2019
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку