Мета: знати цікаві факти з життя і творчості Роберта Бернса, визначати особливості ідейно-художнього змісту його поезії, читати виразно і усвідомлено поезію, орієнтуватись в прочитаному, висловлювати в усній формі почуття, враження, викликані прочитаним; відповідати на запитання за змістом, акцентувати увагу на окремих деталях, коментувати, інтерпретувати, учитися складати та висловлювати власне висловлювання, розуміти символічний зміст назви поезії; характеризувати образи, розуміти сенс понять доброта, щирість.
Очікувані результати: знає цікаві факти з життя і творчості Роберта Бернса, визначає особливості ідейно-художнього змісту його поезії, читає виразно і усвідомлено поезію, орієнтується в прочитаному, висловлює в усній формі почуття, враження, викликані прочитаним; відповідає на запитання за змістом, акцентує увагу на окремих деталях, коментує, інтерпретує, учиться складати та висловлює власне висловлювання, розуміє символічний зміст назви поезії; характеризує образи, розуміє сенс понять доброта, щирість.
Пейза́ж (фр. Paysage, від країна, місцевість) — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзажем називають також окремий твір цього жанру. Пейзаж у літературі виконує важливу функцію. З допомогою нього автор втілює своє бачення світу. Опис природи – виразний елемент художнього тексту, який дозволяє читачеві поринути в атмосферу повісті, новели, роману чи поетичного твору.
Причину надзвичайної популярності Р. Бернса німецький письменник Йоганн Вольфґанґ фон Ґете пояснював так: «Чи не тому він великий, що старі пісні його предків жили в устах народу, що йому співали їх, так би мовити, ще тоді, коли він був у колисці, що хлопчиком він виростав серед них і зріднився з високою досконалістю цих зразків,що він знайшов у них ту живу основу, спираючись на яку, міг піти далі? І ще, чи не тому він великий, що його власні пісні одразу ж знаходили чутливі вуха серед його народу, що вони потім звучали йому назустріч із уст женців і в’язальниць снопів?» Чому твори Р. Бернса стали швидко популярними?Авторитетна цитата.
Розповідь вчителя(...) Як воїн в час походу,З лицем осяяно-грізним,Поет народу – син народу –Йде навстріч ворогам своїм,Йде не самітником безплодним,Протухлим в цвілій самоті, –Іде він речником народним,Упевненим в своїй путі. Так він іде, так в вічність входить. Шотландський хлоп, бідацький син. Земля, де Бернс родився, родить –Ми знаєм – знов таких, як він. (...) А у творчому доробку поета Миколи Бажана є навіть вірш під назвою «Спомин про Бернса»: Чи згодні ви з таким відгуком про поета?
Закріплення нового матеріалу. Фронтальне опитування Визначте тему й основну думку вірша «Моє серце в верховині». З яким настроєм слід читати цю поезію? Відповідь обґрунтуйте. Як поет характеризує свою батьківщину та її природу в цьому вірші? У яких образах і рядках розкривається його любов до рідного краю? Яка лірика називається пейзажною? Чи можна до неї віднести вірш Бернса «Моє серце в верховині…»? Відповідь обґрунтуйте.