РОБОЧА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГІЯ»

Про матеріал
РОБОЧА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГІЯ» Ступінь: бакалавр Кількість кредитів ECTS 4
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Донецький національний університет економіки і торгівлі

імені Михайла Туган-Барановського

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

На засіданні кафедри економіки та бізнесу

Протокол № 02 від  02“вересня” 2019 р.

Зав. кафедри

______________________Н.В.Лохман

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ

«ПСИХОЛОГІЯ»

 

 

 

Ступінь: бакалавр

Кількість кредитів ECTS 4

 

 

 

 

Розробник: Копитова А.О.,

асистент кафедри економіки та бізнесу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 – 2020 навчальний рік


1. Опис дисципліни

 

Найменування показників

Характеристика дисципліни

Обов'язкова (для студентів спеціальності "назва спеціальності")/ вибіркова дисципліна

Вибіркова для студентів

спеціальності  076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність"

Семестр (осінній / весняний)

весняний

Кількість кредитів

5

Загальна кількість годин

150

Кількість модулів

                             1

Лекції, годин

34

Практичні / семінарські, годин

20

Лабораторні, годин

-

Самостійна робота, годин

96

Тижневих годин для денної форми навчання:

 

аудиторних

3,6

самостійної роботи студента

6,4

Вид контролю

залік

 

2. Програма дисципліни

Мета: формування системи теоретичних знань про базові категорії та принципи, фундаментальні теорії психології, загальні закономірності психічної діяльності особистості та оволодіння основами загальної психологічної грамотності майбутнього спеціаліста 

 Завдання сформувати у студентів установку на самореалізацію та саморозвиток, на практичне застосування та втілення теоретико-методологічних знань із проблем психологічної науки.

Предмет: закони, закономірності, механізми функціонування та розвитку психіки як особливої форми життєдіяльності.

Зміст дисципліни розкривається в темах:

  1. Предмет, завдання та розвиток психології як науки
  2. Методи психології
  3. Когнітивні психологічні процеси
  4. Емоції та почуття
  5. Воля та саморегуляція.
  6. Психологічні стани особистості.
  7. Характер, темперамент та здібності людини
  8. Психомоторика та психологія діяльності
  9. Мова та спілкування.
  10.  Особливості соціалізації людини
  11.  Самосвідомість та самоповага

3. Структура дисципліни

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

усього

у тому числі:

лекц.

пр./сем.

лаб.

інд.

срс

1

2

3

4

5

6

7

Змістовий модуль І. Вступ до психології. Характеристика психологічних процесів та станів (Тема 1-6)

 

Тема 1. Предмет, завдання та розвиток психології як науки

10

2

-

-

-

8

Тема 2. Методи психології

10

2

-

-

-

8

Тема 3. Когнітивні психологічні процеси

20

6

4

-

-

10

Тема 4. Емоції та почуття

16

4

2

-

-

10

Тема 5. Воля та саморегуляція

14

2

2

-

-

10

Тема 6. Психологічні стани особистості

12

2

2

-

-

8

Змістовий модуль ІІ. Індивідуально-типологічні властивості особистості та її саморозвиток (Тема 7-11)

Тема 7. Характер, темперамент та здібності людини

18

4

4

-

-

10

Тема 8. Психомоторика та психологія

діяльності

14

4

2

-

-

8

Тема 9.  Мова та спілкування

12

2

2

-

-

8

Тема 10.  Особливості соціалізації

людини

12

4

-

-

-

8

Тема 11.  Самосвідомість та самоповага

12

2

2

-

-

8

Усього годин

150

34

20

-

-

96

 

 

 

 

 

4. Теми семінарських/практичних/лабораторних занять

 

з/п

Вид та  тема семінарського заняття

Кількість

годин

1

Семінар з виконанням практичних вправ

Когнітивні психологічні процеси. Увага.

2

2

Семінар з виконанням практичних вправ

Когнітивні психологічні процеси. Пам'ять.

2

3

Семінар з виконанням практичних вправ

Когнітивні психологічні процеси. Мислення

2

4

Семінар запитань і відповідь

Емоції та почуття

2

5

Семінар – розгорнута бесіда

Характер

2

6

Семінар з виконанням практичних вправ

Темперамент

2

7

Семінар – дискусія

Здібності

2

8

Семінар запитань і відповідь

Психомоторика та психологія діяльності

2

9

Семінар – розгорнута бесіда

Мова та спілкування

2

10

Семінар – дискусія

Самосвідомість та самоповага

2

Всього

20

 

 

5. Індивідуальні завдання

 

  1. Огляд навчальної, періодичної літератури і законодавства.
  2. Підготовка рефератів, доповідей за обраною темою.

3.     Виконання практичних вправ з теми курсу.

 

6. Обсяги, зміст та засоби діагностики самостійної роботи

 

Назва модулю

Кількість годин самостійної роботи

Зміст самостійної роботи

Засоби діагностики

Тема 1.  Предмет, завдання та розвиток психології як науки

8

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Предмет, завдання та розвиток психології як науки» Джерела [1-4].

2. Підготувати презентацію на тему:  Предмет та об’єкт  психології

Підготовка конспекту за темою

Тема 2. Методи психології

8

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Методи психології»

Джерела [1-4].

2. Самотестування.

3. Підготувати презентацію на тему: Основні та допоміжні методи психології

Виступ з доповіддю за темою

Тема 3. Когнітивні психологічні процеси

10

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Когнітивні психологічні процеси»

Джерела [3-7, 2-7].

2. Самотестування.

3. Підготувати презентацію на тему: Види уваги

Підготовка конспекту за темою

Тема 4. Емоції та почуття

10

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Емоції та почуття»

Джерела [3-7,  2- 7].

2. Самотестування.

3. Підготувати презентацію на тему: Класифікація емоцій

Виступ з доповіддю за темою

Тема 5. Воля та саморегуляція

10

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Воля та саморегуляція»

Джерела [ 3, 6, 7].

2. Самотестування.

3. Підготувати презентацію на тему: Воля та творчість

Підготовка конспекту за темою

Тема 6. Психологічні стани особистості

8

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Психологічні стани особистості»

Джерела [3, 5, 8, 9].

2. Самотестування.

3. Підготувати презентацію на тему: Психічні стани особистості в різних ситуаціях життєдіяльності. Стан страху та шляхи його подолання

Підготовка презентації за темою

Тема 7. Характер, темперамент та здібності людини

10

1. Опрацювання конспекту лекцій та рекомендованої літератури для обговорення питань «Характер, темперамент та здібності людини»

Джерела [2-7].

2. Самотестування.

3. Підготувати доповідь «Вплив темпераменту на успішність навчання і діяльності»

Підготовка конспекту за темою

Тема 8. Психомоторика

та психологія діяльності

8

1. Опрацювання конспекту лекцій

та рекомендованої літератури для

обговорення питань

«Психомоторика та психологія

діяльності»

Джерела [2, 5].

2. Самотестування.

3. Підготовка до презентації доповіді

Підготовка конспекту за темою

Тема 9. Мова та

спілкування

8

1.Опрацювання конспекту лекцій

та рекомендованої літератури для

обговорення питань «Мова та

спілкування» Джерела [1-5].

2. Самотестування

3. Підготувати доповідь «Вербальні та невербальні особливості спілкування».

Підготовка доповіді за темою

Тема 10. Особливості

соціалізації людини

8

1.Опрацювання конспекту лекцій

та рекомендованої літератури для

обговорення питань «Особливості

соціалізації людини» Джерела [2, 5, 6].

2. Самотестування

3. Підготувати доповідь «Гендерна як психологічна і соціальна характеристика чоловіків та жінок».

Підготовка доповіді за темою

Тема 11. Самосвідомість

та самоповага

8

1.Опрацювання конспекту лекцій

та рекомендованої літератури для

обговорення питань

«Самосвідомість та самоповага»

Джерела [1-7].

2. Самотестування

3. Підготувати доповідь «Поняття гармонії особистості».

Підготовка доповіді за темою

 

7. Матриця зв’язку між дисципліною/ змістовим модулем, результатами навчання та компетентностями

 

Результати навчання

Компетентності

Загальні

Предметно-спеціальні

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

6

Оцінювання  і прогнозування  психологічних станів  та  явищ  з  використанням  наявних  засобів  інформації

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

Аналізування і осмислювання різних  джерел інформації

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання практичних вправ

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

Розуміння  поведінки особистості

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

Знання індивідуально-типологічні особливості особистості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

Знання  основних характеристик та умови розвитку когнітивної, регулятивної афективної сфер особистості

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

Знання законів діяльності та спілкування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

8. Методи викладання

 

Лекції, семінарські заняття, самостійна робота (підготовка презентацій, рефератів, виконання практичних вправ, самостійне опрацювання додаткових питань за наведеним переліком літератури).

 

9. Методи оцінювання

Залік.

 

 

10. Розподіл балів, які отримують студенти

 

Відповідно до системи оцінювання знань студентів ДонНУЕТ, рівень сформованості компетентності студента оцінюються у випадку проведення поточного модульного контролю: впродовж семестру (100 балів).

 

Оцінювання студентів протягом семестру

 

№ теми практичного заняття

Вид роботи/бали

Тестові завдання

Ситуаційні завдання, вправи

Обговорення теоретичних питань теми

Індиві-дуальні завдання

ПМК

Сума балів

Змістовий модуль І.  (Тема 1-6)

Тема 1

 

 

2

 

6

8

Тема 2

2

 

 

 

6

8

Тема 3

 

 

2

 

6

8

Тема 4

2

 

 

 

6

8

Тема 5

 

2

 

 

6

8

Тема 6

 

 

 

2

8

10

Разом змістовий модуль

4

2

4

2

38

50

Змістовий модуль ІІ.  (Тема 7-11)

Тема 7

 

2

 

2

8

12

Тема 8

 

2

 

 

8

10

Тема 9

 

2

 

 

6

8

Тема 10

 

2

2

 

6

10

Тема 11

 

2

2

 

6

10

Разом змістовий модуль

 

10

4

2

34

50

Разом

100

 

Загальне оцінювання результатів вивчення дисципліни

 

Для виставлення підсумкової оцінки визначається сума балів, отриманих за результатами екзамену та за результатами складання змістових модулів. Оцінювання здійснюється за допомогою шкали оцінювання загальних результатів вивчення дисципліни (модулю).

 

 

Оцінка

100-бальна шкала

Шкала ECTS

Національна шкала

90-100

A

5, «відмінно»

80-89

B

4, «добре»

75-79

C

70-74

D

3, «задовільно»

60-69

E

35-59

FX

2, «незадовільно»

0-34

F

 

12. Методичне забезпечення

 

1. Електронний конспект лекцій.

2. Методичні рекомендації з вивчення дисципліни.

3. Навчальна та наукова література.

 

 

  1.  Рекомендована література

Основна

 

1. Бондарчук О. І., Туриніна О. Л. Загальна психологія. — К.: Логос, 2004. — 140 с.

2. Загальна психологія: Навч. посібник / О.Скрипченко, Л.Долинська, З. Огороднійчук та інш. - К.: "А.П.Н.", 1999. - 436 с.

3. Загальна психологія: Підруч. для студентів вищ. навч. закладів. / С.Д.Максименко, В.О.Зайчук, В.В.Клименко, В.О.Соловієнко. За загальною редакцією акад.. С.Д.Максименка - К.: Форум, 2000. - 543 с.

4. Загальна психологія: Хрестоматія: Навч. посібник / О.В. Скрипченко, Л.В. Волинська, З.В. Огороднійчук та ін. - К.: Каравела, 2007. - 640 с.

5. М'ясоїд П.А. Загальна психологія. - К.: Вища школа, 2001. - 487 с

6. Максименко С. Д. Загальна психологія. — Вінниця: Нова книга, 2004. — 701 с.

7. Психологія: Підручник / Ю.Л.Трофімов, В.В.Рибалка, П.А.Гончарук та ін.; за ред. Ю.Л.Трофімова. - 3-тє вид., стереотип. - К.: Либідь, 2001. -560с.

8. Сергєєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Пасєка О.В. Загальна психологія. Навч. посіб. - Київ «Центр учбової літератури», 2012 р. - 296 стор.  Додаткова  

1. Варій М. Й. Загальна психологія: [підр.длястуд. вищ. навч. закл.] / Варій М.Й. –[3- тє вид.]. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 1007 с.

2. Занюк С. Психологія мотивації та емоцій. — Луцьк, 1997

3. Копець Л.В. Психологія особистості: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / Копець Л.В. – К.: Вид дім. «Києво-Могилянська академія», 2007. – 460 с.

4. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: У 2 т. — К.: Фо-рум, 2002. — Т.1. — 319 с.; Т.2. — 335 с.

5. Основи психології: Підручник / За ред О. В. Киричука, В. А. Роменця. — К.: Либідь, 1995. — 632 с.

6. Психологія: Підручник / [Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук та ін.; за ред. Ю.Л. Трофімова]. – К.: Либідь, 2001. – 560 с.

7. Савчин М. В. Загальна психологія: навч. посіб. / Савчин М.В. – К.: Академвидав, 2011. – 464 с.

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку